hsd hsd skrev:
Tror det är för sent , gräsmattan kommer inte att hämta sig
Gräsmattor är förvånansvärt tåliga och bara det kommer regn brukar de repa sig ganska fort.

hsd
B Bitterhetsakademin skrev:
Gräsmattor är förvånansvärt tåliga och bara det kommer regn brukar de repa sig ganska fort.
Vi får väl se, tror inte de tar sig i år

hsd hsd skrev:
Tror det är för sent , gräsmattan kommer inte att hämta sig
Gräsmattorna får bli gula, går inte att hålla liv i dem när torkan slår till.

Jag hade sex rader på Eurojackpott och fick noll rätt. Känns så skönt att bara kunna släppa det. Tänk om man hade vunnit massa pengar, växlat in alla i hundralappar och fyllt sovrummet med dom. Då hade man fått ryggskott och sånt.

• Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
W WFD skrev:
Jag hade sex rader på Eurojackpott och fick noll rätt. Känns så skönt att bara kunna släppa det. Tänk om man hade vunnit massa pengar, växlat in alla i hundralappar och fyllt sovrummet med dom. Då hade man fått ryggskott och sånt.
Och ändå är det 50% vinstchans, antingen så vinner man eller så gör man det inte 🤔

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Stefan Bengtsson och 5 till
  • Laddar…
Frerider
TeroM TeroM skrev:
Och ändå är det 50% vinstchans, antingen så vinner man eller så gör man det inte 🤔
Det var en optimistisk syn👍😂

TeroM TeroM skrev:
Var väl typ 30 år sedan jag sa det till en person, fast då var det Lotto. Han fick topspel på riktigt. Han fick barchefen att ta fram papper och penna och skulle visa mig hur det faktsikt låg till. Jo, han var professor i matematik och man skämtar inte ostraffat om någons barn på det sättet. Ingen kunde förklara för honom att det trots allt var ett skämt.

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
W WFD skrev:
Var väl typ 30 år sedan jag sa det till en person, fast då var det Lotto. Han fick topspel på riktigt. Han fick barchefen att ta fram papper och penna och skulle visa mig hur det faktsikt låg till. Jo, han var professor i matematik och man skämtar inte ostraffat om någons barn på det sättet. Ingen kunde förklara för honom att det trots allt var ett skämt.
Vet man bara att man spelar och inget mer, är 50/50 den korrekta analysen som bayesianskt maximerar entropin. Vet man däremot mer om spelets beskaffenhet, är analysen såklart fel. Känns som att en professor i matematik borde haja det.

Däremot saknar de ofta humor, det är jag har jag god erfarenhet av från min tid som doktorand i deras närhet. Och vilket min invändning också visar, även om jag inte är professor.

På samma sätt är det 50% risk att man dör imorgon - antingen gör man det, eller inte.

Det är 50% chans att någon du pratar med förstår statistik, antingen gör de det eller inte

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Fick svaret på datortomografi igår och slipper omoperation. Tibia är helt läkt. Fibula är inte där riktigt men kan ta tid enligt läkaren.

Så skönt, hade var knäckande börja om på ruta ett!

• Gilla
Myckling och 13 till
  • Laddar…
Äntligen v85 på hemmaplan

• IMG_20260822_182416.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.