Vitvaror
-
D42m
Värt att laga diskmaskin?
Davelino: [citat] garantin går ut nästa vecka! Ibland får man ha lite flyt! -
1h
Ismaskinsproblem Husqvarna
Ziggesson: [citat] Jag har testat med smältlim nu, får vi hoppas det håller. Tack för hjälpen -
3h
70cm spis med dubbla ugnar
electroluxaren: EU-standarden är 60cm! Det var tal om att Motalafabriken skulle fortsätta att göra svenska 70cm spisar, men dessa var i betydligt högre kvalitet än de som köps från Polen och Rumänien rimmade det inte med aktieägarnas nya inriktning så om detta blev det intet! att möta marknaden med sämre produkter ser vi nu vad det kostar! electrolux har vinstvarnat två kvartal i rad och kommer inte -
3h
Sköljning blinkar - Miele tvättmaskin W840
electroluxaren: [citat] Två maskiner är bra att ha! Alltid! -
P16h
Köpa ny ugn, vilka gillar ni/inte och varför?
projektetthem: Vi valde AEG tack vare designen och att vi har en bekant som fixade sjysst pris. Kör en kompaktugn med micro (https://www.aeg.se/kitchen/cooking/compact-built-in-range/built-in-microwaves/kmk968000t/ Och en ångugn https://www.aeg.se/kitchen/cooking/ovens/oven/bsk999330t/ Riktigt nöjd med båda, de är snabba och tysta och kompletterar varandra väl. Upplever jämn och exakt temperatur. -
F19h
Induktionsspis, Powerfunktionen funkar inte ibland
Frasse07: Efter ditt tips har jag motionerat poten rejält, och trots många tillslag inte fått fram felet. Med lite tur fixat felet tack vare din analys. Mvh, rickard -
M2d
Brandkåren, Elgiganten, Siemens tvättmaskin
magnu: [citat] Vi har på sistone köpt Miele. Tvättmaskin, omöjligt att bedöma livslängd, däremot har trumman mindre hål än konkurrenterna. Utifrån det _tror_ jag/vi att tvättgodset slits mindre per tvätt då tvättgodset inte töjs över hålen vid centrifugering. Lite mindre slitage på tvättgodset betalar sig jättefort. Dammsugare, omöjligt att bedöma livslängd, däremot toppbetyg och -
2d
Byta luckpackning Cylinda Sverige tvätten
imported_Benno: Trådlyft: Vi har haft läckage i luckpackningen på den gamla "sverigetvätten". Det är det en spricka i yttre ringen på luckan klockan 6, så jag misstänkte det som orsak till att det blev en rännil med vatten från luckan. Jag skruvade loss luckan, två skruvar, och såg att det var fasttorkade tvättmedelsrester längst ner på gummipackningen. Jag putsade bort detta utan att skada -
2d
Begränsa öppningsvinkel på LG SideBySide-Skåp
electroluxaren: [citat] men det är ju bra att lådorna går att ta ut för det är minsann inte så vanligt om man inte kan öppna fullt -
J2d
Asko Cylinda diskmaskin felkod F10
Joggin: Tyvärr inte. Maskinen är utbytt och står i källaren för reparation. Ska testa att byta styrkortet, men det beror på att jag har ett liggandes. Om man ska köpa det nytt är det nog bättre att byta maskinen rent ekonomiskt. -
2d
Frys Electrolux EUC3107 -29° och alla lampor lyser
electroluxaren: [citat] electrolux har aldrig get ut manualer eller upprättat manualer för dessa produkter. det sitter inanför panelen förståss så ta bort dörren och snäpp loss panelen från taket -
L2d
Tvättmaskin börjat ta längre tid
Lilllen: [citat] Nu kan det ju möjligen vara löst, men tror att det varit själva tvätten, då jag i vid något tillfälle sett att den angivna tiden i displayen ökat hyfsat tidigt i programmet. -
-
-
G3d
Robotdammsugare utan WiFi
Gooli: Jag kan inget om robotdammsugare, men hittade ett test som kanske kan hjälpa. https://cleanerstalk.com/best-robot-vacuum-without-wifi/ -
N
-
-
S4d
Passande mikro till Ikea Kulinarisk ugn?
Stig-Helmer: [citat] Tack för tips, åkte till Ikea och kollade och det blev en Ikea Matälskare istället eftersom handtaget på Anrätta inte matchade Kulinarisk. Det rostfria är i princip identiskt på Matälskare och Kulinarisk i alla fall, så vi är nöjda. -
4d
Tvättmaskin Skramlar och är trumman i tvättmaskinen är löst
electroluxaren: [citat] troligtvis går den att laga då trumman kommer i byggsats men det verkar som om reservdelar inte finns i europa så det blir att ta sig en sväng till korea hur eller hur skall du kontakta försäkringsbolaget. du får 6-års åldersavdrag á10% + självrisk dvs kostar maskinen 6000.- ny eller laga så är -60%= -3600.- självrisk 1500.-? då drar de av 5.100.- så får du 900.- i handen -
4d
Bosch Extratorkning och Intensivtorkning
electroluxaren: [citat] [citat] intensivtork är det som kallas hygiensköljning dvs den torkar med högre temperatur extratorkknappen ser oxå ut som temphöjning Så spontant är det samma funktion men du kan välja att använda temphöjningen tillfälligt eller permanent. -
-
S6d
Electrolux diskmaskin bryter diskptogrammet
Spilloljan: [citat] tackar, funkade så klart perfekt. Nu går den igen, slangen var det mycket fett i som nu ligger i sopkorgen -
M6d
Knäppande ljud från avstängd diskmaskin (Miele)
Magnus Palm1: Vi har en Miele diskmaskin och jag har också stört mig på detta knäppande ljud som återkommer med 61 sekunders mellanrum. Mycket intresserad om någon finner en bra lösning -
-
6d
Bosch diskmaskin slutar inte diska.
Höghus: [citat] Den Diskad jag köpte i slutet på 2021 har en modellbeteckning som tyder på Serie 8. /Höghus -
6d
Diskmaskin- byta avloppsslangen
electroluxaren: [citat] aldrig vulkade på någon modul och aldrig att man måste skruva ner ens halva maskinen men trångt kan det vara -
6d
Cylinda tvättmaskin har stannat och går ej att starta längre
electroluxaren: [citat] beror på vilken motor det är -
S7d
Byta halogen till led i Ikea köksfläkt
Sstridsberg: [citat] Såg att det fanns i butiken i Södertälje, så kanske blir ett äventyr med ungarna imorrn! -
7d
Har spisen gått sönder ?? Nä, det var en för liten kastrull !!
electroluxaren: [citat] det skall inte gå att lura igång hällen på detta viset men däremot kan man flytta lite på en kastrull som är magnetisk för att få avkänningen att mäta. -
T8d
Electrolux tvättmaskin 2015
Titagurgi: [citat] Orkar ej bråka om en gammal TM.. Får tillbaka 1000kr ifrån försäkrings bolaget..
Laddar...