Senaste inläggen
Boränteroboten: "2,55%, Handelsbanken, 1 375 000, 3 månader (rörlig) ..." carlbeck har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
olof63: snyggt får jg frågan vad ni gjorde med mattan? den ser helt ny ut
polaris78: Det finns också stora mängder med utslitna omoderna eller bra bostäder men placerade på fel plats där befolkningsmängderna minkar och så gjort även dom sista 20-30-40 åren där inte ens dom åren med störst befolkningsökning lyckades orsaka nån ökning på dessa orter.. Mycket av dessa bostäder behöver ersättas för dom inte är värda att göra nåt åt .. Så även om
SågspånPappspikEternit: Tiden går fort när man har roligt, och det är roligt att diskutera politik! Tack alla för att ni tagit er tid att svara på mina (och alla andras) frågor och följdfrågor! (Jag får fundera lite till på det där med Fälldin-släktskapet, @Johan Fälldin ....)
Amanda Palmstierna MP: [citat] Vi vill ha statliga byggkrediter som är kopplade till olika villkor vad gäller hyresnivåer, för att få till nya hyresrätter med rimliga hyror
David Josefsson: [citat] Sverige är ett av Europas glesbefolkade länder och inte ens våra storstadsområden är särskilt tätbefolkade. Vi har alltså inte markbrist, även om vi har brist på byggbar mark eftersom vi skapat regelverk som försvårat byggande (och lett till att också storstadsområden är relativt glesbefolkade) Nu finns det väl visserligen en glidande skala mellan citykärna och
Dilato: Trådens titel är två-takts trädgårdsmaskiner. Detta undantar ju direkt merparten av gräsklippare som är fyrtakt med den berömda Briggs & Stratton som mönster för sådana motorer. så då återstår lite röjsågar/trimmers, inte ens värt att diskutera, till och med jag har elektrisk Makita trimmer trots att jag också har en grövre bensinare som nästan aldrig behöver användas. Och,
alm82: Om man kan slösa skattepengar på sådant här måste det innebära att vi betalar för mycket skatt.
Erik Jansson64: [citat] Mycket möjligt. Men, precis som du skriver, bör (den moderata) bostadspolitiken sättas i ljuset av före och efter Carl Bildt. Om jag inte missminner mig så var det "Carl Bildt med vänner" (faktisk titel tror jag) som i slutet på 1980-talet lade fram den nya bostadspolitiken som då också skapade förutsättningarna för nya Plan- och bygglagen och Boverket, som gällt sedan dess.
EH35: Har hus på höjd, och vägen upp blir ofantligt lerig nu när regnet har börjat komma. servitut på vägen upp så har inte möjlighet att göra om vägen korrekt idagsläget. Då jag inte riktigt har kunskaper i detta så ställer jag frågan här. Tanken är väl att dika lite snett mellan de röda områdena nermot det blå där vi har rätt stor höjdskillnad o h möjlighet att säkert leda
FreQa: Nu är de hemma [bild] Fick en med en ortoceratit på den ena
Dilato: [citat] Dom balistiska robotarna får våra nyinköpta Patriot ta hand om. Drönarsvärmarna har vi ju just fått den utmärkta Bofors Tridon med 3P programmerbar ammunition. [MEDIA=youtube]NwyKleqVnqQ[/MEDIA] Däremellan robot 70 och lite annat.
AndersMalmgren: [citat] Det här är lite tråkigt läsa från ett parti som ska vara liberalkonservativt. Jag blev dörrknackad av dina lokala kollegor och de lovade att de i Stockholm inte skulle jobba för att förtäta trädgårdstäder eller bygga bort grönområden så det finns en diskrepans inom partiet.
Intet: Inte alls. [citat] @Hans O L Ge dig. Du har fel och det vet du. Annars skulle du inte fjantat dig, som du gör. [citat] Inte alls. Det var ett politiskt beslut. Inte ett affärsmässigt. Att du inte visste det, är helt ok. Ingen kan veta allt. Att borgarna gjorde likadant är inget de döljer. Jag glömde alltså ingenting annat än att jag mindes fel om antalet utbytta ledarmöter som krävdes
pmd: [citat] Nej, du använder ju ordet "kommunist" med en viss avsikt. [citat] Jag har fått intrycket att du kalla allting som inte är libertarianism för kommunism. Det är en lite för fyrkantig analys. I unga år hade jag liknande åsikt, men t.o.m. Robert Nozick lämnade ju libertarianismen, så jag tycker att jag är i ganska gott sällskap som inte längre är libertarian. [citat] Det gjorde
Dilato: Jag tycker att om man ska ha stämpelskatt på fastighetsköp ska man också ha samma system på inköp av bil. Båda affärerna måste registreras hos en statlig myndighet och belastas av flera avgifter. Varje gång man genomför ett ägarbyte på fordon ska det tas ut en skatt i förhållande till köpesumman ( utanpå själva registerållningsavgiften). Den som inte inser det absurda i
Frerider: [citat] Ja betonglagningsbruk är mer likt betongen, men lagar man lokalt så kommer det att synas ändå, så ett tips är att laga dom skador och sprickor som finns med tex, weber rep 45 och sedan lägga ett tunt lager på hela ytan för att få en snygg finish. Viktigt att rengöra hela trappan innan lagning alla alger och skit måste bort innan.
Alfredo: [citat] Om du frågar i denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-nya-sajten-lamnas-har.296893/#post-2731814 Kan säkert @Per Eskilsson eller någon annan hjälpa dig.
Nötegårdsgubben: [citat] Nej, det gör det inte. I synnerhet inte dagens generella strandskydd. [citat] Då förslår jag att ni lär er prioritera och försöker skydda det ni tycker är särskilt värt att skydda. [citat] Strandskyddet är ett generellt undantag från äganderätten, inte tvärtom. Med andra ord: Strandskydd går ordna utan att man gör generella undantag i äganderätten. Det system vi har nu
snuttjulle: Tack för svar. Får kolla vad det är för typ av JFB och typ av plintar innan jag tar beslut.
Amanda Palmstierna MP: [citat] Villor ja, men inte att bygga nya områden med enbart villor. Det är bra med flera olika typer av upplåtelseformer i ett område
Farstatjej90: [citat] Jag vet inte om du är nöjd eller inte nöjd men varje gång jag skriver något citerar du mig i typ tre olika inlägg så någonting står definitivt och kokar..
Anders_Nilsson: [citat] Som du vet har skolan ett kompensatoriskt uppdrag ås det där med att barns utveckling alltid berott på föräldrarna köper jag inte. Vissa föräldrar har råd att köpa läxhjälp men för de som inte har råd skall skolan kompensera. Sedan är det ju meningslöst att säga att de kommit fram många begåvade trots att eleverna varit blandade. Jag, men hur många fler hade det varit
Amanda Palmstierna MP: [citat] Det får man utreda.
Kallens: [citat] Ja det finns nog alla varianter. Bor själv för närvarande i ett 60-tals hus där rören är ingjutna i källargolvet men ligger under parketten på övriga plan. Ser inte fram emot om det börjar läcka, men snyggt och dolt har det ju fungerat i 60+ år nu så helt fel var väl inte konstruktionen ändå.
polaris78: Hela debatten blir ju lite skruvad om man inte börjar med att förstå det mest grundläggande och lyckas skilja på slitdelar som återkommande behöver bytas och på dyra kostsamma fel.. blandar man ihop dessa så blir det väldigt oöverskådligt och bilprovningens statistik säger ingenting egentligen då vissa märken kört gratis kontroller hos märkesverkstan innan besiktning och då
ConnyN: [citat] Okej, bra med ett förtydligande. Efter ert partis tidigare uttalanden om ”nedärvd essens”, om att islam är ett hot mot Sverige, och liknande så går det ju inte att automatiskt förstå vad ”känna sig svensk” konkret innebär. Vi har ju massvis av invandrade människor som väldigt gärna skulle köpa hus, flytta ut på landet osv. Min hållning (som ursvensk person sedan