S
Stefan.o: [citat] Jag kan inte tänka mig att AI-datacenter skulle ha reservkraft för normal drift. När man talar man om effekter i storleksordningen flera hundratals MW, kan man betänka att Karlshamns alla tre block gav 1000 MW samt att de fyra blocken i Stenungsund gav 825 (?) MW så då förstår man hur osannolikt det är.
22,5k svar · 816,4k läst
·
· Elavtal, elpriser & elförbrukning
johan Runevad
johan Runevad: [citat] Hade det bara varit syllen så funkar det relativt enkelt att ta byta ut den, problemet här är att hela timmerstommen är behandlad med träskyddsmedel.
23 svar · 1,8k läst
·
· Lösvirke & Timmerhus
M
Mr.R: Någon här som har prövat denna? Kopplade på slangen och började spruta men upptäckte att det minskade ju inget av medlet i dunken. Lossade på anslutningen till dunken och kollade vakuum suget i röret som går ner i dunken. Jä-la dåligt sug! Jag har inte dåligt tryck i trädgårdsslangen. Man blir ju såå trött.
0 svar · Tak & Vind
C
Caroline Andrén: [citat] Tack! Det ska jag berätta för grannen som har detta problem just nu.
66 svar · 12,0k läst · Juridik
P
Peter_Ker: [bild] [bild] Trall från Byggmax lagt 2020. Tvättad med såpa. Mjukt att gå barfota på.
137 svar · 12,6k läst
·
· Altan & Uteplats
qTblubb
qTblubb: [citat] Såhär står det på hemsidan: ”För medlemmarna som bor på övervåningen finns det möjlighet att inreda vinden och använda denna som bostadsyta. Dock får inte vatten dras upp till vinden. Vindutrymmet ingår inte i bostadsrätten utan får disponeras av medlemmen. Det innebär bl.a. att ytan inte räknas in i bostadsytan och att någon månadsavgift inte erläggs för nyttjandet.
3 svar · 83 läst · Bostadsrätt
C
Christian Bo: Hej, Jag har en Gävle galvan-tank som jag behöver tömma på vatten. Efter att ha inspekterat den noga så kan jag inte hitta någon luftventil kopplad till tanken. Den har en tryckströmbrytaren på toppen och en vattenhöjdmätare med tryckmätare på framsidan. Jag tycker det är konstigt att den skulle ha dessa mätare men inte ha något praktiskt sätt att fylla på med luft. Det enda
0 svar
·
· Vatten & Avlopp
Jellygoose
Jellygoose: [citat] Det hela hänger på ifall det ingår i undersökningsplikten för detta specifika huset (sett till skick och omständigheter) att hänga av lådor i kommoden för att inspektera väggen bakom eller ej. Det är en bedömningsfråga och någon som påstår annat har inte läst lagtexten.
158 svar · 14,5k läst
·
· Juridik
P
Peter_Ker: [bild]
47,2k svar · 10067,1k läst
·
· Övrigt Off Topic
P
47,2k svar · 10067,1k läst
·
· Övrigt Off Topic
Bo arnold
Bo arnold: Finns ingen anledning att ha en tät balkong om du inte har rum under eller hur ser undersidan ut
10 svar · 243 läst
·
· Fasad
D
Dilato: [citat] Det är bara att kontakta banken i förväg så fixar dom det med ökad beloppsgräns. I en vettig bank kan man själv sätta gränsen [bild]
90 svar · 14,8k läst
·
· Köpa & Sälja hus
W
whak: Äntligen v85 på hemmaplan
1,8k svar · 179,8k läst
·
· Övrigt Off Topic
W
1,8k svar · 179,8k läst
·
· Övrigt Off Topic
Ö
Örjan Johansson: [citat] Jag använder supertråd, bästa som finns..
2 svar · 3,0k läst
·
· Värme allmänt
B
Bruzze: [citat] Efter ha legat ute med husbilen under sommaren, har jag inte riktigt hängt med i galenskaperna. Det är väl självklart att Pelle inte kan räkna hem sin anläggning genom att räkna enbart på försäljning. Det är ju inte där den stora avkastningen finns. Detta har du fått förklarat för dej hur många gånger som helst. Men ok, lita du på din Pelle. 😂
1,8k svar · 48,2k läst
·
· Solceller, Solfångare, Solenergi
Ö
Örjan Johansson: [citat] Jag är rörligare i Spanien, här använder man súper tråd. Bästa som finns. Man kan justera vinkel utan att det läcker..
20 svar · 671 läst
·
· Vatten & Avlopp
Frerider
Frerider: 3-5cm på hela den sträckan men minimum 0.5cm per meter på enkla tak brukar jag utgå ifrån, det finns dom som lägger med mindre lutning men det fungerar inte bra enligt min erfarenhet.
68 svar · 7,5k läst
·
· Byggmaterial & Byggteknik
Sussi11
Sussi11: [citat] 1065 cm2 grillyta Jag skulle ta ner den till havet och stranden i Ängelholm och vänta på den magiska solnedgången 🌅 Samla goda vänner och grilla en redig korv-buffé med goda tillbehör och en kall öl. Varför? För att det är livskvalitet på riktigt! Om jag vinner? Självklart en orange som matchar solnedgången🧡
27 svar · 519 läst
·
· Tävling
H
Harmagedon: Vad gör du med bären?
8,6k svar · 1166,0k läst
·
· Trädgård allmänt
13th Marine
13th Marine: Snart flyttar vi till gården och kackelpatrullen ska ju givetvis följa med. Istället för att nöja oss med det vi har nu så väljer vi att bygga ett nytt. Efter lite fnulande så blir 3x4m stort, i leca med platta på mark, och troligtvis ett pulpettak. Här ska det stå! Längs med trädgårdens ena sida mellan två oxlar. [bild] Först ber vi svärmor skoga lite, och sedan får vi hjälp
0 svar · 16 läst
·
· Socialt & Projekt
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Ja vi har en progressiv kultur generellt. Kanske den mest extrema i världen. Det är av våra styrkor i internationellt hänseende, men ibland slänger vi ut barnet med badvattnet.
108 svar · 1,5k läst · Övrigt Off Topic
P
peo: [citat] Jag har skickat betalningsinfo till dig.
39 svar · 6,4k läst
·
· Badrum
Fel av Åke
Fel av Åke: [citat] Artikeln avsåg kostnaden med hantverkare. Annars köper jag ditt resonemang.
62 svar · 3,0k läst
·
· Artikelkommentarer
Mikael_L
Mikael_L: Puhh, nu har jag hunnit ikapp i två trådar som jag inte har haft riktigt tid med under veckan ... Jag har väl inte svarat på allt där jag har någon åsikt, men jag har nog brett ut mig tillräckligt, ingen blir gladare av att jag skriver mer ... :D
9,7k svar · 364,7k läst
·
· Elavtal, elpriser & elförbrukning
H
HejSkogen: [citat] Jag ser likheten. Får ta och kolla om det matchar. Tack!
2 svar · 60 läst
·
· Fönster & Dörrar
tommib
tommib: [citat] Och hur du gör det är inget du vill berätta antar jag? Mvh Nyfikenienstrut
16 svar · 29,0k läst
·
· Fönster & Dörrar
D
Dilato: [citat] Tro mig, generationen 65+ har lärt sig det mesta. Bara en sån sak att man (vanligtvis) har genomgått militärutbildning skapar kunskaper som få andra har. Sedan har man mekat med moppe, bil, gräsklippare, el, maskiner m.m Det fanns inget dagis, man lärde sig att överleva helt själv, man var ute i naturen och fiskade och kunde både rensa den och tillaga den där och då. Men när
1,2k svar · 99,2k läst
·
· El
T
Tabors39: Bryter av med lite lokalt. Står sig mycket bra mot den stora världen 🙂 [bild]
11,1k svar · 609,3k läst
·
· Övrigt Off Topic
AntonS1
AntonS1: Tittade igen. Mycket svårt att se men en bit in sitter i mitten ett nedskjutet skruvhål. Så kanske dosa med mittskruv, eller om den är för krok
5 svar · 107 läst
·
· El
Totte_S
Totte_S: Kanske kan en industrigrind snyggas till med en tunn plåt som du låter vattenskära ut ett snyggt mönster i o sen bara sätter på befintlig grind.
2 svar · 93 läst
·
· Trädgård allmänt
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.