AndersPS
AndersPS: Intressant nog är antalet krig med statliga aktörer det högsta sedan 1975, 2023 (sista datapunkten) var det 59 pågående konflikter/krig. [bild] Källa: https://ucdp.uu.se/
282 svar · 11,2k läst
·
K
Kane: [citat] Ja, varför skulle de ha ett signaleringssystem med herr Gårman annars?
28 svar · 2,9k läst
·
Z
ZipLock: Gäller väl alla kommuner i Dalarna - kallar du dig ”entreprenör” eller är en pensionerad hockeyspelare godkänns alla bugglov.
4 svar · 876 läst
·
Discoman
Discoman: Lite konstigt att man inte nämner att priserna på material har skenat ganska mycket. För mig som precis flyttat till hus känns detta som det största hindret för mig att börja renovera något större.
2 svar · 330 läst
S
SirKnasen: [citat] Ja, gamla R410 (som jag har i min gamla Fujitsu) vill väl EU fasa ut redan i år? Nu är ju min pump så gammal att jag inte hade kostat på påfyllning av gas oavsett vilken gas det hade varit i den. Även R32 som säljs i dagens värmepumpar är väl tänkt att fasas ut inom några år? Det lär ju såklart kunna gå att fylla på befintliga R32 system en längre tid framöver men blir
55 svar · 9,6k läst
·
K
koolla: [citat] [citat] Rätt mycket kvar. Hittade ingen bild från i somras. Cyklar förbi där lite då och då. Och Google-bilen kör inte förbi. Men kolla Instagram nedan så får du en bild av det utifrån hennes konto. https://www.instagram.com/villasolbackenblekinge?igsh=MWtpcnR3MG93ZHV5NQ==
97 svar · 28,7k läst
N
nilsson_architecture: [citat] Tomten som är bebyggd ligger i ett fritidshus med en äldre detaljplan där man empelvis inte får ha vanligt avlopp och byggrätterna är anpassad efter fritidshus. Det skulle vara märkligt att bygga ett permanent hus i området som inte skulle passa in. Självklart kan man inte söka för fritidshus i en storstadsmiljö och inte med en standard för permanent boende. Det skulle nog de
68 svar · 11,7k läst
·
H
heimlaga: [citat] Hur räknar du då? En enda gång har det gått några sågstockar genom vår vedhantering. De hade blivit liggande och blånat när jag var sjuk och inte fick dem sågade i tid. Annars är all ved sådant som inte är värt att såga ens till formbräder. Och då sågar vi formbräder av sådant som ingen uppköpare skulle godkänna som stock. Andelen massaved i vår brännved är ganska
118 svar · 14,3k läst
·
Nissens
Nissens: [citat] Ja, ett batteri kostar pengar och har en rätt begränsad livslängd dessutom.
46 svar · 4,9k läst
·
M
Mörner: Undrar om de har tittat på den här modellen: Alla intresserade köpare lägger dolt bud till säljaren med vad de tycker objektet är värt. Den som lägger det högsta budet får köpa objektet för det näst högsta budet.
49 svar · 3,9k läst
S
Sweetme: Snyggt! Hade velat se mer en överblick mellan byggnader och tomt. Stänkskyddet i köket trodde jag först var en storbildsskärm:) Utrymmet bakom köket känns märkligt av det man ser på planlösningen men kanske vettig för familjen… 4 små hus = ett bostadshus, en friggebod, en bastu och ett förråd är det va? ;)
7 svar · 702 läst
·
R
RB73: [citat] Jeg ville ha tatt bort en del av fjellet. Der du har merket av kunne de gravd seg ned og laget garasje under den delen av huset.
91 svar · 16,7k läst
·
Larsa
Larsa: Reveterade huset i Askrike ingår i en grupp hus som var ett arkitekturellt nytänkande/experiment. En liten grupp hus ganska nära varandra och en gemensam plan i mellan. Försökte snabbgoogla men hittade inget. Ligger på Lidingö och är ett ganska mysigt kvarter.
13 svar · 6,0k läst
O
O: Det blir ganska förvirrande när samma beteckning (våtrumsskiva) används för två olika typer av produkter. Se t.ex. dessa två artiklar. Välj rätt våtrumsskiva till badrummet Plastmatta, kakel, våtrumsskiva eller målade väggar? Hur skall det vara? Vad menas med våtrumsskiva egentligen.
1 svar · 262 läst
Redaktionen
Redaktionen: Är det dags att renovera badrummet? Det är viktigt att du tänker igenom och planerar hela renoveringen från början till slut innan du sätter igång. Här berättar vi steg för steg hur en badrumsrenovering går till. Du kan läsa artikeln här: Renovera badrum steg för steg - vägledning
0 svar · 276 läst
R
Rickard.lj: Måste nog säga att denna videon gav inte mycket .. skulle varit mera info om höjder . Hur och vilka höjder man skall ha . Tänker på dem som försöker att ge sig på ett eget badrum
1 svar · 169 läst
returen
returen: [citat] artikeln är ju en skrivbordslösning av en teoretiker
19 svar · 1,8k läst
Robin Toneby
Robin Toneby: [citat] Hmm, igår läste jag det som att reservdelar saknas eller inte tillverkas längre. Ofta elektronik. Så kan hålla med dig om att detta inte varit någon större grej i branschen. Märklig omtolkning av mig.
27 svar · 9,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bostadsmarknaden närmar sig sakta balans mellan köpare och säljare. Du kan läsa artikeln här: Köparnas fördel minskar
0 svar · 231 läst
B
Björn Molin: [citat] [citat] Är priserna ink eller ex moms???
198 svar · 35,2k läst
K
karlmb: [citat] Nej. Utan vad som hände i onsdags veckan innan denna.
146 svar · 25,3k läst
·
Jiji
Jiji: I huset i östra Jämtland som min mamma är uppvuxen i och där även jag tillbringade stor del av min barndom var en av bänkarna i köket belagd med zinkplåt. Diskade gjorde man i balja. Det fanns varken vatten eller avlopp indraget. (Så länge mina morföräldrar bodde kvar till mitten av 80-talet fortsatte det att vara så.) Huset ansågs mycket modernt när det byggdes jämfört med de
25 svar · 1,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: MDF, så att det blir samma yta som i övrigt?
9 svar · 5,9k läst
J
Jan271: Skorsten över nocken, nja, i vissa kommuner kanske. Generellt funkar det med 1 meter över takbeläggningen, förutsatt att skorstenen mynnar minst 2.3 meter från nocken. Är skorstenen högre än 1.2 meter krävs stege och plattform så 1.1 meter är optimalt. Ta kontakt med sotaren som är kopplad till kommunen och fråga. Jag gjorde så och fick godkänt av honom, sen inga problem med
83 svar · 23,6k läst
·
C
cpalm: [citat] Jovisst, men i den artikeln citeras "Rättighetsalliansens" representant, vilket knappast är en objektiv källa i sammanhanget.
148 svar · 7,8k läst
·
M
maria01: [citat] eller så är det så folket från sveriges baksida och den danska delen av landet är mer öppna för att släppa in tv programet i sina liv
13 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Styrräntan sänks för andra gången på kort tid. Du kan läsa artikeln här: Räntan fortsätter nedåt
0 svar · 219 läst
Redaktionen
Redaktionen: Prisutvecklingen på hus under fjolåret blev plus minus noll enligt siffror från Statistiska Centralbyrån. Du kan läsa artikeln här: Stabila småhuspriser enligt SCB
0 svar · 125 läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Visst är streaming bra ibland. Jag har också Viaplay och Tv4play. Tv4 kommer jag säga bort. Viaplay lite kluven. Dom har bra tjänst på de sättet att det finns ändå nordiskt innehåll. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Samma ägare som Tv4 Sverige. Det var dessutom precis samma visa under Cmores tid. Nu var det här också bara ett exempel på en film som inte går att se i
418 svar · 26,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.