622 läst ·
21 svar
622 läst
21 svar
Var hitta en SDS Chuck till Hilti TE2-M Till vettigt pris.
Har förvisso ingen erfarenhet av kinesiska eftermarknadsdelar till just Hilti, men vi talar ändå om de extrema ytterligheterna av vad man kan förvänta sig i kvalitet. Vet inte vilken prisnivå vi pratar om på Ali eller Temu, men kollar man på amazon ligger kinachuckarma på 3-500 spänn, och då hade jag lätt valt originaldelen för 700. Men det beror ju delvis på om du är ute efter den extrema premiumnivå som Hilti levererar eller om du bara kommit över maskinen och vill få igång den utan några särskilda kvalitetskrav.
Ett alternativ är att kika efter begagnade originaldelar på t.ex. eBay eller Tradera.
Ett alternativ är att kika efter begagnade originaldelar på t.ex. eBay eller Tradera.
Känns som Chinachuckarna som sälj på amazon är samma som på temu / aliexpress typ som att dom säljs vidare.C cpalm skrev:Har förvisso ingen erfarenhet av kinesiska eftermarknadsdelar till just Hilti, men vi talar ändå om de extrema ytterligheterna av vad man kan förvänta sig i kvalitet. Vet inte vilken prisnivå vi pratar om på Ali eller Temu, men kollar man på amazon ligger kinachuckarma på 3-500 spänn, och då hade jag lätt valt originaldelen för 700. Men det beror ju delvis på om du är ute efter den extrema premiumnivå som Hilti levererar eller om du bara kommit över maskinen och vill få igång den utan några särskilda kvalitetskrav.
Säkert, men säljs de för en hundring på Temu är det ju värt att prova om de duger till nåt, skiljer det däremot bara ett par hundralappar känns det väldigt dumsnålt att inte köpa originaldelen.A A-Man_08 skrev:
En hilti originalchuck kostar 2000kr på hiltis sida.
Det tycker jag är oskäligt och överdrivet för en simpel chuck.
Det verkar svårt att hitta en eftermarknadschuck av ett känt märke allting är chinaprylar från olika säljare om man köper en för 150 eller 350 så känns det som samma sak.
Kan ju inte vara sämre än dom absolut billigaste borrhammarna.
Så jag beställde en.
Det tycker jag är oskäligt och överdrivet för en simpel chuck.
Det verkar svårt att hitta en eftermarknadschuck av ett känt märke allting är chinaprylar från olika säljare om man köper en för 150 eller 350 så känns det som samma sak.
Kan ju inte vara sämre än dom absolut billigaste borrhammarna.
Så jag beställde en.