1 227 799 läst ·
17 523 svar
1228k läst
17,5k svar
Allt om bilen
Du kan utgå från att länkarmar går att lyfta i.useless skrev:
Enda undantaget är på vissa bilar med halvstela bakaxlar som tex Audi 100 för många år sedan, så kan man inte lyfta på mitten (i mitten av bilen). Men däremot ute närmare hjulen. Där kraften leds upp via fjäderben o stötdämpare så att säga
Fortsätter med Toyotan som inte startar.
Läste att man absolut inte fick lossa ett rör för att kolla om det kom diesel p.g.a faran med det höga trycket på en comonrail.
Dock hittade jag en film när en afrikan kollade den saken, och det gick utmärkt, så nu är det kollat, det kommer diesel i röret till spridarna efter de 2 ventilerna.
Nån som har en ide om hur man skulle kunna mäta glödstift ??
Om de drar ström borde de ju fungera, men de drar väl ganska mycket, jag har inget att mäta över 10 amper med och jag behöver ju mäta alla 4 samtidigt.
Stiften går inte att komma åt utan att riva bort halva motorn, jag har dock mätt att de får ström.
Läste att man absolut inte fick lossa ett rör för att kolla om det kom diesel p.g.a faran med det höga trycket på en comonrail.
Dock hittade jag en film när en afrikan kollade den saken, och det gick utmärkt, så nu är det kollat, det kommer diesel i röret till spridarna efter de 2 ventilerna.
Om de drar ström borde de ju fungera, men de drar väl ganska mycket, jag har inget att mäta över 10 amper med och jag behöver ju mäta alla 4 samtidigt.
Stiften går inte att komma åt utan att riva bort halva motorn, jag har dock mätt att de får ström.
Det är ju bäst.Isakare skrev:
Annars är ett smidigt sätt att ta en 12v glödlampa på 21 till 70W och koppla ena tåten till + på batteriet och andra tåten duttar man mot kontakten på glödstiften. Med bilens kabel borttagen.
Lyser lampan är glödstiftet helt.
Jo, men jag kan inte mäta 1 stift. Tänker att jag tar reda på vad 1 stift drar, vi ponerar 10A.B Bjober skrev:
Om jag då mäter 40A borde alla fungera.
Är det fullt tryck i comonrailen, dvs 1000-2000bar så skär strålen tydligen av kroppsdelar utan besvär. Diesel sprutat i blodet är också direkt dödande.Isakare skrev:
Fortsätter med Toyotan som inte startar.
Känner att det verkligen måste varnas för det här. Görs det på fel sätt är det livsfarligt eller invalidiserande. Det kan gå att testa på det här sättet om det är trycklöst från början, men det kan också gå väldigt fel.
Jo, jag vet. Lossade muttern på ett rör ett halvt varv, gick in och vred på nyckeln nån sekund, och konstaterade sen att det var diesel överallt.B Bjober skrev:Är det fullt tryck i comonrailen, dvs 1000-2000bar så skär strålen tydligen av kroppsdelar utan besvär. Diesel sprutat i blodet är också direkt dödande.
Känner att det verkligen måste varnas för det här. Görs det på fel sätt är det livsfarligt eller invalidiserande. Det kan gå att testa på det här sättet om det är trycklöst från början, men det kan också gå väldigt fel.
Säger väl inget egentligen, men de 2 ventiler som skulle kunna stoppa flödet verkar ju fungera.