2 068 läst ·
40 svar
2k läst
40 svar
Elpriset stiger kraftigt - ny varning till villaägare
Som sagt, jag sitter tillbakalutad och följer spektaklet. Men ser inget billigare elpris i horisonten. Jag har bott i Tyskland så jag vet vad energi kan kosta...pacman42 skrev:
Men man har nu börjat bygga ett datacenter på platsen. Det kommer att lägga till ytterligare 1 GW energiförbrukning (notera att jag råkade skriva fel enhet ovan, det skall vara GW i inlägget ovan). Ytterligare ett datacenter byggs i Skellefteå också, det ligger dock bara på 150 MW (det är bla SCA som ligger bakom det).
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 232 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 232 inlägg
Vänsterpartiet får sin röst isåfallP pixlas skrev:
Klart vi kan, inget är omöjligt. Staten kan betala mellanskillnaden och så får vi högre skatt, alternativt så får vi dra in på något annat, som i Norge.P pixlas skrev:
Det svider såklart, men om marknadspris är orimligt eller inte är upp till var och en att bedöma.P pixlas skrev:
Jag är tveksam till att man hinner få till något kärnkraftverk till vintern, och jag tror inte att det bara beror på att politikerna är oroliga för Stockholmsväljarna.P pixlas skrev:
Jag skulle inte ha något emot ett kärnkraftverk i SE4, men det skulle inte sänka priset så mycket som jag misstänker att du tror.
Inget parti kan garantera det, såvida de inte får egen majoritet, men Vänsterpartiet ligger nog närmast dig låter det som.P pixlas skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 232 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 232 inlägg
Men du sa ju ordagrantFairlane skrev:
Det var därför jag undrade..vad dom drar in på.Fairlane skrev:
Om man använder redan inbetalad skatt för att gynna medborgarna så är väl det precis det man ska.
Jodå, då har man ju bara att välja vad det ska gå till, bättre skola, kortare vårdköer, fler poliser, billigare el, betala av statsskulden, det finns alltid många hål att stoppa ev överskott i.D Dilato skrev:
Klicka här för att svara