228 707 läst ·
2 209 svar
229k läst
2,2k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 354 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 354 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då har hon blivit 6 månader. Fortfarande ett energiknippe som får tokfnatt nästan varje kväll som rusar 10 varv runt trädgården. Kan inte minnas att förra hunden var sådan, men förmodligen har vi bara förträngt det 🫣
Då är hon 12 år i år, lika gammal som min Aida (född 3/3/2014) och stora hundar blir sällan mer än 10-12 år har jag hört. 😢Storsockret skrev:
Var hos veterinär med Rita idag för att hon kissat på sig inne ett par gånger inom loppet av några veckor. Vi misstänker själva att det är för att hon inte fått i sig Propaline ordentligt då hon varit lite kinkig med mat, och vi tidigare gett i maten, men vi ville ändå kolla upp det. Då tog vi även upp möjlighet för ytterligare smärtlidring då hon upplevs som att hon har lite mer ont än förut i lederna. Veterinär höll med och skrev ut Alvedon och Gabapentin. Men vad är det säger, mediciner är väl som pokemon? Gotta catch'em all? Börjar bli fullt i dosetten 😅
Inget oroväckande på urinprovet iallafall så vi ska avvakta till återbesöket om tre veckor med att utreda det mer, för att se om ändringen till att ge Propalinet direkt i munnen i ställe reder ut det.
Vandrade lite på memory lane och letade upp det gamla inlägget som CARE Rescue la upp innan Rita hade tagit sig till Sverige
[bild]
Även denna med pepparkaksögonen
[bild]
Gick väl överkomligt för henne till slut iallafall
[bild]
Så jag räknar med att hon nu lever på övertid och ser varje dag som en gåva. ❤️
Aida är en korsning dobermann/podenko och kom till mig när hon var 1,5 år.
Då hade hon redan varit hos 6 olika familjer i Norge och ingen orkade med henne.😢
Men hos mig har hon 4000 m2 inhägnad tomt att springa på plus att vi alltid gått på 3,5 km promenader tills för ett par år sedan då hon skadade en tass.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Aida gick också på propaline ett tag för flera år sedan då hon kissade på sig men vi kunde sakta fasa ut och sedan sluta med den.
Hoppas verkligen att allt går vägen för Rita och att ni kan njuta av denna fina lilla vovve länge än!
❤️💝🌸🍀🥰😍
Klicka här för att svara