Belysning

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. S

Spottar i trädäck sackar, vad är fel?

har ett tiotal spottar installerade i trädäcket. Hidealit deco https://www.bygghemma.se/inredning-och-belysning/belysning/spotlights/led-spotlight/led-armatur-hide-a-lite-deco-ii/p-397477-397392 Nu har en utav dom slocknat helt, de andra lyser svagt. Vad kan vara fel? Kan man utgå ifrån att det är en av spottarna som lagt av och drar ner de andra med sig? Eller misstänker man att det är
    specter · 4m · 0 svar · 1 läst
  2. E

Plocka ihop egen arbetsbelysning - 2x50W på stativ

[citat] Jag är så klart såväl hobbysnickare som målaramatör och har kort erfarenhet av inomhusmålning. Med det sagt så upplever jag tonen som behaglig. Jag beställlde varmvit. Min led från jula (tror jag) 20W Anslut är kallvit och inte kul att måla med.
    elpaco · 2d · 7 svar · 709 läst
    ·
  3. Bo.Siltberg

Fasadbelysning, vad ska jag tänka på?

Nej tyvärr. Du måste själv välja de lampor du tycker om - det kan inte jag göra åt dig. Och valet av drivdon beror lite på dess placering.
    Bo.Siltberg · 3d · 8 svar · 394 läst
    ·
  4. H

Lila skyddsjord?

Som sagt, lila är inte skyddsjord. Koppla inte fel vad gäller jord. Då blir det väldigt farligt. På inkopplingsbilden visa tydligt, både hur de tre ledningarna på din bild skall kopplas, och hur skyddsjord i inkommande, resp utgående kabel skall kopplas.
    hempularen · 4d · 7 svar · 367 läst
    ·
  5. S

Hur ska man matcha utomhusbelysning till huset?

Tack, fint svar :)
    spaxx · 8d · 2 svar · 248 läst
  6. M

led "lysrörs"armatur

Okej
    martinmp777 · 8d · 8 svar · 454 läst
  7. Ljus

LED-puckar utanpåliggande i taket?

Till de gamla G4 halogenpuckarna fanns det en utvändig ring som tillbehör om man inte skulle fälla in dem utan montera utvändigt. Det är inte så enkelt att motsvarande finns för LED?
    Ljus · 8d · 4 svar · 150 läst
  8. M

Smidigaste sätt att byta ut mina halogen mot LED?