Senaste inläggen
Thomas59: [citat] Skulle vilja påstå att likheterna med TS fall är små, i alla fall utifrån vad TS själv beskrivit. Domen rör bostadsrätt (annan lag) och undersökningsplikten berörs bara kort.
Alfredo: [citat] Eller prova vanligt mackbränsle, vilket jag alltid kört alla mina gräsklippare på. Funkar inte en sort, kan en annan sort fungera bättre.
pmd: Jag undrar om MMÖD har sett hur områdets hus ser ut idag, eller om den bara har tittat på bilder från när husen var nybyggda …? 🤔
pmd: Varför kallar man flum för "progressivism"? Flum är knappast framåtskridande.
tveksamt: [citat] Och vad av detta var det som inte stämde med din berättelse? Observera att det står ”ofta humoristisk”, dvs. inte alltid, som i ditt fall alltså. Det du skriver om er vistelse på akuten är således en anekdot. Vill man använda den som en beskrivning om hur det fungerar på en akutmottagning (som du gör) är det typiskt anekdotisk bevisföring.
pmd: [citat] Knappast. En roddbåt har lite svårt att hindra Kustbevakningen att borda ett fartyg. [citat] Varför skulle vi stjäla den? Att ta något i beslag på lagliga grunder är inte att stjäla. Men Sverige kan ju inte godtyckligt borda fartyg och ta dem i beslag. Det måste finnas goda skäl, som t.ex. brott mot sjölagen (som har varit motivering förr). Ryssland kommer att se till att de
pmd: [citat] Vad är det som är falskt? Behöver inte elanvändarna betala för investeringar som görs om vinsterna försvinner?
Lassemannen: Försök identifiera vad du inte är nöjd med när det gäller området, går det att göra något åt det eller inte. - är närmaste grannarna bra eller stökiga? - är det lugnt där du bor eller är det vid trafikerad väg eller järnväg? - har du haft sol året om förut men nu är ett berg i söder - saknar du insynsskydd kanske en tujahäck och högt staket förbättrar situationen En
maria01: [citat] endå lite konstigt att använda rot till sommarhuset i spanien eller vad tycker du
pmd: [citat] Det skulle åtminstone ge ett stabilare elsystem.
harka: [citat] [citat] snabb med att dra slutsatser och peka finger, utan att förstå eller bry sig om det bakomliggande... om vi betraktar elproduktionen i Europa denna augusti (vad vi sett av den så här långt) och de föregående tre årens augustimånader, och tittar på produktionsgenomsnittet på vardagar så framträder denna grafik: [bild] solkraften är den enskilt största elproducenten
saltis99: [citat] När objekt säljs via underhandsförsäljning så innebär det rent definitionsmässigt att det inte funnits någon annons. D v s en an anledningarna till att anlita mäklare kan vara att utnyttja deras spekulantregister och därmed inte behöva annonsera.
maria01: [citat] [citat] jag svara dig
Laurentiusson: Hör av dig till IKEA, dom brukar vara generösa med reklamationer så chansen är stor att du får ny.
Nötegårdsgubben: Tre månader hit eller dit är förstås trivialt mer än 25 år senare. Men pratar vi trafik som kommer från samma håll via en tvåfilig påfart så ändrades varken reglering eller tolkning av det då, utan det döms såsom HD-tolkade filkörningsfrågan till fördel för icke filbytare sen 1994.
JohanLun: [citat] Japp, men ofta finns ett visst samband, några år extra utbildning, senare in på bostadsmarknaden, något högre lön. Skatteeffekten gör dock att det tar väldigt många år för en "vanlig" "tjänstemannaakademiker" att komma ikapp tex en hantverkare. Egna företagare, VD, advokater osv får man räkna separat. [citat] Så är det absolut. Vi var rätt sena in på bostadsmarknaden
Nötegårdsgubben: Givet enigheten inom familjen skulle jag också välja den pragmatiska vägen, men säga så lite som möjligt till motparten.
Claes Sörmland: En mur som är max 1,2 m kan uppföras utan bygglov inom detaljplan. Lagregleringen 9 kap. 19 § PBL: [bild] Det finns inget utökad bygglovskrav om denna mur på max 1,2 m uppförs inom 4,5 m från gränsen. Eftersom åtgärden inte kräver bygglov p g a sin ringa omgivningspåverkan har lagstiftaren bedömt att den ej heller behöver följa detaljplanen. Du kan således uppföra muren på
Hpstrongman: [citat] Invändigt takhöjd är viktig. Därför vill jag köra 220 . Garaget byggs I Norrköping
roke: [citat] Det kan nog vara bra. Jag har förstått att det är bra om isoleringen är tung när det handlar om att ljuddämpa. Den där isoleringen vãger väl rätt mycket?
Snurrespratt: [citat] Köp ny. Fick ett råd att låta bli att ersätta en komponent om det är så många år mellan. Det blir plockepinn och samma kostnader på sikt och då står du där med en relativt sett omodern utrustning. Bytte IVT från 2005 till 2025. Så mycket har hänt dessa åren.
Esmerk: Hej Vi har köpt ett fritidshus byggt 1890! Det finns en vind som är oisolerad men som nu vi skulle vilja isolera. Takpapp, läkt är bytt år 1999 med bef betongpannor. Hur ska jag isolera vinden? Läkt, fuktspärr, isolering, plast och gips? Vi vilja gärna kunna ha ett sovrum där Tack på förhand
Dixi71: [citat] Jag fick en allmän fråga om det skulle vara möjligt att ha belysning i den delen av trädgården och jag tog en titt på kabeln.