P
A AndersS skrev:
Var kommer fibern in med denna lösningen, är det bakom Intenohållaren, dvs duct syns inte i bilden?
Min gissning är från en gammal dosa bakom fiberlådan, där inkommande tv-coax tidigare kom in genom.
Dvs man har återanvänt röret för tv-coax till fibern. Det är kanske en 'kabel-tv samfällighet' som skaffat fiber.

Hade varit kul om TS återkom med lite info.

Lyfta på lådan är nog lite risky men lossa coax'en och tapetsera på högra sidan är nog riskfritt.

P PappasHammare skrev:
Lyfta på lådan är nog lite risky men lossa coax'en och tapetsera på högra sidan är nog riskfritt.
Det måste ju gå att tapetsera omkring dosan så att det blir tapet överallt omkring det vill säga precis som den gråa som sitter där nu. Om dosan ändå kommer vara kvar kan det väl inte vara så viktigt att det verkligen sitter tapet bakom om den ändå inte syns.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Detta har varit uppe flera gånger innan, det finns massor av olika varianter av skydd att köpa som döljer dosan, sök t.ex. på "hide router".

[bild]

Tillägg: glöm inte att köpa blomman separat, den ingår inte.
Eller bara kör ett vanligt rack-skåp, det gör jag.

Farstatjej90
T Troberg skrev:
Eller bara kör ett vanligt rack-skåp, det gör jag.
Kan du posta nån bild på hur det ser ut och hur man får dit det utan att flytta fiberdosan?

Är det bara att dölja Inteno och väggfäste kan man ju ta vad som passar i storlek och utseende, kanske med lite ursågning i ev. bakstycke. Välj det som man vill ha utseendemässigt, resten fixar man enkelt.
Sedan behöver ts även snygga till kablar med kabelkanal, etc.

Farstatjej90
T Troberg skrev:
Är inte hemma, så kan inte ta bild. Typ så här, fast dubbelt så stort: [länk]

Blir klurigt att montera utan att ta bort fiberkonverteraren, men går nog om man tar hål i bakplanet.
Svårare att montera, kräver modifiering för att montera, byter en liten box mot en stor box. Fattar inte, poängen är ju att dölja boxen. Som det jag länkade 🤔

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Svårare att montera, kräver modifiering för att montera, byter en liten box mot en stor box. Fattar inte, poängen är ju att dölja boxen. Som det jag länkade 🤔
Rackskåp har plats för mer stuff. Jag har en patchpanel, en 32-portars switch och en hårdvarubrandvägg.

tommib
Rackskåp är toppen i en skrubb eller i ett källarrum. I ett bostadsrum, not so much. Oavsett om de rymmer mer "stuff". De flesta vill helt enkelt inte ha dem alls, av estetiska skäl.

Jag har själv ett 12U rack inbyggt i en köksskåpsstomme men det är i en skrubb där även ventilationsaggregatet sitter. Jag skulle aldrig drömma om att ha det i ett rum där jag vistas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.