Det förvånar mig att folk fortfarande tror att det är elektrikern som tjänar på ev "överdebiteringar". Elektrikern får ju normalt samma lön oavsett vad/vem firman debiterar, undantaget enmansfirmorna där elektriker och företagaren är samma. Det kan ju även tilläggas att dom allra flesta elektriker är lönearbetare och inte egna företagare.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det förvånar mig att folk fortfarande tror att det är elektrikern som tjänar på ev "överdebiteringar". Elektrikern får ju normalt samma lön oavsett vad/vem firman debiterar, undantaget enmansfirmorna där elektriker och företagaren är samma. Det kan ju även tilläggas att dom allra flesta elektriker är lönearbetare och inte egna företagare.
Nej. Det är väl skråets monopol som diskuteras. Att just el har en så utpräglad särställning kan ju få folk att undra, när det dräller av risker i många andra mänskliga aktiviteter.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Men korruptionen finns överallt
Jag trodde jag var den mest cyniske person jag vet om, men jag har nog mött min överman i cynism.
"I'm a professional cynic, but my heart's not in it".

P pmd skrev:
Jag trodde jag var den mest cyniske person jag vet om, men jag har nog mött min överman i cynism.
"I'm a professional cynic, but my heart's not in it".
Det är inte cynism. Det är logik.

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
P
Nej, svepande prat om att "korruptionen finns överallt" är knappast logik.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.