Hej, Jag en vägghängd toalett, och den stora knappen går inte att använda, då den fastnar i 'spol-läge' och står och rinner. Jag har märkt (se bild) är att den svarta 'kroken' eller vad man ska kalla det fastnar i upphöjt läge på vattenröret som går väldigt nära bakom.
Är denna felmonterad? och/eller är det rör-skarven som behöver hamna lite längre till vänster? Hur fixar man detta hyfsat enkelt?
/F
Är denna felmonterad? och/eller är det rör-skarven som behöver hamna lite längre till vänster? Hur fixar man detta hyfsat enkelt?
/F
Tack för svar!
Men är det alltså OK att den svarta 'grejen' tar i vattenröret? Ni tror det räcker med spray ändå?
Min tanke var att rörskarven som sticker ut och tar i den svarta saken, är placerad för långt åt höger? (inte lika lätt att fixa såklart..)
Men är det alltså OK att den svarta 'grejen' tar i vattenröret? Ni tror det räcker med spray ändå?
Min tanke var att rörskarven som sticker ut och tar i den svarta saken, är placerad för långt åt höger? (inte lika lätt att fixa såklart..)
Jag brukar avstå från att tro. Jag vet att smörjning gör att kärvande saker går lättare. Jag skulle testa och se om det räcker. Endast om felet är kvar skulle jag gå vidare med nästa steg i felsökningen.M mrGrinder skrev:
Vem har monterat? En amatör utan erfarenhet eller en van vvs-are?
Har problemet funnits från början? Om nej, bör smörjning räcka. Rörskarven har knappast flyttat sig med tiden...
Det är ungefär så jag tänker.
Klicka här för att svara

