1 435 252 läst ·
18 089 svar
1435k läst
18,1k svar
Vad blir det för mat?
Glömde lägga upp förrgårs middag.. nom nom..
Smörgåstårta a la "Köttbullsmacka" i hjärtform ❤️
Ej egengjord - men den är "sketagod".. har bara sett den en gång tidigare (tror det var till alla hjärtans dag) och då bokade vi en för att testa.. just för den såg så spännande ut! ..och vi gillade den verkligen! Så nu när den dök upp igen till mors dag... ja då var vi ju bara tvungna att beställa "den" igen 😍
Bilden invändigt kanske inte är den mest estetiska i världshistorien, men jaja.. det bjuder jag på haha. Tror det är någon form av rostbiffröra i på ett lager, det andra lagret vet jag faktiskt inte riktigt 🤔.. lite ljust bröd.. med köttbullar och rödbetsallad på topp
Den (tårtan) är inte så där "majonnäsig" som de kan vara ibland.. jag är lite känslig för sådana.. (tycker de växer i munnen, även om de är goda.. 😳 ).
Mycket gott var det iaf!
Smörgåstårta a la "Köttbullsmacka" i hjärtform ❤️
Ej egengjord - men den är "sketagod".. har bara sett den en gång tidigare (tror det var till alla hjärtans dag) och då bokade vi en för att testa.. just för den såg så spännande ut! ..och vi gillade den verkligen! Så nu när den dök upp igen till mors dag... ja då var vi ju bara tvungna att beställa "den" igen 😍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bilden invändigt kanske inte är den mest estetiska i världshistorien, men jaja.. det bjuder jag på haha. Tror det är någon form av rostbiffröra i på ett lager, det andra lagret vet jag faktiskt inte riktigt 🤔.. lite ljust bröd.. med köttbullar och rödbetsallad på topp
Den (tårtan) är inte så där "majonnäsig" som de kan vara ibland.. jag är lite känslig för sådana.. (tycker de växer i munnen, även om de är goda.. 😳 ).
Mycket gott var det iaf!
Det här blir en recension.
Jag stekte upp en hamburgare som snabb lunch.
Med viss tveksamhet hade jag köpt dessa på Willys, för att testa.
Detta var märkligt, ...konstigt, de är ju ovala!?
Är det en fördel vid frakten eller vad?
När jag stekt, så hade den blivit ganska rund
Ja många hamburgare har man ju stekt som börjar som runda men blivit ovala när de är färdiga. Har de gjort såhär medvetet?
För att lättare bedöma smaken så satt jag endast salt, peppar, lök (tunt skivad, så det ser mer ut än det är) och sallad.
Jadå, jag tyckte att den var inte alls dumt, godare än ICAs egna, mot Scans var det mer jämnt skägg.
Rätt tunn burgare (är den verkligen 90 g, måste väga sen), men då går det iofs snabbt att steka/grilla, svårt att misshandla den på så kort tid.
Men en mycket OK lågprisburgare blir mitt betyg.
Jag stekte upp en hamburgare som snabb lunch.
Med viss tveksamhet hade jag köpt dessa på Willys, för att testa.
Logga in
Skapa konto
Detta var märkligt, ...konstigt, de är ju ovala!?
Är det en fördel vid frakten eller vad?
Logga in
Skapa konto
När jag stekt, så hade den blivit ganska rund
Logga in
Skapa konto
Ja många hamburgare har man ju stekt som börjar som runda men blivit ovala när de är färdiga. Har de gjort såhär medvetet?
För att lättare bedöma smaken så satt jag endast salt, peppar, lök (tunt skivad, så det ser mer ut än det är) och sallad.
Logga in
Skapa konto
Jadå, jag tyckte att den var inte alls dumt, godare än ICAs egna, mot Scans var det mer jämnt skägg.
Rätt tunn burgare (är den verkligen 90 g, måste väga sen), men då går det iofs snabbt att steka/grilla, svårt att misshandla den på så kort tid.
Men en mycket OK lågprisburgare blir mitt betyg.
Paneer Tikka Masala. Marinad till ostkuberna - yoghurt, vitlök/ingefärspasta, garam masala, gurkmeja, kashmir chili o bockhornsklöver. Paprika o rödlök var med men stekte osten för sig.
Sås på lök, vitlök, krossade tomater o cashewnötter som mixades slät. Kryddnejlika, kardemumma o kanel frästes upp i olja och såsen tillfördes tillsammans med grädde. Serverades med basmatiris.
Gladdes åt omdömet ”bättre än Bombay” 😊
Sås på lök, vitlök, krossade tomater o cashewnötter som mixades slät. Kryddnejlika, kardemumma o kanel frästes upp i olja och såsen tillfördes tillsammans med grädde. Serverades med basmatiris.
Gladdes åt omdömet ”bättre än Bombay” 😊
Dagens lunch var buffe på L&B (de har glass, kladdkaka, churros och friterad banan på dessertbordet som ingår också..).
Blev en bit paj till kvällsmat.. med lite grönt
Pajen var jättegod: Kassler, broccoli, fetaost, äggstanning och riven ost..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev en bit paj till kvällsmat.. med lite grönt
Logga in
Skapa konto
Pajen var jättegod: Kassler, broccoli, fetaost, äggstanning och riven ost..
Inatt när jag vaknade fick jag en idé om att jag måste prova att göra en:
KÅLPUDDING.. med kycklingfärs!
... och det gjorde jag! Det blev dagens middag.. tillsammans med kokt potatis och sås.. och ja, jag var tvungen att prova lite lingonsylt till också.. trots att jag i normala fall inte alls äter lingonsylt till kyckling!
Det funkade 👍🤓😀
KÅLPUDDING.. med kycklingfärs!
... och det gjorde jag! Det blev dagens middag.. tillsammans med kokt potatis och sås.. och ja, jag var tvungen att prova lite lingonsylt till också.. trots att jag i normala fall inte alls äter lingonsylt till kyckling!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det funkade 👍🤓😀
Fick brusa ner till kontinenten i veckan och fira frun som fyller jämt. Väldigt udda men roligt med nya koncept.
Alchemist i Danmark
Alchemist i Danmark
Det här är min kollega uppvuxen med, hon fick till och med sin mamma att skicka en video där hon intygade att det var gott. Nej, verkligen inget jag kan rekommendera! Men det var kul att få använda ett stekbord, det har jag inte gjort förut.
Logga in
Skapa konto