99 568 läst ·
1 184 svar
100k läst
1,2k svar
Plejd, varför så populärt?
Ja du, gamling, om du hade läst och kommit ihåg ditt eget inlägg #1158 så hade du förstått att vi talade om behovet av att konfigurera om, vilket är välkänt vid detta laget att det inte går utan Plejds servrar igång. Din kognitiva förmåga dalar ju i takt med aktiens ökning. De fester jag går på slutar inte vid 23, men förstår bättre nu vilket liv du har på skogsfastigheten. Finns det någon tråd hittills som du inte förstört med ditt trångsynta tjafs? Det är ju likadant överallt du håller på. Du behöver en riktig fest så du lär dig slappna av.Nissens skrev:
Ditt resonemang har varit mycket lätt att förstå från första början, och det är väldigt sällan man behöver konfigurera om, och risken att servrarna skulle stanna är mikroskopisk. De flesta skulle dessutom inte ens märka det om det mot förmodan skulle hända.J Jocke Best skrev:Ja du, gamling, om du hade läst och kommit ihåg ditt eget inlägg #1158 så hade du förstått att vi talade om behovet av att konfigurera om, vilket är välkänt vid detta laget att det inte går utan Plejds servrar igång. Din kognitiva förmåga dalar ju i takt med aktiens ökning. De fester jag går på slutar inte vid 23, men förstår bättre nu vilket liv du har på skogsfastigheten.
Sedan finns det ju ni som har erat elsystem som hobby.. det är inte er jag syftar på eftersom ni är en så liten udda grupp.
Det enda som orsakade behov av omkonfiguration hos mig var astrouret, men det är löst sedan länge med ljusrelä. 😊
Trist att se att du tar till personangrepp, men de kommer väl fram av din bitterhet över att ha haft fel så länge. 😉
Redigerat:
Du får acceptera att servarna behövs för all omkonfiguration, ingen har sagt att det sker ofta. Alla förstår att om det varit tvärtom, att Plejd varit ensamma om att ha löst det, och HA krävt en uppkoppling, ja då hade det repeterats av dig lika ofta som dina upprapningar om aktiekursen. Lägg lite galla i någon av alla dina andra trådar du bråkar i så de som är intresserade av ämnet får en chans.Nissens skrev:
Ditt resonemang har varit mycket lätt att förstå från första början, och det är väldigt sällan man behöver konfigurera om, och risken att servrarna skulle stanna är mikroskopisk. De flesta skulle dessutom inte ens märka det om det mot förmodan skulle hända.
Sedan finns det ju ni som har erat elsystem som hobby.. det är inte er jag syftar på eftersom ni är en så liten udda grupp.
Det enda som orsakade behov av omkonfiguration hos mig var astrouret, men det är löst sedan länge med ljusrelä. 😊
Trist att se att du tar till personangrepp, men de kommer väl fram av din bitterhet över att ha haft fel så länge. 😉
Sååå.. det sker ibland.Nissens skrev:
Hur många konkursade företag driver sina servrar vidare? Just nu verkar det gå bra, men vad händer om tio år?Nissens skrev:
10 år framåt är nog inget Nissens behöver bry sig om. Då har nog någon annan tagit över bostaden.kashieda skrev:
Mest imponerad är jag att de vanliga 65+ männen; Alfredo, Nissens och Farstagubben90 mfl dyker upp som experter i ALLA trådar. Hur är det ens möjligt att ha sån oerhörd kompetens, självförtroende, aldrig ha fel och vilja att förmeda all visdom. Att dom har tid som pensionärer förstår jag.
Respekt.
Tro mig, generationen 65+ har lärt sig det mesta.sysmali skrev:
10 år framåt är nog inget Nissens behöver bry sig om. Då har nog någon annan tagit över bostaden.
Mest imponerad är jag att de vanliga 65+ männen; Alfredo, Nissens och Farstagubben90 mfl dyker upp som experter i ALLA trådar. Hur är det ens möjligt att ha sån oerhörd kompetens, självförtroende, aldrig ha fel och vilja att förmeda all visdom. Att dom har tid som pensionärer förstår jag.
Respekt.
Bara en sån sak att man (vanligtvis) har genomgått militärutbildning skapar kunskaper som få andra har.
Sedan har man mekat med moppe, bil, gräsklippare, el, maskiner m.m
Det fanns inget dagis, man lärde sig att överleva helt själv, man var ute i naturen och fiskade och kunde både rensa den och tillaga den där och då.
Men när vi nu så småningom går hädan blir det lägenhetsinnehavare som inte ens vet hur man fixar en läckande kran som ska bära nationen framåt, så när krisen kommer blir det inte roligt.
😇❤️😆
10??? Jag ger det till höstensysmali skrev:
10 år framåt är nog inget Nissens behöver bry sig om. Då har nog någon annan tagit över bostaden.
Respekt.
Klicka här för att svara