Senaste inläggen
bo-ca: [citat] Tack Frerider för svar! Aha, så det är bara en utseende-fråga? Den ene hantverkaren menade att vi var tvungna att ha en kantsten längs med huset. Den andre sa "inte nödvändigt". Hantverkarnarna menade också att det är tillåtet att leda ut dagvatten på gatan. "Dagvattnet går ju redan idag ut på gatan" sa den ende. Men jag har hört om lokalt omhändertagande av dagvatten (LOD)
Sir Duke: [citat] Det kan man tyvärr aldrig förutsätta. Felet är att de snälla och utsatta väntar alldeles för länge med att agera. Detta gör att strategin "Jag bygger hur fan jag vill" fungerar. [citat] Ja precis.
MultiMan: För många kaffemuggar i hållarna? På allvar låter det som koppar på en bricka. I vilket fall tycker jag det är för mycket diskant för att vara något utanför kupén. Det är inte så att du fått vibrationer i bilen (allt från hjulobalans, bromsskivor, kardan/drivaxlar osv) och det i sin tur gör att något löst i inredningen börjat skaka vid vissa varvtal?
z_bumbi: [citat] Det är därför man inte heller går in på aftonbladet.
GunnL: [citat] Tänkte väl att du skulle höra av dig… 🙂 [MEDIA=youtube]patITdn4_9Q[/MEDIA] Det är väldigt ”pilligt” så var försiktig! Min enhet lade ju av efter ett tag (av nån anledning). Lycka till!
Greger_08: Beställde nya däck till båtvagnen då dom hade stora torrsprickor. Klickade hem 4 st på däckonline och igår fick jag 2 st levererade och ingen vet var dom andra är. Déjà vu GAAAAAAAH
Nalleman64: När det skulle grävas för nytt avlopp här kontaktade grävaren nätägaren (Vattenfall) som skickade ut en kille som märkte ut aktuella elledningar. Allt utan kostnad för mig och firman som grävde. Enkelt och säkert.
Mirkan: [citat] Enig med att det är vit bils fel. Men det är inte två filer som fortsätter rakt fram, det är två filer som svänger höger och en fil som fortsätter rak fram. (Om man rätar ut rondellen i #1): (mspaint ftw) [bild]
Trollskidan: Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 060 andra personer (97%) som har gjort quizet "Talar du flytande byggsvenska?"
Karriärmamman: Vad skulle ni gjort. Gått på samma fogfärg, 2 olika och i sådana fall vilka? Målet är att få en enhetlighet på golv och vägg men i det gröna som är fiskben vill jag att mönstret framhävs. Lutar åt 79:an för helheten.
Fairlane: [citat] Roligare kanske, det är en smaksak, men då ser man sällan surrningen, bara resultatet av den. Visst kan man ha inställningen (som du verkar ha) att gick det bra så var det väl tillräckligt bra surrat, men man kanske låg på gränsen och hade tur. Hade det blåst till, hade en långtradare passerat eller om man fått bromsa lite hårdare hade det inte varit ok. Själv föredrar jag
Screew: Jag fick 9/11 rätt, vilket är bättre än 1 559 andra personer (22%) som har gjort quizet "Hur hög är din bygg-IQ?"
Greger_08: [citat] Förlorade och förlorade dom har ju inga medlemmar kvar som arbetar på Tesla så det finns inget att göra. Inte direkt så Tesla vann heller. Konflikten var ungefär lika efterbliven som när ett gift par spenderar massor av pengar för att få rätten över katten vid en skilsmässa.
Steelheart: [citat] 5 år senare har det hänt en del, men inte med huset och smart glas. Har bytt huset mot lägenhet och detta projekt är inte längre aktuellt. Möjligen i framtiden 😊 Men jag tror ändå att det har hänt en del på fronten med smart glas. Idén är bra och det finns många användnings områden.
HCahling: Jag projekterar nytt kök, kommer behålla kyl/frys och diskmaskin. Läser en del om IKEA:s vitvaror och det är blandade omdömen, frmför allt när det är tveksamma fall av funktion som hanteras dåligt av IKEA:s utvalda tekniker. Garantin sägs ju vara fem år hos både IKEA och ELON på de produkter som jag funderar på. Skulle ärligt känna mig tryggare med ELON men hur är det med måtten
Marko Koistinen: Nu när huset håller tätt så har vi passat på och bygga upp mellanbjälklaget så vi kan få till ett riktigt undergolv på övervåningen som grund för vidare arbete därifrån med luftning i tak och innerväggar etc. Viktigt att inte glömma att lägga in kappan av ångspärren igenom i mötet med ytterväggen, så att man inte får varmlufts läckage ut i fasaden i mötet, mycket tejpande
z_bumbi: Jag tror jag bara skulle banda pallen och sedan sätta två spännband över för att hålla fast den men nu börjar jag fundera på om det är tillräckligt.
Bitterhetsakademin: [citat] Med tanke på de senaste årens utveckling verkar Israel haft det tredje riket som inspirationskälla. Dock ska det framhållas att det finns rättfärdiga israeler som har uppmärksammat övergreppen på palestinier på ockuperad mark och till och med hållit vakt för att vara vittnen och dokumentera bosättarnas våld. I Sverige har Dror Feiler demonstrerat för palestiniernas sak och
sin: [citat] Så lösningen verkar vara att skilja sig på pappret. Då är man fri att göra vad man vill när barnen är på förskola varannan vecka i alla fall. Visst att man kanske måste vara skriven på separata adresser men det kan det ju vara värt😉
vemvetinte: Det är väldigt enkelt. Som många redan har beskrivit så är det värsta som kan hända att du får riva. Om du vägrar riva kommer kommunen att hota med vite. Hoppas att detta klargör?
anders07: Både App och Wifi modul är rätt kassa. Deras "cloud" är rena skämtet... Någon familjemedlem som knappat ihop det, antagligen... 😅 Jag har inte gjort något mer med det och knappt använt det. Justerat ner/upp temperaturen någon enstaka gång.
Baba_yaga: [citat] Har HQs 405ve Nera Grymt nöjd
pacman42: [citat] Jag väntar på att någon annan gör det först...
pacman42: Nu har Mammotion släppt den nya uppdateringen som "återställer" flerpunktsvändningen. Det fungerar sådär. Jag har hörn på gräsmattan som nu inte blir klippta ordentligt. Klipparen slår på och av knivarna väldigt många gånger under en enda vändning. Vi får se, det är inte lovande så här långt dock.