Senaste inläggen
Deltidslantisen: [citat] Vad jag minns så var det väl konkurrenten som klarade allt?[MEDIA=youtube]X9r0uUh-35I[/MEDIA]
robbannnnn: nej alltså mitt bjälklag kommer sitta ovanpå bärlinan Skråskruva in på varjesida ner in i börlinan borde ju räcka
mexitegel: Kolla in den typgodkända bjälklagskosntruktionen som är framtagen
Alfredo: [citat] OK. Vi drar uppenbarligen helt olika slutsatser. [citat] Vad jag brukar eller inte brukar är helt irrelevant för min fråga. [citat] Väldigt ovanligt. Jag brukar heller aldrig prata med mina bekanta om andra typer av miljöproblem så det säger absolut inget. [citat] Det är heller inget jag hör ofta. Jag hör faktisk oftare hur bra det är för tonåringar som har möjlighet att ha
Mikael_L: [citat] Du tänker på det så kallade regeringsunderlaget?
Mikael_L: [citat] För AI? Att ett AI-svar tar 5 eller 10 tusendels sekunder längre? Kan inte spela någon roll.
InsidersUnited: Är du inte livrädd om dörren/lås så går det att slå av ring och cylinder med en hammare.
fribygg: [citat] 30 ton bärlager lär kosta under 10 000kr levererat och lantmäteriet >50 000kr, varför skulle TS välja det dyrare alternativet som har mindre chans att ge en fungerande utfart menar du?
PappasHammare: Kan vara så enkelt att det är grundvattnet som har varit högt så du fått ränderna. I min grävda brunn så har jag en djupsensor. Är det så djupt att det finns risk att vattnet kommer över kopplingar etc i brunnen så kör jag pumpen automatiskt och släpper ut vattnet i dagvattenledningen. Vintertid görs det varje dag. Grundvatten hos mig ligger inte speciellt djupt på viss tid om
Dilato: [citat] Du ska koppla det som kommer från marken både till varmvattenberedaren och kallvatten i kranen. Så är det väl redan idag, det finns ju en Tkoppling med två slangar. kallvattnet trycks in i beredaren och när du tappar varmvatten så ersätts det med nytt kallvatten som värms upp..
Intet: [citat] Nedan förklaras det utmärkt + att 1 naturligtvis inte skall ligga klossa an taket. Böjen över andra röret kallas för "hundben". Det finns för järnrör och koppar redan sådana kopplingar. Med dina slangar hade det varit en lätt sak att bocka till det snyggt med en bockapparat eller i värsta fall, för hand. https://www.rinkabyror.se/artikel/lod-s-boj-15/ [citat]
fsn: [citat] Mikroskopiska skillnader… verkligen. Tex som att ena blocket senast det begav sig bara råkade stänga 4 av Europas kostnadseffektivaste kärnreaktorer och med det äventyrar Sveriges exportindustri.
AndersS: Och att det ska vara sotningsbart. (besiktning av sotare före användning är väl krav) Den jag installerade själv stack jag upp ett gjutjärnsrör i skorsten, isolerade och sedan betongkaka överst med lutning mot röret. Fick ta upp ett hål i murstocken för arbetet och det hade tidigare varit öppen spis.
Tomtom79: [citat] Kanske bra att märka sådana boostade trådar då? Vanligt att det är märkt vilka som är "rekommenderade", sponsrade, nålade eller liknande.
Roga1337: Examenstältbyggar-öl😉 Helt Ok i värmen+ för stor flaska. [bild] [bild]
pmd: Det ser väldigt intressant ut när någon fyller jämnt på ett udda sätt! 😉
FraxinusExcelsior: [citat] Kör med PVC-lim. När duschen inte används, har du någon metod för tryckavlastning? Det kanske kan hjälpa.
pmd: Duger det inte med en extra föreningsstämma?
944_Driver: Om det är en betonvägg bakom lär det inte hända mycket så länge du inte sprutar in vatten där hela tiden. Blås rent, fyll med silikon eller liknande och ta en öl för att fira jobbet. Du har större grejer att fokusera på i livet. // Magnus
Dennis86: [citat] I en värld med elektriker så är det kanske en självklarhet för er . Mer för andra som sysslar med annat så anser man att man gör ett skjysst jobb . När jag ringde till laddboxföretaget sa jag att jag behöver en box med lastbalanserare men vilken box har jag ingen aning om . Redan där borde bolaget fattat och förklarat isåfall kan jag tycka . De frågade mig hur lång sladd
hsd: ot, vhs har väl gjort sitt men det kan vara inspelat material som man vill se TS däremot har ju en humax box för inspelning
O: [citat] Jag brukar avstå från att tro. Jag vet att smörjning gör att kärvande saker går lättare. Jag skulle testa och se om det räcker. Endast om felet är kvar skulle jag gå vidare med nästa steg i felsökningen. Vem har monterat? En amatör utan erfarenhet eller en van vvs-are? Har problemet funnits från början? Om nej, bör smörjning räcka. Rörskarven har knappast flyttat sig
CLG205: [citat] Så är det så klart. Vet inte hur det funkar med dödsbon med ev vinst från denna typ av försäljning, inte behövt hantera sånt än. Om allt måste bokföras och gå fort så är det enklast att bara skrota bort allt, precis som du skriver. Om man däremot kan plocka enskilda saker tex EDS 300 som jag nämnt, ryms i en skrivbordslåda, så kan man ta det i mån av tid och ork
mexitegel: [citat] Märkligt nog så har jag en "tillfällig" lagning av slingan på ett ställe med just en wago. Den tillfälliga lösningen tror jag fyller minst 5 år i år....
bhus2021: Och ang röta, det kan vara hur bra eller hur dåligt som helst bakom linern. Jag hade tur och min trästomme var hur fin som helst (20 år gammal när jag bytte) men jag har hört om de som varit rejält risiga redan efter 10. Du blir varse när du rivit gamla linern och känner runt med morakniven :-)
sinuslinus: [citat] Vanliga bygghandeln tar hem på beställning. Biltemas är rätt kass men billig. Använd minsta andelen vatten till Biltemas annars blir den vattnig och härdar jättelångsamt.
hempularen: [citat] Nej, det finns ingen anledning att göra sig rolig över det felaktiga kravet. Köparen har troligen allmänt bristfälliga kunskaper om vad som gäller, hoppas få lite bidrag till sin renovering, och kanske inte inser hur fel kravet är. På beskrivningen här låter det som det borde handla om en rätt måttlig extrakostnad för lite "oväntade" fuktskador, men de kan ju mycket väl ha
Byggsnyggt: [citat] Hej, vi ska bygga hus i sommar och behöver fylla upp en bit av tomten som har nivåskillnad på 2 meter. Har räknat med ca 250 ton fyllnadsmassa. Tomten finns i Åsa i Kungsbacka. Kanske kan var något? Inga problem att lasta av eller vända lastbilen på gården. Vi söker även efter större block till en stödmur. mvh Niklas