Byggahus.se

Fyllnadsmassor

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. A

Kommande fyllnadsmassor i Bro

Planerar att schakta vår tomt för att bygga pool. Det kommer blir runt 90 kubik.
    AnnaK81 · 15d · 0 svar · 278 läst
  2. A

Hur skydda nedgrävd fiber?

Grävning på fastighet; när företaget gräver så görs återfyllning i de flesta fall med befintligt material, större stenar tas bort och beroende av avtal så kan fastighetsägaren själv få fylla upp det extra som behövs. Med kabelskyddsrör eller PEM-slang är det inga problem utan en bra lösning, Lägg de knytnävsstora stenar på sidorna när du återfyller så blir det också bra.
    AndersS · 27d · 2 svar · 426 läst
    ·
  3. TrollMann

Bortskänkes fyllnadsmassor Tyresö

Skall gräva nästa helg för en 30kvm platta och har då massor som någon gärna får ta. Det blir är ca 15-20 kubik packat och blir väl betydligt mer när det är uppgrävt. Finns i Tyresö Strand
    TrollMann · 27d · 0 svar · 201 läst
  4. Ö

Fyllnadsmassor Linköping SV

20-30 kbm fyllnadsmassor olika fraktioner sand-större sten bortskänkes mot avhämtning. Två mil sydväst om Linköping.
    Östgötskan · 21 sep · 0 svar · 234 läst
    ·
  5. Flidberg

15 m3 sandigt grus bortskänktes i Farsta

Ca 15 m3 sandigt grus bortskänktes. Finns på Rödkindav 10, nåbart via asfaltväg. Överblivet sen omdränering och tilläggsisolering av suterränghus byggt 79, så perfekt som dränerande fyllnadsmassor. Behöver du bara nån släpkärra så hjälper jag dig med lastningen. Är du beredd att ta mer så behöver du ordna någon maskin, för jag har tyvärr inte någon på plats. [bild] Först
    Flidberg · 17 sep · 0 svar · 258 läst
    ·
  6. A

Fyllnadsmassor för planering önska i umeå

Det skulle funka bra för mig. Har ni någon entreprenad firma där tänkte hur man ska lösa det med frakten :)
    Ante3026 · 14 sep · 9 svar · 883 läst
  7. T

Hittat i fyllnadsmassor, vad är detta?

[citat] Ingen minns en fegis.
    tompaah7503 · 14 sep · 14 svar · 1,2k läst
    ·
  8. I

Fyllnadsmassor bortskänkes - Täby

Hej! Vätö är för långt bort så kostnaden för lastbilstransporten blir högre än intippningsavgiften. När grävskopan är här kan den lasta men det är bäst att du ordnar transporten själv. En 3 eller 4-axlad lastbil är det som behövs. Med vänlig hälsning Ivan
    IZETT · 8 sep · 7 svar · 962 läst
  9. N

Ang putsning av källar väggar

Hejsan! Är så här att precis köpt hus och googlat runt lite överallt ang om att jag vill fixa ordning väggarna i Våran källare. Är ju betong väggar, men någon har ju klåpat med att spackla ojämnt osv "spacklat för ett fönster tror jag också" Min fråga är nu, är det lätt att spackla jämnt själv? Läste om bredspackling?, samt vad för slipmedel rekomenderar ni man använder?
    Nejmendutror · 7 sep · 0 svar · 260 läst
  10. P

Schaktmassor utanför Lund

Har massor av schaktmassor (50-100 ton kanskd?) för gratis avhämtning. Tyvärr täckt med en del ogräs för det har fått ligga men slänger upp det ändå om någon behöver det. Lerjord, och del större sten i också. PMa om intresse finns.
    Pågatåg · 5 sep · 0 svar · 210 läst
  11. L

Jordmassor

Hej, massorna är inte testade men är från vår gård som varit i vår familj sedan 1840-talet. Dock är våra massor nästan helt slut men min granne har fortfarande massor, dock med en del Sten i. Du står för transporten och vi står för lastningen. Har annons på blocket också.
    LenaÖstlund2020 · 3 sep · 2 svar · 480 läst
    ·
  12. N

Fyllnadsmassor bortskänkes Stockholm/Bro

[citat] Tyvärr så finns det inget kvar.
    Night69 · 3 sep · 2 svar · 388 läst
  13. S

Lite fyllnadsmassor och jord/grus

Bortskänkes cirka en kvarts kubik fyllnadsmassor/jord/grus. Skottkärra och skyffel finns vid behov. Finns i Vendelsö i Haninge.
    Smooth1976 · 16 aug · 0 svar · 349 läst
    ·
  14. L

Stora stenar bortskänkes

Har mkt sten från husbygge bortskänkes. Eller om någon har tips vad man ska göra av dem mottages det tacksamt. Finns 30 min utanför Uppsala (Skogstibble)
    Lundin018 · 10 aug · 0 svar · 424 läst
    ·
  15. PNO

Fyllnad mellan murstock och gipsskiva

Om murstocken blir varmare än 80 grader på utsidan så här du gjort fel och kommer inte få installationen godkänd. Ty kravet på temperatur på utsidan av en murstock är just max 80 grader i BBR. Värmetålighet är alltså inte en fråga här, om resten är rätt gjort. Det är dock inte självklart att det är en bra idé att bygga in eller bygga emot en murstock heller. Den ska dels vara
    PNO · 8 aug · 3 svar · 396 läst
    ·
  16. C

Gratis fyllnadsmassa i Sandviken

Någon i Sandviken(Gästrikland)området som vill ha gratis fyllnadsmassa. Vi bygger hus och har massa fyllnadsmassa över. Det är mest jord och sten men även lite tegel. Kom och hämta! [bild]
    CarolineÖstergren · 5 aug · 0 svar · 304 läst
    ·
  17. M

Gjuta igen plattan efter avlopps- och vattenledningsbyte

[citat] Tack! Tänkte ha på någon form av primer innan
    Moisam · 3 aug · 34 svar · 1,8k läst
    ·
  18. SkitOxe

Spackla stort hål i trä

Tillverka en träbit som passar in i hålet som du sedan skruvar fast. och spackla skarvarna samt skruvhålet bara.
    SkitOxe · 28 jul · 1 svar · 504 läst
    ·
  19. Krillikrull

Vill någon ha fyllnadsmassor?

Vi dränerar runt huset och har en del massor att erbjuda den som har behov av fyllnadsmassor! Skicka ett mail till mig på: kriols82@gmail.com så löser vi detaljerna. Massorna finns i Kållered (Mölndal).M är gratis men du löser bortförsel och vad det innebär!
    Krillikrull · 21 jul · 0 svar · 428 läst
  20. Mattiastuvesson

Fyllnadsmassor tas emot, Mjölby

Jag söker ca 25 kubikmeter fyllnadsmassor för att fylla upp en gammal garagenedfart till en källare.
    Mattiastuvesson · 17 jul · 0 svar · 328 läst
  21. Akvk

Spackla sprickor i murstock

Hej, nyinflyttad i ett gammalt hus och det är några sprickor i min murstock, inga regelrätta hål alltså. Jag undrar om jag helt enkelt kan spackla igen dem med någon form av grovspackel? Anna
    Akvk · 14 jul · 0 svar · 434 läst
  22. Zolt

Söker fyllnadsmassor Vagnhärad/Trosa

https://www.byggahus.se/forum/threads/fyllnadsmassor-bortskaenkes-taeby.380947/
    Zolt · 29 jun · 1 svar · 337 läst
  23. A

Söker fyllnadsmassor Värmdö/Ingarö

Bara hojta till om du behöver under sommar/höst mvh
    Applegreen · 28 jun · 7 svar · 809 läst
  24. K

Sprickor i trappa och ”mur”

Kontaktade tre olika murare för åtgärd liknande problematik. De skulle höra av sig. Murarna har ej hörts av på två år.
    Kustvägen · 17 jun · 1 svar · 375 läst
    ·
  25. MathiasS

Fyllnadsmassor sten+betong i södra Stockholm

Fyllnadsmassor cirka 25-30ton (tre lastbilar) kommer finnas för avhämtning i södra Stockholm. Jag bilar och gräver ur källaren och lyfter då ut sten och betong (utan armering). Inget annat skräp i massorna.
    MathiasS · 16 jun · 0 svar · 309 läst
  26. H

Fyllnadsmassor bortskänkes - Beddingestrand

Hej, har runt 90 kubikmeter matjord och sand som kommer att bli över vid ett husbygge. Kan hämtas runt vecka 34-35. Mvh Henrik
    Henrikwigernas · 16 jun · 0 svar · 283 läst
  27. L

Ett par lass fyllnadsmassor bortskänkes i västra Huddinge

Grävt för altan. Högen ligger precis vid väg. Kan du ta ett helt lass kan jag bidra med en slant till transportem. Du är även välkommen om du bara behöver några skottkärran. Enkelt att lasta även för hand. Häm
    LG Hyfstat händig & Kol · 14 jun · 0 svar · 364 läst
  28. Narren666

Matjord/fyllnadsmasor Skåne/Vellinge skänkes

Ca 10 m3 matjord. Ligger i högar vid uppfarten. Så det är lättåtkomligt.
    Narren666 · 9 jun · 0 svar · 288 läst
  29. S

Sprängsten

Är du i behov av sprängsten vecka 25 så finns det att hämta gratis i Västra Frölunda. Maskin finns för att lasta bilarna. sebastian
    Sebastian81 · 5 jun · 0 svar · 365 läst
  30. J

Fyllnadsmassor i gbg - område sökes!

Hej, söker fyllnadsmassor till mölndal - gbg. Ca 10ton, gärna jord med inte stora stenar i. / J
    Johan41 · 28 maj · 0 svar · 374 läst
Laddar...