Hej, bygger min första altan. Har använt spännviddstabellen för dimensionering. Har bärlinor 45x170 och golvbjälkar 45x120. Cc40. Lite klena golvbjälkar men enligt spännviddstabellen ska mitt byggefunka.
Det jag nu vill är att sätta en regel som ramar/stänger in golvbjälkarna. Den regeln har jag även tänkt ha till att fästa stolpar i. Se tecknad bild (ovanifrån är den ritad).
Se även bilder på golvbjälkarna.
Man ska ju inte skruva i ändträ har någon sagt mig så hur fäster jag den här. Hur gör jag.
Med vänlig hälsning,
/roger
Det jag nu vill är att sätta en regel som ramar/stänger in golvbjälkarna. Den regeln har jag även tänkt ha till att fästa stolpar i. Se tecknad bild (ovanifrån är den ritad).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man ska ju inte skruva i ändträ har någon sagt mig så hur fäster jag den här. Hur gör jag.
Med vänlig hälsning,
/roger
Redigerat:
Alternativet är väl att du kör med balkskor och ankarskruv.U uhlrog skrev:Hej, bygger min första altan. Har använt spännviddstabellen för dimensionering. Har bärlinor 45x170 och golvbjälkar 45x120. Cc40. Lite klena golvbjälkar men enligt spännviddstabellen ska mitt byggefunka.
[bild]
[bild] [bild]
Med vänlig hälsning,
/roger
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri C5 utomhus 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Hej,
Testar att väcka denna till liv.
När man gör ett sådant här kryssbjälklag till altanen..
Räcker det att jag skråskruvar dom i börlinan eller måste jag använda dessa vinkelbeslag????
Testar att väcka denna till liv.
När man gör ett sådant här kryssbjälklag till altanen..
Räcker det att jag skråskruvar dom i börlinan eller måste jag använda dessa vinkelbeslag????
Klicka här för att svara