P
Peter_K: Detaljer
6 svar · 1,0k läst
·
D
Dilato: [citat] Man kan ju också mäta i matande ände av kabeln som går till stugans central, det kanske är bättre med wifi-täckning där om det sker från en huvudcentral i huvudbyggnaden.
59 svar · 8,8k läst
K
karlmb: [citat] Fattade det som att det inte var någon stor utökning av storleken.
17 svar · 2,6k läst
M
Månskensbyggare: [citat] Håller helt med. Till och med smidigt att snabbt lägga in en ”NoGo-zon” när man till exempel ställt fram utemöbler/solstolar/etc på gräsmattan men ändå vill klippa resten enligt schema.
46 svar · 7,0k läst
B
Bästerortarn: [citat] Detta funkar kalasbra för mig också på landet där jag bara har ett par kvm av gamla risiga betongplattor. Äter mycket pasta så jag brukar passa på att göra mig av med pastavattnet i skarvarna. Men någon annan ställde ju frågan om ånga funkar lika bra så det ska jag testa. Annars funkar det kalasbra med en sånt billigt trimmerhuvud från Wish/Temu etc. som har "tvinnad
39 svar · 8,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Kan bara hålla med dig och vet ganska många som jobbar på detta fula svinaktiga sätt. Företaget betalar typ 40kr/tim till sina slavar och det ser "bra ut" mot kunderna som inbillar sig att de anlitar en seriös firma då de ju betalar "vitt" men sedan i många fall varken skattar eller momsar företaget och de betalar kontanta minimala ersättningar till sina slavar som de byter ut
168 svar · 21,2k läst
B
Bästerortarn: Haha, herr Tekle's bolag Meetly AB köpte inkråmet av Memmo. D.v.s. den tjänsten där man kunde köpa hälsningar av kändisar, bl.a. Glenn Hysén som redan förekommit i tråden. Dessutom har man köpt Rosendals Wärdshus. Upptäckte dessutom att direktör Tekle förekommer på Lexbase
36 svar · 6,3k läst
·
E
Erikkr: Jag har nog kört alla varianter med kolgrill inbyggd i trallvirke och stående på både gräs och trall osv. Aldrig haft något tillbud. Men så klart viktigt att ha koll när man kör med briketter eller kol, oavsett underlag
126 svar · 140,6k läst
·
Markokoistinen
Markokoistinen: [citat] Att kunna klara av att göra något riktigt utmanade är för mig sann snickarglädje av högsta kvalitet! dvs riktig yrkesstolthet, kring sekelskiftet var det svårt att göra fri sågade former etc. På gavelspetsar,balustrader etc. det var snickarglädje då och kronan på verket för deras yrkesstolthet. Allt har sin tid! Vi kör inte lite häst och vagn glädje till Ica häller bara
11 svar · 1,8k läst
J
junkan: Jag har haft den testade i Ryobi i ett år nu och testet stämmer inte. 1. Den har alltid ECO-läge aktivt, när gräset är högre ökar den effekten automatiskt. 2. Det går utmärkt att backa och klippa samtidigt utan att lyfta, bara släpp drivningsspaken I övrigt ja den skulle behöva mycket större batteri och den är ganska usel i blött gräs om man kör mulchning, gräset samlas i
37 svar · 3,3k läst
·
J
Jochi: [citat] Lite ironi. Bygglov är väl första steget för en ny grillskatt. För att använda en stor grill behöver man tillgång till stora mängder sydamerikanskt rött kött. Det är paria i miljösverige. Till det kommer all koldioxid och andra skadliga gaser och partiklar från förbränningen. Grillning bör reserveras för ett fåtal som kan bidra med skatt.
4 svar · 1,3k läst
J
jonte0: Tack för debatten - over & out för mig. Ni hajar bevisligen inte "grejen",,, men det är OK! Lycka till!
117 svar · 7,8k läst
·
S
sebastiannielsen: [citat] Självklart ska man skicka tillbaka om du fått boxen av en viss leverantör, och du kan välja mellan flera leverantörer. Nu pratar jag om när "nätägaren" har en gemensam router eller TV-box oavsett vilken leverantör du köper i nätet, ELLER om du inte kan välja leverantör, dvs det är inte ett "öppet nät". Vissa hus har ju telia fiber indraget, dvs där du ENDAST kan välja
114 svar · 10,9k läst
H
hellem: [citat] Helt enig. Mina föräldrar har likvida medel nog att lösa bostadslånen, men behåller likvida medel utifall de skulle behövas. Det är inte så lätt att ta nya lån som pensionär ifall något akut skulle dyka upp.
53 svar · 4,1k läst
maskeradeproggaren
maskeradeproggaren: [citat] Ja jo man kan såklart alltid ha synpunkter på vad olika objekt går för och tycka de borde vara billigare (eller kanske dyrare!) beroende på förutsättningarna men som någon sa "data never lie". Ärligt talat tror jag inte några enstaka bomber påverkar så mycket, folk glömmer rätt fort ändå. Det ska nog till väldigt mycket skjutningar och sprängningar i ett område (om vi
45 svar · 4,4k läst
·
H
hyggabus: Hur ser "trampskydd" ut ?
4 svar · 2,2k läst
Mony
Mony: Färdigt hus för 1,7 miljoner? Var då? Vilket hus?
14 svar · 6,2k läst
Johannes Carlsson
Johannes Carlsson: [citat] Krymp är väl en mer generell term och kryp är lastbaserat. För EPS här är det alltså kryp från kantbalkens last som riskerar att gå över 2%. 2% på en normalt isolerad platta motsvarar då ca 6mm på 50/100år
57 svar · 21,6k läst
G
gwandir: Takbeklädnad ytpapp 120kr/kvm. Hur är det billigast. Jag försökte jämföra mellan trampsäker vävduk och plåt TP20 och lösningen med ytpapp. Ytpappslösningen slutar med råspont, underlagspapp sedan ytpapp vilket blev betydligt dyrare.
14 svar · 1,5k läst
·
TRJBerg
TRJBerg: [citat] Det var väl det man började med för drygt 5000 år sedan?
5 svar · 884 läst
F
Fideliox: [citat] Kändes onödigt för ett garage med plats för en bil.
127 svar · 18,4k läst
·
J
John Carlson: [citat] Oavsett om de behövde förstärka nätet mellan kabelskåpet och transformatorstationen (vilket jag tvivlar starkt) eller inte, får de inte ta betalt för det från abonnenten, åtminstone om det nu handlar om en vanlig villa med 16-25A huvudsäkring. För större effekt kan det vara andra regler där de få ta betalt för eventuella förstärkningsarbeten. Återkommer till det här
4 svar · 3,1k läst
K
Kvackatore: Uppvuxen i Göta Älvdalen i en dal med biflöde till älven. Som liten sprang man ofta och lekte vid bäcken med branta 20-30 meter höga lersluttningar täckte med gräs på båda sidor. Ibland hade det skett mindre ras, kanske någon meter eller två som släppt vilket syntes tydligt när leran kom i dagen. Minns en gång ett ca 50 meter lång sträcka hade släppt som täppte till bäcken och
35 svar · 4,8k läst
Henningelvis
Henningelvis: [citat] Minst andra året, men kanske t.om. tredje året i rad. Och det är i Ångermanland, så norrut från Sörmland sett.
29 svar · 2,0k läst
·
A
Amte: [citat] Du jackar ur på sidorna så det blir 95 sen skjuter ner den i plinten
28 svar · 29,1k läst
·
C
cpalm: [citat] Det borde han definitivt vetat så därför är det ett mysterium varför han gick vidare med stämningen.
4 svar · 2,0k läst
E
enoch85: Jag fick vänta i 6 månader år 2022. Jag satte bara 0 kW på export (inställning i växelriktaren) och förbrukade allt själv som producerades. Inte optimalt, men lindrade min irritation en del iaf.
7 svar · 1,7k läst
JockeUtanKniven
JockeUtanKniven: [citat] Stamnät och regionalnät bör man göra skillnad på. Väldigt annorlunda ägandeformer, intressen, politiskt stöd, funktion och såklart ansvar. Det är inte ovanligt att EI går ut och kritiserar sin egen lagstiftning när det blir lite hett om öronen och skyller på nätägarna men SVK har vad jag sett aldrig mött samma kritik. Båtägare var lustigt, jag bjuder på den.
63 svar · 4,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.