A AndersS skrev:
Tänkvärt det du skriver.
Finns nog en del som undviker det digitala åtminstone vad man läser i trådar, men så plötsligt händer något så att man inte lika enkelt kan "åka runt och fixa" saker. Och som en "äldre" bekant uttryckte det förra året, bland det dummaste jag gjort för 20 år sedan var att jag trodde mig inte behöva lära mig det "nya". Idag har jag börjat försöka men nu är det så mycket att lära sig.
Jag erbjöd henne en iPad och bekosta en studiecirkel för äldre och telefoner/paddor när hon var typ 80år då de slutade med tidningen Travronden i papper, det så hon skulle kunna läsa den och vanliga tidningar, bankärenden osv.

Svaret blev: -Inte kan väl jag gå en sådan kurs, då kan ju folk tro att jag inte kan det...

Ridå...

• Gilla
  • Haha
Kustrosen och 2 till
  • Laddar…
A
MultiMan MultiMan skrev:
Det gamla "vanliga" Apoteket har visst delbetalningskonto, helt utan ränta och med 19kr per månad i aviavgift. Jag har haft det i minst 3 år om inte längre. Sköts av Walley. Exakt hur ansökan går till minns jag inte, men så länge man väljer "månadsbetalning" i kassan, hamnar det på detta 0% ränta/19kr aviavgift. Mycket förmånligt, därför använder jag det.
Det kan ju diskuteras. Räkneexemplet när du köper medicin för dryga 5000 på avbetalning i 11 månader ger drygt 4% påslag. Ok, det går väl att leva med.

Men avi-avgiften på 19 kr är ju densamma oavsett. Handlar du medicin för en mindre summa, säg 1000 kr, så är påslaget istället 21%. Vid 500 kr är det 42%. Det slutar snabbt att vara fördelaktigt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.