• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
En ny regering med S och Mp vid rodret kommer säkerligen göra det ännu dyrare med högre skatter, speciellt då på fossilt bränsle m.m

Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
Tokslut och 16 till
  • Laddar…
Vad skönt att pappa staten kommer med sitt elstöd så jag kan fortsätta ha 25 grader inne och köra långduschar morgån och kväll då 😊

Är siffran i omröstningen per månad eller över hela vintern?

• Gilla
HabanLaban
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Vad skönt att pappa staten kommer med sitt elstöd så jag kan fortsätta ha 25 grader inne och köra långduschar morgån och kväll då 😊

Lever gott på avkastningen för mina 241kr som kom in!

• Haha
  • Älska
  • Gilla
CamKam och 9 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Gäller den även i år? Om det blir en ny regering?

F
Har gott om ved så om priset går över 5kr/kwh på månadsbasis är det värt att tutta fyr.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Jag börjar bli mer övertygad att dessa ”förutspåenden” är för att testa marknaden. Blir det ramaskri och inbördeskrig? Då gör vi det inte.

Rycker svensson på axlarna och räknar hur man ska klara det medan näven knyts i fickan? Då genomförs det.

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Gäller den även i år? Om det blir en ny regering?
Vid det här laget är vi väl vana med att Staten alltid skjuter till om det börjar bli lite jobbigt?

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Vid det här laget är vi väl vana med att Staten alltid skjuter till om det börjar bli lite jobbigt?
Men det blir med största säkerhet regimskifte vid valet!

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Men det blir med största säkerhet regimskifte vid valet!
Att kombinera skatter med bidrag är ju Sossarnas paradgren (eller kanske näst efter att vända kappan efter vinden för att klamra sig fast vid makten), så det lär väl inte bli mindre sånt?

• Gilla
  • Älska
Bassesme och 8 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
att vända kappan efter vinden
Det var väl Folkpartiets främsta kännetecken?

Sossarna säljer ju ut de egna medlemmarna och går ifrån partiprogramet för att komma TILL makten..

• Gilla
Aa Håå och 3 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
En ny regering med S och Mp vid rodret kommer säkerligen göra det ännu dyrare med högre skatter, speciellt då på fossilt bränsle m.m
S Staffan-N skrev:
Att kombinera skatter med bidrag är ju Sossarnas paradgren (eller kanske näst efter att vända kappan efter vinden för att klamra sig fast vid makten), så det lär väl inte bli mindre sånt?
Tyvärr ser det ju ut som att det blir en ny regering med S i någon form. Man kan alltid hoppas på någon ny, oväntad konstellation som lämnar MP och V utanför.
I annat fall lär det gå utför.

• Gilla
Norrland2 och 2 till
  • Laddar…
Med batteri är det för mig bara intressant vad lägstapriset landar på. Brukar tangera noll nattetid på vintern, då laddar man batteri och bilar för att sedan klara sig till nästa natt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.