4 933 346 läst ·
33 988 svar
4933k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Trelleborg
· 709 inlägg
Lagt färdigt golvet i två av rummen på ovanvåningen 🙃
Vi började operation nytt kök igår.
Ny öppning mellan kök och vardagsrum. Gamla öppningen stängdes igen. Idag blev det gipsning och lite småpill.
Storsläggan åker fram till hösten när köket kommer.
Ny öppning mellan kök och vardagsrum. Gamla öppningen stängdes igen. Idag blev det gipsning och lite småpill.
Storsläggan åker fram till hösten när köket kommer.
Husägare
· Trelleborg
· 709 inlägg
Ser att vi kan ha lite liknande planlösning, och också funderat på sådan rockad gällande väggen. Dock har vi tvärtom, kök där ni har vardagsrummet.delux skrev:
Vi funderar på hur det blir med ljuset i hallen, om det blir för mörkt när det inte finns så många vägar för solljus att leta sig in annat än sidoljuset..
Det blev helt klart mörkare i hallen, men vi kommer byta ytterdörr senare till en dörr med glas i för ökat ljusinsläpp.K kniv skrev:Ser att vi kan ha lite liknande planlösning, och också funderat på sådan rockad gällande väggen. Dock har vi tvärtom, kök där ni har vardagsrummet.
Vi funderar på hur det blir med ljuset i hallen, om det blir för mörkt när det inte finns så många vägar för solljus att leta sig in annat än sidoljuset..
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 818 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 818 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävt vidare lite. Det var varmt.
Schaktbotten är på ca 100 cm från altanbrädorna, det är ungefär så långt jag kommer med de verktyg jag har. Hade hoppats på att få ner isodränskivorna på högkant men det skulle kräva 120 cm (pga avjämning i botten med makadam samt att de faktiskt måste ner en decimeter under altanbrädorna). Det är lite kvar att gräva i ändarna där det är svårast att komma åt, får se om jag gör det imorgon eller om jag väntar till nästa vecka.
Visserligen inte med mitt hus, och det är väl gränsfall om det passar i tråden. Men grannen har slarvat bort husnycklarna och behövde hjälp, han hade en kompis över och skulle brygga öl i garaget som hade förvandlats till fort knox. Sist fick han pröjsa 8000 för akut låssmed. Men nu finns ju jag på gatan, gammal hobbydyrkare som man är.
Det tog 3 minuter. Tur han inte låst med sjutillhållarlåset. Det hade jag inte löst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det tog 3 minuter. Tur han inte låst med sjutillhållarlåset. Det hade jag inte löst.
Får mig att tänka på var det ASSA 2000 lås som var toklätta att öppna? Låssmeds dotter på dryga 10 år öppnade iaf. de låsen på sekunder när de filmade det. Assa verkar ja jobbat hårt för att sudda ut allt på internet om det för hittar inget :O