Senaste inläggen
peroande: [citat] Nej, "elen får vi ta på mitt konto" skriver TS i första inlägget. Det är också det rimliga. Elkostnaden är det lilla i sammanhanget och kan regleras schablonmässigt i ett underhållsavtal. [citat] Det kanske det är men vad är då skillnaden mot en variant där pumpen styrs av trycket på hydroforsidan? Antingen är den så lite trasig att det inte gör något (till- och
Håbbe01: [citat] 2 varv med aluminiumfolie, då lär de inte komma längre.
björnuf: Hej jag har frågat olika har satt duk över isolering och luftläkt stående ,huset är från 1921 har ingen isolering i språnget bara panel ,över luftläkt kommer glespanel liggande för att spika stående brädfodring i , visar med bilder hur det ser ut, i facken emellan takfötterna vill jag ha dubbelläkt och även runt takfötterna och över liggande gles panel ,finns inget att spika i ,
pmd: [citat] Varifrån ska vi köpa gas? (. Från Greenpeace? .) F.ö. bör vi väl inte öka mängden fossila bränslen som eldas?
arneri68: Ser ut som lite allt möjligt växer i häcken. Avlägsna träd och buskar som inte skall växa där. Om buskarna som utgör häcken är friska och väletablerade kan en kraftig beskärning hjälpa att bygga upp en ny tät häck, men då är det extra viktigt att göra en årlig beskärning för att stommen skall bli bra. Jag brukar köra klippet i kompostkvarnen eller köra över bladmassor med
J-banan: [citat] 2 brunnar vardera märkt 250v för att det inte ska misstas att man kan plocka ut 400v. Någon har övertänkt
loppan1234: 1. 1–3 sekunder. 2. Jag skulle vilja renovera gamla målade träfönster. Med en infraröd färgborttagare kan färg och gammalt kitt mjukas upp utan kemikalier, vilket skulle göra det lättare att varsamt få bort gamla lager innan fönstren målas om och får längre livslängd.
lars_stefan_axelsson: [citat] Just Voldt har en app ifall man vill se eller ställa in parametrar som laddström, tid/schema osv. Jag använder den dock inte. Den är ställd på 16A permanent och så använder jag bilen istället.
etompau: Jag har köpt två av Julas bord (249 kr). De är inga under av stabilitet, men man har mycket god hjälp av ett sådan bord vid diverse arbetet. Spännmekanismen i bordet är ganska ranglig men håller fast mindre brädbitar. Ramlar bordet så knäcks plastvevarna enkelt av, talar av egen erfarenhet. Bordsskivorna är gjorda av något fibermaterial, har lyckats knäcka en skiva, gick att laga
Dan_Johansson: Knapp månad kvar, passa på om ni vill se nästan alla bilar museumet har på samma gång! [bild] Bland annat en sån här skönhet; [bild]
Ålivet: [citat] Snacka om att kommunen aktivt bidrar till att bromsa utvecklingen! 😅 Det här är ju ett skolboksexempel på varför processen behöver effektiviseras. Det pratas ständigt om bostadsbrist, samtidigt som byggkonjunkturen är svag och arbetslösheten i byggsektorn hög. Vi är tiotusentals fastighetsägare i liknande situationer – vi vill bokstavligen injicera kapital i marknaden, men
tracker: Har du skivor halva väggens längd så är min bedömning att du inte behöver ha något hålband alls. men om du monterar dit ett så blir det inte sämre.
Guldlock: [citat] Tack för svaret! Ska en låg altan med höjd < 1,2 m som man bygger utan bygglov enligt nya reglerna räknas in i de 30 kvm när man vill bygga en tillbyggnad? Det står att altan utan bygglov ska räknas in i de 30 kvm på Boverket.
Intet: Väggarna först och lämna en glipa mot golvet så att klinkern får plats under. Så behöver du inte vara så noga med tillpassningen.
redarn: Jag skulle börja med att förstå och beskriva husets konstruktion samt läge i förhållande till tillkommande vatten (uppe på en höjd är det mindre behov av dränering än längst ner i en lång sluttning). Då det är suterräng gissar jag på oisolerad platta? Hur är källar-delarna av väggarna uppbyggda? Hur är de delar som inte är mot mark konstruerade? Vad är det för
ylven: https://img.bygghemma.se/6dce6366-b6ea-4b93-a284-fd7fe23bbf40/Monteringsanvisning
Robert-san01: [citat] Vet inte Makita laddarna fixar Lidls batterier med adapter? Det är främst några 14,4 batterier jag tänkte ge lite nytt liv. Riskerna med Lipo är jag medveten om då jag tävlat med RC bilar. Riskerna med cylindriska är dock inte alls lika stor som med mjuka, men de är naturligtvis inte riskfria för det. Så länge som man inte tar bort skyddskretsar eller modifierar laddarna är
pmd: [citat] Det är lite koolt med en automatkanon som låter som en motorsåg. 😀 Men även en Phalanx är nog ofta i dyraste laget för att bekämpa FPV-drönare.
Stommen 24: Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 220 andra personer (10%) som har gjort quizet "Kan du byggakjnde ekologiskt?"
HenrikHuslöse: [citat] På landet har man gjort dem till automatstationer. Qstar, Din-X, Ingo och allt vad de heter.
Sarah____: Försöker skapa mig en uppfattning om fördelar och nackdelar när det kommer till kompaktlaminat i jämförelse med laminat till bänkskiva i kök. De laminat jag jämfört från Bauhaus (tillverkare LG Collection) kostar 700 kr per löpmeter, och kompaktlaminat från nätbutik kostar ca 2000 kr per löpmeter från samma tillverkare. Här är dock viktigt att lägga till att från Bauhaus kan
Bästerortarn: [citat] Mjo, det är den rimliga förklaringen. En sån list används rätt ofta som en slags duschsarg och det verkar inte vara direkt genomtänkt att förlägga en skarv under en sån list. Nu finns det förvisso inget som hindrar en hantverkare att klanta sig men det känns inte som förstahandsvalet. Det enkla svaret är ju att tills det blir dags för renovering använda en duschkabin så
pmd: [citat] Nej, det visste jag inte. Hur ställdes frågan? [citat] Jag vågar mig inte på att gissa det. Jag tror att det skulle bli båda ja- och nej-svar, men vilka som skulle vara flest vetetusan. [citat] Nej, inte om det säkerställs att en majoritet av fordonsförarna tycker att vi ska ha det. Är det kontroversiellt på något sätt? Hur definierar du demokratiskt? [citat] Ja, så är det
caraccas maccaracas: [citat] mycken roligare att lyfta sten än att betala för att gå till gymmet
MultiMan: [citat] Vilka andra 9-10 märken är bättre än Husqvarna? Genuint nyfiken så gärna ett konstruktivt svar.
Dilato: [citat] Så på vilket sätt är den avstängda solcellsanläggningen extremt viktig för totalförsvaret? Vid större störningar i elnätet kan just de här mindre, oberoende anläggningarna vara extremt viktiga för totalförsvaret.
gaidin: [citat] Min fråga var till någon som tyckte att jag skulle läsa på om statliga politiker och tjänstemän inom milennium, Det var det min fråga handlade om. Ja, det är nog en hel del både region- och kommunalpolitiker i SKR.