4 961 934 läst ·
34 267 svar
4962k läst
34,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Administrator
· Skåne
· 8 751 inlägg
Vad är kinesisk farmarpress?Kretikos skrev:
Förrförra hösten köpte jag det billigaste pop-up tältet Hornbach hade och drog en tveksam press över och fick en temporär vedbod och förvaring för utemöbler och annan bråte. Källarförråden är fulla av det vi annars har i källaren men nu är den en gruva. Gruvarbete tar en jäkla tid så temporärt får bli temporärt nåt år till och tack vare grym ingenjörskonst och säkert flera timmars arbete lever tältet kanske en vinter till. Nu med en kinesisk farmarpress! Hade tänkt posta i skryttåden men...
[bild][bild][bild][bild]
Fortsatt med pelletsförrådet…min ursprungliga idé om att transportera ut pelletsen till höger genom en 90-böj fungerade tyvärr inte, när skruven blev fylld så kärvade det i böjen. Får istället testa min ursprungliga idé med ett mellanförrådet inne i förrådet istället.
Nu är det en 45-böj upp till mellanförrådet, har testat med full skriv och det verkar gå betydligt bättre. Sedan ligger matarskruven i botten och skickar till brännaren:
Efter en del velande så har jag bestämt mig för platt golv i resten av förrådet, får se om jag hinner med det imorrn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nu är det en 45-böj upp till mellanförrådet, har testat med full skriv och det verkar gå betydligt bättre. Sedan ligger matarskruven i botten och skickar till brännaren:
Logga in
Skapa konto
Efter en del velande så har jag bestämt mig för platt golv i resten av förrådet, får se om jag hinner med det imorrn.
Det låter bra. Inte för att jag vet vad det är, men det låter bra i alla fall.M MickePernheden skrev:
Själv hade jag bara chansat med att spraya på lite kallgalv, typ CRC Zink, och hoppats att det klarar sig i hyggligt antal år.
Jag gillade dock din lösning för justering skarpt, mycket bra tips.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden