P
K Kadabra skrev:
De har krävt förändringar av fastighetsägare men de har inte starka vapen vilket välutbildade fastighetsägare vet
Vägföreningens styrelse skulle kunna skicka ut ett nyhetsblad varje månad i vilket det finns en avdelning som listar medlemmar som har brutit mot parkeringsreglerna sen sist. Skampåle är en gammal beprövad straffmetod.

N Noell skrev:
Liberaliserat och...vadå?

Förr och förr. Prickmark i detaljplan gäller tills dess detaljplanen ändras eller upphävs. Det kan inte kommunen "liberalisera" bort.
I vår kommun bryr sig kommunen inte om att det byggs på prickad mark, så länge det är komplementbyggnader, även när det är i område som är skyddat i detaljplan som kulturhistoriskt värdefullt. :-(

M Marie MM skrev:
I vår kommun bryr sig kommunen inte om att det byggs på prickad mark, så länge det är komplementbyggnader, även när det är i område som är skyddat i detaljplan som kulturhistoriskt värdefullt. :-(
Prickmark betyder vad jag vet att man inte får bygga en huvudbyggnad där.
Komplementbyggnad etc går dock bra. Står det i min detaljplan.

M Marie MM skrev:
Det är ju en sak, som man kan ha åsikter om. Men oavsett vad så innebär ju avvikelsen från detaljplanen att grannar ska höras, vilket inte verkar gjorts?

Huddingebo Huddingebo skrev:
Prickmark betyder vad jag vet att man inte får bygga en huvudbyggnad där.
Komplementbyggnad etc går dock bra. Står det i min detaljplan.
Prickmark betyder att marken inte får bebyggas, att marken ej får förses med byggnad eller liknande formulering beroende på ålder på detaljplan.

Korsprickad mark betyder att marken endast får förses med komplementbyggnad.

• Gilla
långtjock och 1 till
  • Laddar…
N Noell skrev:
Liberaliserat och...vadå?

Förr och förr. Prickmark i detaljplan gäller tills dess detaljplanen ändras eller upphävs. Det kan inte kommunen "liberalisera" bort.
Kan man tycka, troligen kan man få rätt någongång men när.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.