D
Deltidslantisen: [citat] Vad jag minns så var det väl konkurrenten som klarade allt?[MEDIA=youtube]X9r0uUh-35I[/MEDIA]
46,5k svar · 9917,1k läst
·
· Övrigt Off Topic
nino
nino: [citat] Du menar korta bitar mellan golvreglarna? I först facket sätter du den på 1500, fack2 1545, fack3 1500, fack4 1545 osv Varannat fack sitter dom lika Menar du nåt annat så vet jag inte 😄
9 svar · 10,0k läst
·
· Altan & Uteplats
D
deluxe_1: [citat] är den kvar ?
1 svar · 128 läst · Värmepumpar
Maria Jepson
Maria Jepson: Hej, Bygger nytt och vill gärna ha goda råd om badrumsgolv. Hantverkare kommer att installera golvvärme, tätskikt och klinker, men jag förbereder. Har reglat cc 30 med 45×195. Hakade ur badrumsreglarna i båda ändar och sänkte ner dem, så att golvbjälklaget där är 30 lägre än övriga huset.Vill ha elektrisk golvvärme. Hjälp mig att välja lämplig lösning! Spånskiva eller
0 svar · 35 läst · Badrum
W
Werter: [citat] [citat] [citat] [/QUOTE] Enligt allemansrättens skyldigheter som infördes i grundlagen 1992 står som punkt tre följande att läsa "Ta bort hästspillning: När du rider på vägar är det bra att kliva av och ta bort hästens bajs för att undvika olägenheter för andra som vistas i området" [bild] Detta står alltså i grundlagen och är med andra ord en lag.
293 svar · 19,2k läst
·
· Juridik
Alfredo
Alfredo: [citat] Fast de flesta laddar ingen bil hemma. Men för all del, räknar du med såna speciella storförbrukare är det naturligtvis väldigt lågt eller till och med otroligt lågt. Jag såg mer genomsnittsvillan, med avstängd uppvärmning sommartid, framför mig.
1,5k svar · 35,5k läst
·
· Solceller, Solfångare, Solenergi
harka
harka: [citat] eller införa hög elskatt för järn-, stål- och massaindustrin! så att vi överlåter till andra länder att förädla våra naturresurser i veckan togs ett första spadtag för Googles nya svenska datacenter i Horndal, Arvika (Dalarna) vid direkt fråga till ett datacenter (alltså AI), fick jag veta att Google har tecknat långa elavtal (PPAer) med sex svenska vindkraftparker (tre
21,4k svar · 784,9k läst
·
· Elavtal, elpriser & elförbrukning
R
Rigurun: [MEDIA=youtube]knQFPY2FFfE[/MEDIA] Den här videon kan vara till hjälp 😃
7 svar · 2,3k läst
·
· Fönster & Dörrar
M
maria01: [citat] men det är ju en utfart redan?
101 svar · 37,9k läst
·
· Juridik
M
molotch: [citat] Nope, men en gång när jag var där nere var det bara fuktigt i hörnen och inte i mitten av golvet så jag gissar att det kommer underifrån och/eller genom väggarna. Nu när jag var nere var hela golvet fuktigt. Gissar att det inte finns någon dränering eller att den sedan länge slammat igen. Ok, kan vara lurigt att tömma ett sånt system alltså, tack för infon. Det kanske är
2 svar · 57 läst
·
· Vatten & Avlopp
S
Snikholt: [citat] Det är ju finvatten 🙂
3 svar · 62 läst
·
· Vatten & Avlopp
Intet
Intet: [citat] Man kan ju undra varför det skall vara självklart att firman först tjänar pengar på att rörläggaren åker till grossisten och hämtar ut materialet vilket kunden betalar för. Sedan går kunden betala en gång till för materialpåslaget. Varför?
58 svar · 7,1k läst
·
· Värme allmänt
O
O: Jag tänkte inte på nuvarande regering speciellt. Det är nog snarare oppositionen som kommer med förslag som de tänker sig skall finansieras med "någon annans pengar". Även om det mesta alltid finansieras med andras pengar om man vill se det så. Men i stort är skillnaderna mellan partierna i riksdagen ganska små. Och med den nuvarande de facto blockpolitiken bilr den ännu mindre i
23 svar · 1,0k läst · Artikelkommentarer
B
Belastar: [citat] Beror på hur de ser ut. Är kanalen kass eller alldeles för stor så drar du hela vägen. Annars så räcker de i höjd med kallrashyllan.
1 svar · 23 läst · Värme allmänt
Tomtom79
Tomtom79: [citat] Kanske bra att märka sådana boostade trådar då? Vanligt att det är märkt vilka som är "rekommenderade", sponsrade, nålade eller liknande.
5,7k svar · 417,9k läst
·
· Information & Feedback
Roga1337
Roga1337: Examenstältbyggar-öl😉 Helt Ok i värmen+ för stor flaska. [bild] [bild]
10,5k svar · 591,4k läst
·
· Övrigt Off Topic
P
pmd: Det ser väldigt intressant ut när någon fyller jämnt på ett udda sätt! 😉
17,6k svar · 1410,1k läst
·
· Övrigt Off Topic
Richard_F
Richard_F: [citat] Inte någon publik dokumentation men bilder finns det gott om. Något speciellt du funderade på?
15 svar · 3,3k läst
·
· Pool
P
pmd: [citat] Det var inte styrelsen som beslutade om ändrad debitering av vattenförbrukningen. Det var samfällighetsföreningens medlemmar som fattade beslutet på ett "medlemsmöte", inte på en föreningsstämma. Se inlägg #339 för varför detta beslut inte är giltigt. [Tillägg: även inlägg #345 är läsvärt i det här sammanhanget].
348 svar · 51,1k läst
·
· Juridik
9
944_Driver: Om det är en betonvägg bakom lär det inte hända mycket så länge du inte sprutar in vatten där hela tiden. Blås rent, fyll med silikon eller liknande och ta en öl för att fira jobbet. Du har större grejer att fokusera på i livet. // Magnus
15 svar · 845 läst
·
· Badrum
Magnus E K
Magnus E K: [citat] På sista bilden ser det ut som att du fortfarande kan skada kabeln med grästrimmern om fem år när det växer fullt av maskrosor eller liknande där.
81 svar · 10,0k läst
·
· El
hsd
hsd: ot, vhs har väl gjort sitt men det kan vara inspelat material som man vill se TS däremot har ju en humax box för inspelning
106 svar · 14,7k läst
·
· HiFi, TV & Hembio
O
O: [citat] Jag brukar avstå från att tro. Jag vet att smörjning gör att kärvande saker går lättare. Jag skulle testa och se om det räcker. Endast om felet är kvar skulle jag gå vidare med nästa steg i felsökningen. Vem har monterat? En amatör utan erfarenhet eller en van vvs-are? Har problemet funnits från början? Om nej, bör smörjning räcka. Rörskarven har knappast flyttat sig
4 svar · 84 läst
·
· Badrum
Alfredo
Alfredo: [citat] Vilket hjälpsamt första inlägg! Välkommen som skribent i forumet!
25 svar · 1,2k läst
·
· Verktyg & Maskiner
mexitegel
mexitegel: [citat] Märkligt nog så har jag en "tillfällig" lagning av slingan på ett ställe med just en wago. Den tillfälliga lösningen tror jag fyller minst 5 år i år....
5 svar · 210 läst · El
B
bhus2021: Och ang röta, det kan vara hur bra eller hur dåligt som helst bakom linern. Jag hade tur och min trästomme var hur fin som helst (20 år gammal när jag bytte) men jag har hört om de som varit rejält risiga redan efter 10. Du blir varse när du rivit gamla linern och känner runt med morakniven :-)
8 svar · 170 läst · Pool
S
sinuslinus: [citat] Vanliga bygghandeln tar hem på beställning. Biltemas är rätt kass men billig. Använd minsta andelen vatten till Biltemas annars blir den vattnig och härdar jättelångsamt.
7 svar · 3,2k läst
·
· Pool
N
Nybben86: [citat] Kanske något i stil med ”kravet avfärdas i sin helhet”?
42 svar · 2,9k läst
·
· Badrum
B
Byggsnyggt: [citat] Hej, vi ska bygga hus i sommar och behöver fylla upp en bit av tomten som har nivåskillnad på 2 meter. Har räknat med ca 250 ton fyllnadsmassa. Tomten finns i Åsa i Kungsbacka. Kanske kan var något? Inga problem att lasta av eller vända lastbilen på gården. Vi söker även efter större block till en stödmur. mvh Niklas
1 svar · 38 läst · Fyllnadsmassor
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.