I vår tillbyggnad kommer vi få en rejäl plats för fönsterbänkar, ca 24 cm.
Jag har en fundering som kan vara lite udda men att ha stenskivor är lyxigt. Har ett par kalkstens skivor från ett hus där skivorna är 15 cm.
Tanken är att jag ska montera en skiva och sen anpassa djupet på den andra och limma fast den, både på nersidan men även mot den inre skivan.
Detta kan bara funka om skivorna är spikraka.
Då skivorna har en liten fasning så det blir en skarv gör inget.
Går detta att utföra med en bra stenklinga och slipa ordentligt?
Jag har en fundering som kan vara lite udda men att ha stenskivor är lyxigt. Har ett par kalkstens skivor från ett hus där skivorna är 15 cm.
Tanken är att jag ska montera en skiva och sen anpassa djupet på den andra och limma fast den, både på nersidan men även mot den inre skivan.
Detta kan bara funka om skivorna är spikraka.
Då skivorna har en liten fasning så det blir en skarv gör inget.
Går detta att utföra med en bra stenklinga och slipa ordentligt?
Jo det kan man men jag har redan 23 bänk och tänkte inte ta mer plats i rummet. Det skulle tom kräva 3 skivor men då skulle jag få köpa fler...P PerOF skrev:
Har dessutom golvvärme så springan gör inte alls sitt jobb lika bra.
Sten kan limmas med epoxi har jag läst.FreQa skrev:
Tyvärr avger epoxi en väldigt typisk svagt syrlig(?) lukt, om man blandar det minsta fel. Inte så fräscht. Kanske finns andra lim?. Eller att man provar på en liten fläck.
Har faktiskt redan ställt frågan till de men de sa nej. Testade en annan firma men de har inte svarat på några dagar.S sinuslinus skrev:
Annars sticker de faktiskt bara ut ca 8 cm så kanske låter de vara okapade.
Klicka här för att svara