E
Elroboten: "10 200 kWh, villa, 185 m², 24% mindre än genomsnittet ..." En medlem har fyllt i sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
11,9k svar · 294,3k läst
·
· Elavtal, elpriser & elförbrukning
A
Addevas: Byggde en budget toalett på övervåningen av ett förråd i mitt hus från 1905, golvspån, tätskikt på golv med överlapp, med uppvik på väggar, extra innehörn samt remsor, klinker , ikea metod som egenbyggd dubbelkommod, kakel på en vägg, grå akustikpanel från rusta, skygge väggpanel ca 4kvm som innertak, ledspottar dimningsbara med varmvitt ljus, gustavsbergs toa, 2 st habo
30 svar · 18,0k läst
·
· Socialt & Projekt
Unikt namn
Unikt namn: Kommunen har givetvis inte blivit frågade om byggnaderna får stå kvar. Räkna med att ni är tvungen att riva eller flytta dom när/om kommunen får nys om detta.
3 svar · 56 läst · Juridik
harka
harka: kvällens solförmörkelse... en solförmörkelse sveper genom Europa i sen eftermiddag/kväll till gagn för det ockulta, och till ett mindre besvär för solkraften karta med ungefärlig bana för den totala förmörkelsen – stora delar av Europa påverkas; [bild] i Stockholm inleds förmörkelsen 19:03, toppar 19:56 (81% skuggning) och avslutas raskt redan 20:46 – då solen går ned bakom
22,4k svar · 813,3k läst
·
· Elavtal, elpriser & elförbrukning
P
pmd: Nej, svepande prat om att "korruptionen finns överallt" är knappast logik.
334 svar · 38,6k läst
·
· El
P
pmd: [citat] Det vet jag inte. Den som vill veta det, och förstå om lagens bokstav, som nämns i inlägg #68, är densamma som intentionen när föreskriften skrevs får nog kolla upp det själv. Det kanske kan vara bra att göra det om man planerar att skylta sitt kök som laboratorium, tror jag.
119 svar · 21,2k läst
·
· El
P
pmd: [citat] Har du inte nån dotter som är giftasvuxen? ❤️😉
18,3k svar · 1443,5k läst
·
· Övrigt Off Topic
P
pmd: [citat] De beror nog på hur mycket elände man kan ställa till för civilbefolkningen genom att bomba där.
62 svar · 2,1k läst
·
· Artikelkommentarer
P
pmd: [citat] Är det inte större chans/risk att det blir en saltvattensjö? (Som Kaspiska havet?)
47 svar · 1,1k läst
·
· Artikelkommentarer
yonna
yonna: Jag har ca 6 kvm duschrum men med glasad dörr ut (kombinerad grovrentre). Elgolvvärme samt mindre effektiv el handdukstork. Mycket svag golvvärme under sommarhalvåret, högre värme på vintern (kostar skjortan) och handdukstorken sätts bara på under kortare perioder. Ytterdörren påverkar naturligtvis värmebehovet. Före det höga elpriset körde jag friskt på med rejäl värme. Men det
5 svar · 91 läst
·
· Badrum
M
_Magnus L: [citat] Standardskott till Hilti Gunnebo spikpistoler. Vill man minnas att de var färgkodade röd, grön, gul, svart etc för färgen talade om styrkan. Hade själv en TE17 tror jag den hette?
7 svar · 273 läst
·
· Byggmaterial & Byggteknik
P
polaris78: Ja ser man det ur försäkringsbolagets syn så är det ju sant att om båda trafikanterna altså båda vit och grön varit försiktigare och mer uppmärksamma så borde det aldrig blivit nån olycka.. som kostar dom pengar som dom vill ha "tillbaka" så bästa är för dom att göra båda vållande och därmed brukar man få höjd premie när man är vållande .. Att nån av bilarna skulle vara
147 svar · 2,2k läst
·
· Juridik
A
Alexander HB: [citat] Det kan ju diskuteras. Räkneexemplet när du köper medicin för dryga 5000 på avbetalning i 11 månader ger drygt 4% påslag. Ok, det går väl att leva med. Men avi-avgiften på 19 kr är ju densamma oavsett. Handlar du medicin för en mindre summa, säg 1000 kr, så är påslaget istället 21%. Vid 500 kr är det 42%. Det slutar snabbt att vara fördelaktigt...
46 svar · 4,1k läst
·
· Övrigt Off Topic
P
pmd: [citat] Men risk är mer än bara sannolikhet för att något händer.
41 svar · 3,3k läst
·
· Bygglov
A
Addevas: [citat] Billigt men är rätt nöjd. Total precis under 20.000kr. Ikea metod skåp, luckor, handtag, jemfix bänkskivor, furniturebox handfat, habo blandare, gustavsberg toalett, klinker 200kr/m2 kakel, 145kr/kvm, akustikpanel från rusta, inkl. Rör, el, fix, fog och tätskikt.
6 svar · 204 läst
·
· Vatten & Avlopp
P
pmd: [citat] Du bekräftade just min poäng. 😀
868 svar · 38,9k läst
·
· Artikelkommentarer
U
Under månen: Hej, Är det någon som vet om det är nödvändigt att man använder målartvätt innan man målar med egen färg på nya förmålade paneler från fabrik (inomhusbruk)? Ytan är redan matt och det enda ”smutsiga” är lite spån i pärlspontspåren som man borstar av. Min känsla är att träet redan är helt rent och att det är onödigt att blöta ner det med målartvätt + en gång till
0 svar · 13 läst
·
· Färg, Måla & Tapetsera
D
Diamant: [citat] Vilken fördom bara gammal. Då skall man inte lystna på gamla personen för man är ung och vet allt. Du snittar nog ungefär detsamma även det inte går att kontrollera då du blockat informationen. Du ligger troligtvis själv i riskzonen att vara beroende tror jag men du är ju inte gammal så det är inga problem enligt dig. Om du blir gammal kanske du inser att när du var ung
3 svar · 97 läst · Socialt & Projekt
M
maria01: [citat] för var det så att konstgräs blev varmt att gå på
240 svar · 47,9k läst
·
· Arkitekter, Arkitektritat & Extern design
Alfredo
Alfredo: [citat] Reservhjul har jag nog inte haft på kanske 15 år i mina bensinbilar. Domkraft vet jag faktiskt inte då jag aldrig använder det medlevererade skräpet.
17,5k svar · 1227,7k läst
·
· Bilar & andra fordon
P
pmd: [citat] "Violence is the last refuge of the incompetent." – Isaac Asimov, Stiftelsen
167 svar · 8,4k läst
·
· Artikelkommentarer
Mikael_L
Mikael_L: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/restaurangagare-i-are-ska-betala-29-000-kronor-for-18-minuters-tillsyn-bondfangeri
29 svar · 6,3k läst · Övrigt husrelaterat
B
Bobo23: [citat] 👌😇
6 svar · 329 läst
·
· Utbyggnad och tillbyggnad
J
JohanLun: [citat] Ah, vi hade den möjligheten tills förra sommarn, men på några få år så har båda våra pappor gått bort, och min mamma flyttat till lägenhet, min frus mamma kör inte längre bil och har nog att klara sig själv så hon kan inte vara kattvakt (fast hon bor kvar i huset). Katt pensionat vi testade förra året kände vi inte var så superbra. Så nu blir det korta en-natts
559 svar · 39,9k läst
·
· Bilar & andra fordon
TorpAnders
TorpAnders: Bröstpanel på dörrarna förstår jag, men vilken typ? Pärlspont, fasad, etc? Oavsett så tror jag att du får ett platt utseende då en bröstpanel normalt bygger utanför väggen ovanför och till det har en bröstlist som bygger än mer. Om det är ett krav med bröstpanel för att behålla äktenskapet så skulle jag nog titta på att flytta in dörrarna på bekostnad av garderobs bredden
2 svar · 117 läst · Möbelsnickeri
J
JohanLun: [citat] Jag håller absolut med. Företag borde öppna upp för distansarbete, AI och bredband gör att mer kan göras utan folk på plats. Världen blir mer global, iom näthandel, teams möten och att mer om mer företag ändå är internationella så man MÅSTE jobba med folk man inte sitter i samma rum som så BORDE detta gå att lösa. [citat] Här både håller jag med och säger emot.
1,2k svar · 55,3k läst
·
· Bostadspolitik
Farstatjej90
Farstatjej90: Jag vet inte om jag får eller inte får svara TS som citerar mig ovan samtidigt som han/hon rapporterat mitt inlägg som också tagits bort pga "personligt påhopp". Intresserade kan ju titta ovan för det är fortfarande läsbart som citerat i TS svar. Men jag lämnar tråden så länge med tanke på att TS verkar ha moderator på "speed dial"...
27 svar · 1,1k läst
·
· Grund & Markarbeten
H
hempularen: Risk att du torskar. Kraven på bevis osv. i parkeringsärenden skiljer sig väldigt mycket mellan länder. Om vi antar att hanteringen från bolagets sida är OK i landet ifråga. Så kan de driva in böterna från Sverige, iallafall om det är ett EU land, eller vissa andra länder som ex. Norge. Osäker på om UK kvalar in efter Brexit. Nu antar jag att du faktiskt har kört bil i landet
1 svar · 137 läst · Juridik
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.