Har tappat bort nycklarna till friggeboden så behöver göra lite åverkan för att komma in. Borrar man på röd eller blå markering eller spelar det inte så stor roll? Läst mig till att märka med körnare/förborra med 4mm borr men sedan borra hålet med 6mm borr om det låter rimligt?

• 9dc92117-0245-411b-84b5-8c4459736062.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är typiskt den typ av frågor som de som verkligen vet ogärna svarar på...

• Gilla
littos och 2 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Detta är typiskt den typ av frågor som de som verkligen vet ogärna svarar på...
Ja jag får inte hjälp av AI heller så det blir lite knivigt 😅

Bara att välja ett ställe och testa…….😝

Du ska borra i cylinderringen där vredskruvarna är igängade så att du får loss cylinderringen, om det är en borrskyddad ring kan det vara hårt att borra. När du fått löst cylinderringen tar du en stor skiftnyckel och vrider loss cylindern. Du kan även spräcka cylinderringen med huggmejsel.

• Gilla
gs242 och 2 till
  • Laddar…
N Nissegandhi skrev:
Du ska borra i cylinderringen där vredskruvarna är igängade så att du får loss cylinderringen, om det är en borrskyddad ring kan det vara hårt att borra. När du fått löst cylinderringen tar du en stor skiftnyckel och vrider loss cylindern. Du kan även spräcka cylinderringen med huggmejsel.
Ska man borra loss vredskruvarna innebär det att borra i högra/vänstra cirkeln i loggan då typ? Efter att ha kollat youtube fick jag för mig att man vill borra sprintarna till själva låset.

Om du köper en ny cylinderring för det kommer du ju att behöva så ser du med hjälp av denna vart du ska borra. Du är inte hjälpt av att borra i cylindern för den är ju fastskruvad från insidan av dörren innanför låsvredt.

Den här videon kan vara till hjälp 😃

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Är du inte livrädd om dörren/lås så går det att slå av ring och cylinder med en hammare.

• Gilla
Förvaltaren89
  • Laddar…
N Nissegandhi skrev:
Tycker det ser ut som att cylindern sticker ut tillräckligt mycket så man kan ta en ordentlig skiftnyckel och knäcka skiten.

D Dr.Mugg skrev:
Tycker det ser ut som att cylindern sticker ut tillräckligt mycket så man kan ta en ordentlig skiftnyckel och knäcka skiten.
Och jag tror det är alldeles för lite som sticker ut för att få grepp. Men det är väl bara för TS att testa så får TS veta vem av oss som tolkar bilden bäst. 😀

• Gilla
Dr.Mugg
  • Laddar…
Tack för alla tips! Lite antiklimax i att frugan hittade nyckeln kvällen innan en tripp till affären för inköp av diverse grejer som skulle testas.

• Älska
  • Haha
JSten och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.