BirgitS
BirgitS: Vi är nöjda med vår Electrolux som är 11 år gammal. Eftersom den är så gammal finns knappast samma modell kvar längre, men liknande modeller. T.ex. den här har en mycket lik panel: https://vitvaruexperten.com/tvattstuga/kombinerad-tvatt-tork/electrolux-ew2w3068e4
1 svar · 14 läst
returen
returen: ungerskt skåp från sovjettidens planekonomi dvs teknisk livslängd ca 5 år går kompressorn hela tiden? då har du en läcka som oftast inte går att åtgärda
1 svar · 88 läst
returen
returen: [citat] öppna skalet så kommer du åt från sidan
1 svar · 98 läst
·
returen
returen: [citat] ur denna ventil fyller den på vatten troligen har kretskortet gått och öppnar då inloppsventilen för fullt (kan iofs vara fel på ventilen oxå) tillslut blir det för mycket och då löser överfyllnadsskyddet och den börjar pumpa ut i detta läge är den nu! vad som pekar på kretskort är åldern och att du inte får felkoden i30 har du köpt denna maskin på "rätt" ställe så
1 svar · 86 läst
·
returen
returen: [citat] En tjeckiskbyggd? byt diskpumpen
1 svar · 134 läst
·
returen
returen: [citat] blir den inte varm så... ta bort det lilla bakstycket så kommer du åt att mäta och kolla öht skyddet
6 svar · 117 läst
·
returen
returen: [citat] lätt att byta ta bort plaststöden på var sida och dra framåt nedåt så du får 1 dm att jobba mellan lossa elkontakten kolla noga hur den sitter lossa motorns bygel kolla noga hur den sitter ev får du ta bort fläktvingen från motorn håll ordning på gummidämparna som fläktmotorn sitter med du kan behöva lossa plastsjoken i ryggen med
1 svar · 42 läst
·
Lill72
Lill72: Uppdaterarar min tråd här för nu är diskmaskinen lagad. Tänkte att jag kunde testa @mexitegel tips om att spela dum och se vad som händer. Så jag ringde Ikea igen och fick prata med support-person nr.2 som även denne tipsade om fel reservdel vilket jag avböjde och blev då dribblade vidare till Whirlpool. Whirlpool i sin tur hänvisar mig tillbaka till Ikea och säger att det är Ikea
19 svar · 994 läst
·
A
Avemo: Jag har två gånger varit med om att en elbesiktning på min arbetsplats kommit med anmärkningar på att saker var "permanent anslutna" med skarvsladd. Och båda gångerna har elektrikerna som var där för att åtgärda det varit lika frågande till anmärkningen. Det är väl praktiskt att inte ha skarvsladdar liggande löst på golvet. Och om det är en stor last kan jag se en
4 svar · 240 läst
H
hyllplan: [citat] Nej inga av dessa artikelnummer verkar tyvärr aktuella. Jag har faktiskt en riktig bild på den som håller bläcket. Svart, spetsig och grova gängor. Den andra typen minns jag som svart, EJ spetsig, typ en M4? Med konad skalle.
4 svar · 195 läst
·
MultiMan
MultiMan: Motorn har 10 års garanti iaf! 😆
36 svar · 30,6k läst
·
returen
returen: [citat] har du nått PNCnummer eller service numer?
1 svar · 93 läst
·
returen
returen: [citat] man byter balja trumma komplett 3484166107 ca 2500.- och en halv dags jobb eller med för förstagångs mecken
1 svar · 183 läst
·
returen
returen: [citat] men om röris skulle sätta dit en avstängare istf plugga så hade dutt hus fixat detta med
7 svar · 276 läst
·
returen
returen: [citat] en liten skvätt vatten kommer alltid vara kvar i pumphuset
5 svar · 289 läst
·
P
pjås: [citat] Ok får kika vidare på det, tack för tipset!
4 svar · 401 läst
Z
Zlatje: Hej! 3e eftermiddagen efter jobbet jag försökt fixa maskinen... Maskinen diskar varmt, allt blir rent och hela programmet körs, luckan öppnas och sen efter 30 sekunder så börjar den suga luft. Låter som när man tar sista läsken i muggen med sugrör. Sen så piper den såklart och visar felkoden. Jag har läst långa trådar här och gjort steg för steg men går inget bra. Det jag har
0 svar · 74 läst
·
P
PerFnurt: Hade exakt samma problem. Skruvarna till det nedre fästet skruvas i underifrån så det är bara en tidsfråga med antal öppningar + gravitation så lär de lossna igen. Men är å andra sidan lätt fixat; bara lossa chassit och skruva fast dem igen. Finns hål på undersidan så man kommer åt med skruvmejseln att spänna dem.
11 svar · 1,2k läst
·
returen
returen: [citat] bara du inte köper från electroluxkoncernen fast de har väl nu flyttat till rumänien och deras grejjer är ju inte direkt bättre köp nått kinesiskt skit från felgiganten typ logik eller epoc de har 5 års garanti och sen slänger man det och köper nytt, eller elons elvita som är samma ruggiga uppenbarelse vill du ha något bra så är det liebherr eller siemens bosch
5 svar · 190 läst
·
M
myan: Fixade vår 10-år gammal IKEA SKINANDE diskmaskin enligt ledtrådarna av axelito och JLIM. Lägg till några bilder: Bild 1: Var ligger pressostaten. Bild 2: Sugröret som jag lånade från min dotter och använde för att blåsa in lite luft i hålet efter man ploppar ut pressostaten. Ett krökt rör behövs. Har även hållit vatten i röret och blåst in den i hållet. Ingen vatten läckte ut
10 svar · 7,9k läst
·
C
cpalm: Maskinen har rullat på fint, så kan vid det här laget med hyfsad säkerhet konstatera att denna åtgärd löste problemet. Najs 🙂
8 svar · 818 läst
·
returen
returen: [citat] och vad händer då? vakum? ha ha ha
16 svar · 746 läst
·
A
A-Man_08: [citat] Vi kör på så får det bli en ny när den ger upp.
6 svar · 291 läst
·
trähandtag
trähandtag: Kan det vara något med vattnet där du bor? Några funderingar- hög kalkhalt, mycket järn, andra metaller i vattnet? Salt?
32 svar · 1,8k läst
·
S
sepani: [citat] Nä denna verkar rätt… [bild]
7 svar · 839 läst
·
returen
returen: [citat] ta mitt svar som skämt som anspelar på din fråga och påstående om tumma rmitt i handen
6 svar · 314 läst
·
R
Roger Fundin: Perfekt, har beställt ett sådant 👍
12 svar · 270 läst
·
returen
returen: [citat] electrolux köper skåp från en fabrik och byter fabriker ofta ,alla fabriker har sin modell de klistrar electroluxmärket på. rumänien , ungern, italien mm. då får man olika produkter länge sedan är tiden då de gjordes i Sverige och alla hade samma höjd
34 svar · 8,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.