Farstatjej90
J J-banan skrev:
Nöjd?
[bild]
Nej för det jag diskuterar är huruvida uttagen måste vara, som det påstods, för 400v när man använder två separata faser.
Jag är dessutom inte nöjd med att du bryter mot forumets regler och klistrar in AI-svar.
Du har heller inte svarat på frågan om databladet, det är ganska viktigt att vi menar samma sak med det...🤔

Farstatjej90
A ajn82 skrev:
Om det är tillverkarens egna ai kundtjänst måste det ju ändå vara ok att referera till, i usa finns det väl domslut att de har ansvar för alla utfästelser från chatbots på samma sätt som annan kommunikation, det är väl ännu inte testat i Sverige, men känns rimligt att det skulle anses på samma sätt här.
Databladet används för CE-märkningen så jag tycker inte något annat kan anses stå "över" det.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Databladet används för CE-märkningen så jag tycker inte något annat kan anses stå "över" det.
Det har jag ingen åsikt om, men att inte få klistra in ett svar direkt från tillverkaren bara för att de (som alla andra) har valt att automatisera sin kundtjänst tror jag inte man ska tolka som att det bryter mot forumreglerna, snart är det nog svårt att hitta något material alls på internet där inte ai varit med på ett hörn i skapandet.
Jag tycker givetvis fortfarande att det enligt reglerna är förbjudet att gå till en slumpmässig ai tjänst för att skriva ett svar, precis som det ska vara.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nej för det jag diskuterar är huruvida uttagen måste vara, som det påstods, för 400v när man använder två separata faser.
Jag är dessutom inte nöjd med att du bryter mot forumets regler och klistrar in AI-svar.
Du har heller inte svarat på frågan om databladet, det är ganska viktigt att vi menar samma sak med det...🤔
Nu är det inte chatgpt som svarat. Om Schneider väljer ha en ai kundtjänst som grundar svaren enligt produkt datablad och andra kopplade dokument så ska frågorna jag ställer om deras produkt vara 100% korrekta.

Om du inte är nöjd så tycker jag du ska ta saken i egna händer och fråga dem själva varför de väljer märka på ett annat sätt

Farstatjej90
J J-banan skrev:
Om du inte är nöjd så tycker jag du ska ta saken i egna händer och fråga dem själva varför de väljer märka på ett annat sätt
Jag vet inte om du är nöjd eller inte nöjd men varje gång jag skriver något citerar du mig i typ tre olika inlägg så någonting står definitivt och kokar..

A ajn82 skrev:
men känns rimligt att det skulle anses på samma sätt här.
Rimligt, för mig, är att följa reglerna som säger nej till inklistrade AI-svar. Har svårt att se att eventuell amerikansk rätt övertrumfar dessa regler. 😉

• Gilla
HJ-C och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Rimligt, för mig, är att följa reglerna som säger nej till inklistrade AI-svar. Har svårt att se att eventuell amerikansk rätt övertrumfar dessa regler. 😉
Min poäng är att ett svar från ett företag som de är juridiskt ansvariga för är tillräckligt väsensskilt från ett generellt ai generat svar, och jag är övertygad om att intentionen bakom ai regeln var att stävja det senare. @Marlen Eskilsson vill du förtydliga vad som gäller? Istället för att vi gissar och/eller anklagar varandra för att bryta mot reglerna.

Om kundtjänst hade varit bemannad hade de antagligen bara klipp och klistrat det svaret ändå, men det hade inte varit lika tydligt för oss hur deras interna process såg ut.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag vill sova på saken tills i morgon då jag inte har stött på den här frågeställningen tidigare. Men jag raderar AI-svaret så länge.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tycker att ajn82 har rätt, ganska rätt i alla fall.
Men visst, en knepig fråga ...

Men jag tycker samtidigt att det är generellt bra att forumet försöker stävja AI-inflytandet.
Ja det är även bra att vi inte får skriva "googla svaret!" (även jag skriver nog så ibland, men försöker hålla mig ifrån det)

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Man skall inte ha 2 grupper med samma fas till sådant uttag, iaf om de delar samma N ledare, då blir den underdimensionerad
Då får man ha 4 kvmm nolla, om det ens är möjligt att ansluta den grovleken i uttaget

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag vill sova på saken tills i morgon då jag inte har stött på den här frågeställningen tidigare. Men jag raderar AI-svaret så länge.
Svårt att kolla med producent om de enda de har är en ai baserad kundtjänst och jag vill tillägga att det inte är någon form av chatbot

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
M Michael Andersson9843 skrev:
Då får man ha 4 kvmm nolla, om det ens är möjligt att ansluta den grovleken i uttaget
Nej för att uttaget är klassat 16A, inte för dubbla 10A/13A

Mikael_L
J J-banan skrev:
Nej för att uttaget är klassat 16A, inte för dubbla 10A/13A
Nåja, om man säkrar med 2x 6A, så funkar ju 1,5 mm2 ... :D
Man måste ju inte säkra med 16A!
Det är ju t.o.m ganska ovanligt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tycker att ajn82 har rätt, ganska rätt i alla fall.
Men visst, en knepig fråga ...

Men jag tycker samtidigt att det är generellt bra att forumet försöker stävja AI-inflytandet.
Ja det är även bra att vi inte får skriva "googla svaret!" (även jag skriver nog så ibland, men försöker hålla mig ifrån det)
Jag tycker också bara att jag har ganska rätt 🤣i det här fallet är jag inte säker på att kvaliteten på svaret var tillräckligt bra, men företags manuella kundtjänst lämnar också ofta en del att önska.

Men om vi i framtiden inte får inkludera svar från företag bara för de är ai generade kommer det bli ganska svårt tror jag, skriver nog inget i jobbet som inte passerar genom en ai på något sätt längre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.