Min pool fyller snart 10 år och stenläggningen hade sjunkit och börjat glida iväg från poolen (som ligger lite i en nedförsbacke). Tror möjligen att poolfirman inte gjorde ett helt korrekt underarbete.

Iaf, jag har lagt om plattorna på första långsidan och för att förhindra sättningar gjöt jag en 15 cm djup och 10 cm bred betongkant. Men gjutningen blev ojämn och vågig.

Vad tror ni är bästa sättet att rädda detta visuellt? Funderar på om man kan sätta dit formen igen och använda avjämningsmassa. Alternativt gå loss med Flex och diamantkopp?

Pool.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Farstatjej90
Det snyggaste och enklaste är nog att gjuta upp till nivån på poolens kant
Ett annat alternativ är att skvätta lite jord på det du gjutit och sen kommer gräset göra det osynligt med tiden.
Beror på hur mkt arbete du vill ha...

• Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det snyggaste och enklaste är nog att gjuta upp till nivån på poolens kant
Ett annat alternativ är att skvätta lite jord på det du gjutit och sen kommer gräset göra det osynligt med tiden.
Beror på hur mkt arbete du vill ha...
Du har nog rätt i att det bästa är att låta gräset växa tillbaka och sen bedöma hur illa det ser ut. Kanske syns det knappt då. Men det kliar i fingrarna

Nu är betongkanten c:a 3 cm under stenkanten. Antar att jag måste gjuta med något annat än grovbetong om jag skall gjuta ända upp

Farstatjej90
Kan inte hjälpa dig med lämpligt material men du har ju antingen alternativet att få det synligt snyggt typ gjuta ovanpå, lägga dit nån kant av trä, metall med nåt mönster etc
Eller att dölja det t.ex. med din gräsmatta, eller en remsa konstgräs eller nåt annat.

• Gilla
Avarell_Dalton och 1 till
  • Laddar…
G Galten skrev:
Min pool fyller snart 10 år och stenläggningen hade sjunkit och börjat glida iväg från poolen (som ligger lite i en nedförsbacke). Tror möjligen att poolfirman inte gjorde ett helt korrekt underarbete.

Iaf, jag har lagt om plattorna på första långsidan och för att förhindra sättningar gjöt jag en 15 cm djup och 10 cm bred betongkant. Men gjutningen blev ojämn och vågig.

Vad tror ni är bästa sättet att rädda detta visuellt? Funderar på om man kan sätta dit formen igen och använda avjämningsmassa. Alternativt gå loss med Flex och diamantkopp?

[bild]
Forma och använd https://www.velltra.se/product/heyd...r2h5wgoT6lyi8iwuLAeZN9JzD8VcUM5xoC9tIQAvD_BwE

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Rogerbtg Rogerbtg skrev:
Forma och använd [länk]
Tack!
Jag tror det kommer funka fint. Förutom att kanten är "vågig" så är den lite för låg nu i efterhand. Kommer bli snyggare om den kommer nästan i nivå med plattorna. Och avjämningsmassa löser ju bägge problemen :)

• Gilla
Rogerbtg
  • Laddar…
Det verkar vara helt omöjligt att få tag på Hey’di eller någon annan proffskvalitet i Malmö kommun. Den enda avjämningsmassan som är godkänd för utomhusbruk (som jag har hittat) är Biltemas.. Men den duger kanske?

S
G Galten skrev:
Det verkar vara helt omöjligt att få tag på Hey’di eller någon annan proffskvalitet i Malmö kommun. Den enda avjämningsmassan som är godkänd för utomhusbruk (som jag har hittat) är Biltemas.. Men den duger kanske?
Vanliga bygghandeln tar hem på beställning.

Biltemas är rätt kass men billig. Använd minsta andelen vatten till Biltemas annars blir den vattnig och härdar jättelångsamt.

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.