179 894 läst ·
1 826 svar
180k läst
1,8k svar
YEEEEEEESSSS!
Jag hade sex rader på Eurojackpott och fick noll rätt. Känns så skönt att bara kunna släppa det. Tänk om man hade vunnit massa pengar, växlat in alla i hundralappar och fyllt sovrummet med dom. Då hade man fått ryggskott och sånt.
Och ändå är det 50% vinstchans, antingen så vinner man eller så gör man det inte 🤔W WFD skrev:
Var väl typ 30 år sedan jag sa det till en person, fast då var det Lotto. Han fick topspel på riktigt. Han fick barchefen att ta fram papper och penna och skulle visa mig hur det faktsikt låg till. Jo, han var professor i matematik och man skämtar inte ostraffat om någons barn på det sättet. Ingen kunde förklara för honom att det trots allt var ett skämt.TeroM skrev:
Vet man bara att man spelar och inget mer, är 50/50 den korrekta analysen som bayesianskt maximerar entropin. Vet man däremot mer om spelets beskaffenhet, är analysen såklart fel. Känns som att en professor i matematik borde haja det.W WFD skrev:Var väl typ 30 år sedan jag sa det till en person, fast då var det Lotto. Han fick topspel på riktigt. Han fick barchefen att ta fram papper och penna och skulle visa mig hur det faktsikt låg till. Jo, han var professor i matematik och man skämtar inte ostraffat om någons barn på det sättet. Ingen kunde förklara för honom att det trots allt var ett skämt.
Däremot saknar de ofta humor, det är jag har jag god erfarenhet av från min tid som doktorand i deras närhet. Och vilket min invändning också visar, även om jag inte är professor.
Renoverare
· Stockholm
· 21 118 inlägg
Fick svaret på datortomografi igår och slipper omoperation. Tibia är helt läkt. Fibula är inte där riktigt men kan ta tid enligt läkaren.
Så skönt, hade var knäckande börja om på ruta ett!
Så skönt, hade var knäckande börja om på ruta ett!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden