useless useless skrev:
enligt produktutvecklaren ska det inte gå att missuppfatta...
Detta är Byggahus. Här kan allt missuppfattas!

Alfredo Alfredo skrev:
Detta är Byggahus. Här kan allt missuppfattas!
Tack. Jag tar två.

• Haha
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Intressant flödesmärkning på den.......
[bild]
Ooooooh, en sådan har jag också letat efter. Vill ha! Har du något artikelnummer eller liknande på den?

D desmodue skrev:
Ooooooh, en sådan har jag också letat efter. Vill ha! Har du något artikelnummer eller liknande på den?
Kolla inlägg #5.

dd88 dd88 skrev:
Köpte ett bevattningssystem och en styrenhet från Gardena för att slippa vattna i växthuset över sommaren.

Till min förvåning så är utloppet på styrenhet och ingången på bevattningssystemet både hanar. Åkte ner till Bauhaus för att hitta en lösning (bättre än min 2dm långa slang som får jobba som skarv) men fanns inget i sortimentet. Pratade med säljaren som själv påpekat detta för deras kontakt hos Gardena men själv inte sett någon lösning än.

Finns det något liknande produkten på bild men ”hona-hona”?

[bild]
En vanlig slang är Hona/Hona. Allt bygger på det.

engs engs skrev:
Precis så gjorde jag när jag hade den tryckreduceraren "1000", monterade den direkt på automatventilen.

(Sen gick den sönder och jag köpte den större varianten "2000" så då fick jag en slang ändå. Men det berodde sannolikt inte på montaget att den gick sönder).
Sätter du den längre rörbiten direkt i mätaren så får du hävstångseffekt och risken är att mätaren spricker.
Att sätta en bit slang emellan förhindrar detta, köp en bit gummislang på Hydroscand eller nån annan firma som säljer riktiga slangar som inte blir stela som en ekpinne efter ett tag.

Kan rekommendera gardena aquabloom l. Ville inte ha vatten påkopplat p g a riskerna med slangar och kopplingar som pajar när man är bortrest. Köpte två aquabloom och två regntunnor istället. Stark pump som klarar mycket mer än specat. Löser kanske inte ditt problem men kanske värt fundera på för någon

• Gilla
dd88
  • Laddar…
Unikt namn
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag skruvade av de båda hanarna.
Delen i bevattningsdatorn har utvändig gänga, den undre delen har invändig gänga.
Passade ihop perfekt.
20260623_170731.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så ser det se ut.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.