Alfredo
Alfredo: [citat] Inte alls. På Ahlsell får alla rejäl rabatt.
101 svar · 4,8k läst
·
· Artikelkommentarer
Mazen
Mazen: Sök på tappventil eller utloppsventil så får man bla träff på .. FM Mattsson https://www.fmmattsson.com/sv/tradgardskranar-spolblandare-och-diverse-kranar/20031500 Grohe med svängbar pip
2 svar · 82 läst
·
· Bastu
K
karlmb: [citat] Så du vill helst ha effekttariff dygnet runt....🤣
21,9k svar · 800,4k läst
·
· Elavtal, elpriser & elförbrukning
F
Feedde: [citat] Svarva är enklare.
14 svar · 785 läst
·
· Verktyg & Maskiner
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] på min grabbs bil är det viktigt sätta clipsen så de pekar inåt både fram och bak. Annars tappar man dem direkt :D
50 svar · 3,8k läst
·
· Bilar & andra fordon
I
Inodlog: [citat] Tack. Ja, enda anledningen till att jag frågade var om någon hade sagt att jag bör försöka fiska upp det istället för att skicka ut det i systemet. Men jag kom fram till att det borde väl mer eller bara sköljas ned i ett hål och inte tal om nån slang som det fastnar i. Så jag körde igång här och så borde det nog komma ut
2 svar · 96 läst · Vitvaror
M
massemanne: Tack för alla svar, fantastiskt forum det här!
9 svar · 125 läst
·
· Byggmaterial & Byggteknik
A
ajn82: Bör och bör, inget lagkrav, men grannen får klippa allt som hänger över tomtgränsen, så är ju bra att ha det tillräckligt långt in för att häcken skall överleva det
12 svar · 4,2k läst
·
· Trädgård allmänt
tommib
tommib: Rackskåp är toppen i en skrubb eller i ett källarrum. I ett bostadsrum, not so much. Oavsett om de rymmer mer "stuff". De flesta vill helt enkelt inte ha dem alls, av estetiska skäl. Jag har själv ett 12U rack inbyggt i en köksskåpsstomme men det är i en skrubb där även ventilationsaggregatet sitter. Jag skulle aldrig drömma om att ha det i ett rum där jag vistas.
54 svar · 5,5k läst
·
· Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G
DenGode
DenGode: [citat] Starkt jobbat! Inget slår vardagsträning.... Angående djupet: Det SKALL vara 30cm under marken men det är få som följer det tyvärr
8 svar · 679 läst
·
· Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G
P
pmd: [citat] Mäter de U-värde och kräver att det inte avviker från fönstrens genomsnittliga U-värdet i området?
57 svar · 2,9k läst
·
· Bygglov
M
Marie MM: [citat] I vår kommun bryr sig kommunen inte om att det byggs på prickad mark, så länge det är komplementbyggnader, även när det är i område som är skyddat i detaljplan som kulturhistoriskt värdefullt. :-(
61 svar · 5,4k läst · Bygglov
AlfonsSnickare
AlfonsSnickare: [citat] Hur blev det? Använde du en högtryckstvätt med medel?
14 svar · 3,7k läst · Stenhus
Z
z_bumbi: Du saknar växter så den enkla lösningen är att plantera så mycket som möjligt så trädäcken döljs så gott det går. På köpet får du något mycket mer inramat och inbjudande. Möbler som kan stå ute utan tak är inget ovanligt, både lätt att köpa eller bygga. Om du promt vill ha dynor så ta ut eller fram dem när de ska användas.
6 svar · 1,4k läst
·
· Altan & Uteplats
Centano
Centano: Vad är det för diameter på dem? 200 mm? Biltema har en del hjul. https://www.biltema.se/fritid/tradgard/luftgummihjul/hjul-200-mm-2000054674
1 svar · 48 läst
·
· Övrigt Off Topic
S
styrman1: [citat] Väl formulerat. Håller helt med.
49 svar · 15,4k läst
·
· Övrigt Off Topic
T
tobbetk: Lagt färdigt golvet i två av rummen på ovanvåningen 🙃
34,0k svar · 4930,0k läst
·
· Övrigt husrelaterat
E
ehe17: [citat] Japp, de var i princip orörda. Absolut var de slitna, men under färgen var träet i fint skick. Men, man lär sig hela livet. Numera går jag enbart på rekommendation, eller bara gör det själv.
43 svar · 7,7k läst
·
· Juridik
Es Z
Es Z: [citat] Mitt tätskikt sticker också upp så där men inget syns under klämring. Är det korrekt? Känns lite läskigt att tätskiktet är så nära o kan skadas
15 svar · 1,4k läst
·
· Badrum
B
Bästerortarn: [citat] Såvitt jag vet spelar bästa Nicklas bara gitarr, och det med nöd och näppe 🤪 Så du blandar nog iho ...... eller vänta fan, är vi släkt? 😮
232 svar · 6,2k läst
·
· Tävling
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja det är jag med, men jag försöker bättra mig. ;) (Det är ännu värre, jag är ingenjör... ;))
48 svar · 1,8k läst · Artikelkommentarer
M
Mr-nisse: Nyblivna ägare till ett 50-talshus med källare, och har för avsikt att måla om sockeln i sommar. Totalt novis på området. Enligt orginalhandlingar så består grunden av betonghålsten och sockeln behandlad med cementputs. Vad jag kan se så finns ovanpå detta ett ytterligare lager puts som målats. I samband med att vi målar om så ska vi passa på att laga sprickor och skavanker. Vad
0 svar · 20 läst
·
· Grund & Markarbeten
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Ja det finns ju servitutsrätt till vatten, avloppsledningar, brunn och avloppsreningsanläggning, d v s att ni får ha sådana på grannen mark och själva stå för deras underhåll. Men det som står i PM 1988-09-06 kan väl som bäst ses som ett avtal. Och avtal får att säga upp, det måste bara ske med skälig uppsägningstid. Och avtalet är ju mellan de parter som upprättade det, byter
2 svar · 188 läst
·
· Juridik
hsd
hsd: Jag skulle chansa på exempelvis denna [bild] Om det inte är för yrkesbruk
13 svar · 304 läst
·
· Verktyg & Maskiner
tveksamt
tveksamt: [citat] Det är dyrare att producera och därmed dyrare att köpa bilen. [citat] Alternativen är väl inte ett batteri som tar dig 90 mil eller ett ”minibatteri”? Det finns väl mellanting? [citat] Fanns det inga mackar på den tiden? Hur långt tillbaka i tiden kommer du ihåg egentligen..?
27,2k svar · 1818,7k läst
·
· Bilar & andra fordon
S
sarath: [citat] Såg nu att det är en spårmejsel som behövs! Ska bara lyckas hitta en vinklad sådan så löser det sig förhoppningsvis!
8 svar · 230 läst
·
· Badrum
Unikt namn
Unikt namn: [citat] [bild] Så ser det se ut.
37 svar · 10,7k läst
·
· Trädgård allmänt
S
swirve: [citat] Sånthär gör en glad att läsa!! Lite kreativt tänkande från fler personer och vips löser man problemet! Odugligt av tillverkaren att inte ha koll på sin maskin!! O värdelös support!
83 svar · 4,0k läst
·
· El
pjgb
pjgb: Bra @FredrikR att du kör VDE-mejseln, har läst otäcka saker om tryckstötar i samband med vattenrör. 🤪
21,0k svar · 4110,3k läst
·
· Verktyg & Maskiner
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.