Hej .
Jag vill också köpa ett kit med dem övre gångjärnen.

M Marcus Nordh skrev:
Hej .
Jag vill också köpa ett kit med dem övre gångjärnen.
Har skickat info till dig.

P peo skrev:
Antar att det är samma duschvägg som jag har .. "Korall" eller "Marin" från Skånska Byggvaror. På följesedeln/beställningen står det med "Beslagspkt (772614)" som del av produkten (dom hade olika glasväggar som använde samma tillbehörspaket)
Mailade stället och frågade och fick såklart samma svar som du några år tidigare:
==
Har dessvärre ingenting kvar i reservdelar till dessa duschväggarna.
Är dörrarna ok i sig så rekommenderar jag er att kolla på Bauhaus eller Hornbach, de har många universaldelar som eventuellt passar. Pratat med kunder som hittat där till sina.
==
Så det finns uppenbarligen några som hittat passande delar på de där ställena, och nån kundtjänstarbetare som pratat med såna existerande kunder men inte tagit reda på mer. Dålig konstruktion av den där plastbiten med knoppen, borde vart gjord som du gjorde (och det första jag kom på som möjlig lösning när delarna inte finns).
Med den reparation som du gjort kan ju plåtbiten fortfarande böja sig uppåt och dra med knoppen genom plastet, så det är väl det som kan hända. Sen är det inte myket kraft som knuffar den där längre uppåt, så det kanske fungerar tills glasdörrarna går sönder..

Den ena för mig har tecken på att börja gå sönder, och på den andra har knoppen lossnat..[bild]
[bild]
Jag frågade också dom om det finns CAD-ritningar på prylen eller färdiga .stl-filer att skriva ut på 3D-skrivare, men det är ju uppenbarligen inte dom dom uppfunnit beslagen, utan nån inte-svensk i det där landet där allt tillverkas. Sätter man sig som ovan CAD-ritare och ritar en sån där kan det ta många timmar, säkert också för en som kan sitt program..
Hej fick tag i 3-d utskrivna men höll bara ca 2-3 månader så inget jag kan rekommendera tyvärr.

V villelina skrev:
Hej fick tag i 3-d utskrivna men höll bara ca 2-3 månader så inget jag kan rekommendera tyvärr.
Känner inte igen ditt namn från forumtråden, så jag antar att jag inte är den som gjort de som gick sönder på 2 månader. Mina har suttit på dörrarna 2 månader ifrån 2 år. Kan inte påstå att dom är annorlunda eller bättre än de som gick sönder på 2 månader, men än så länge fungerar dom och visar inga tecken på haveri.
Skicka gärna bilder på de trasiga så har jag något att vidareutveckla min ritning med (om jag inte redan gjort förstärkning på rätt ställe)

P peo skrev:
Känner inte igen ditt namn från forumtråden, så jag antar att jag inte är den som gjort de som gick sönder på 2 månader. Mina har suttit på dörrarna 2 månader ifrån 2 år. Kan inte påstå att dom är annorlunda eller bättre än de som gick sönder på 2 månader, men än så länge fungerar dom och visar inga tecken på haveri.
Skicka gärna bilder på de trasiga så har jag något att vidareutveckla min ritning med (om jag inte redan gjort förstärkning på rätt ställe)
Vet inte vem som gjort dom, sonen fixade det. Ska kolla om vi har kvar den trasiga så ska jag skicka en bild. Plasten i brottet var väldigt tunn ca 0.5 mm.

V villelina skrev:
Vet inte vem som gjort dom, sonen fixade det. Ska kolla om vi har kvar den trasiga så ska jag skicka en bild. Plasten i brottet var väldigt tunn ca 0.5 mm.
Hoppas du kan se blev inte toppenskärpa.
Mvh Eva-lena

• beslag1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • beslag2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.