Vitvaror
Oldfirehand: Jag har samma problem med min frys från Siemens och vill gärna att någon som har en kopia av lösningen mailar mig. snezzy7805@gmail.com Min frysa går och låter som fan i 45min sen tyst 15min sen 45min och fortsätter så. Ljudet kan beskrivas som att höra ett flygplan högt i luften i olika ljudnivåer om och om igen i 45min Det ljudet fortplantar sig i hela huset Enligt otrevlig service
electroluxaren: [citat] Jag tycker att det SER helt normalt ut för ett ungerskt kylskåp
electroluxaren: [citat] Dyptomen, dina mätvärden visar på fel ett typiskt fel med den undersökningen Det är inga klixon utan termosäkringar dom bryter på 72C. Man byter vid avbrott hela elementet.
Fridens liljor: [citat] Vad heter din modell? Jag blir inte klok på de olika varianterna… hade som jag skrivit tidigare en CP60IX9 men de säljs inte av Smeg längre, bara via återförsäljare. Men det finns även flera olika artikelnummer hos Smeg på spisar som till det yttre ser likadana ut…
electroluxaren: [citat] tja det är ju egentligen inte svårare än det du gjort
Erik i Stenungsund: [citat] Löste det tillslut på samma sätt. Tog loss bakre plåten, men kom fram till att den 11 år gamla maskinen inte var värd varken jobbet eller några reservdelar. Att peta hål i plastdisken funkade och nu kanske jag kan vänta några år till med nyinköp.
electroluxaren: [citat] tycker nog att det saknas lite axlar och dyligt
jahallåja: För omväxlings skull har jag ingen fråga utan tänkte upplysa om ett åtgärdat fel, om någon annan skulle drabbas! Handdammsugaren Electrolux Ergorapido började plötsligt låta som domedagen från munstycket på golvet. Ett snabbt smattrande ljud. Rengjorde borsten utan förbättring och bestämde mig för att ta isär munstycket innan jag köpte ett nytt som reservdel. Efter att ha tagit
Majuh: [citat] Hej. Nej det var enklare än vad jag trodde. Den sitter på motorns baksida och hålls fast av några hulingar av plast som dock gick sönder när jag böjde ut dem. Fick ersätta dem med lite lim. Det krångligaste var att få dit kontaktstiften eftersom de ska in i samma kontakthus som motorlindningen.
electroluxaren: [citat] du kommer inte åt i kammaren utan varmvatten och spola hårt och länge jag brukar ta en 8mm plastslang till blandarens kran och ta bort strålsamlaren föra in slangen hett vatten rikta in den andra änden i kammaren och hastigt öppna kranen några ggr då hamnar vattnet i maskinen sen kan man starta maskinen så tömmer den ut vattnet. två pers kan underlätta
electroluxaren: [citat] det är värmespiralen och under böjen så sitter hålet som det är en ispropp i
electroluxaren: [citat] Det är väl ändå du som står för idiotförklaringarna här? Men det måste du väl göra mtp dina tillkortakommande?
hawkse: [citat] Lucköppning är det enda som spökat tidigare i veckorna men då har tvätten också varit lätt våt som om den inte centrifugerat klart. Då håller jag tummarna för kolen och tackar för de utförliga svaren.
bassan: Tack för svaren. Har plockat ut pumpen idag och beställer en ny. Återkommer med resultatet!
Mikael_lundqvist: [citat] Jasså. De skulle ju vara grymt. Har du lust att länka en som passar? Är inte min hemmaplan dehär med gamla kylskåp 😉
electroluxaren: [citat] funkar inte tidsprogrammet så är det stor sannolikhet att kretskortet är kasst, men för att vara säker måste jag se det själv så att säga
electroluxaren: [citat] Ja enligt bilden har du ingen nolla oftast går induktionsmodulerna sönder då frågan är om affären tar på sif detta då de gick ut med osanna/felaktiga uppgifter? Ta ut elektriker först om spisen ändå inte går ta ut electrolux (säg inget om nollan) det kan bli dyrt då du behöver en tråd till mellan central och spis beroende på hur lätt det är att få in den i röret.
Anton Svensk: Stort tack för hjälpen! Nu funkar maskinen igen 😁 Av nyfikenhet mätte jag resistens på den nya ventilen, den visade 7.4 kOhm.
Han Adolfsson: [citat] Jag tror jag svarade en och sen kom jag på att ett rent inlägg med försök till bra sökrubriker. För när jag själv försökte få svar så fanns det ingenting som jag fann hjälpsamt
g.kraft: Oj, bommade helt att det var en uppdatering och "löst". Sorry
electroluxaren: [citat] en del sitter riktigt illa till och det är ju några stycken...