2 222 läst ·
70 svar
2k läst
70 svar
IF Metall avbryter strejken mot Tesla, inga medlemmar kvar.
Arbetsgivaren. Där är skillnaden mellan 23 euro bruttolön och 36 euro arbetsgivarkostnad i timmen.D Dilato skrev:
Det varierar litet från projekt till projekt vad arbetsgivarkostnaden per timme blir men när man dividerar totala arbetsgivarkostnaden för projektanställningen med antalet arbetade timmar brukar timkostnaden bli omkring 36 euro. Enligt ett antal arbetsgivare som har räknat.
Varför skulle inte momsen inverka?
När en privat husägare eller ett friluftsmuseum anlitar ett företag måste de betala moms som de inte kan dra av någonstans.
När de projektanställer är lönen momsfri.
Så hela grejen är egentligen att man inte är fast anställd utan projektanställd?H heimlaga skrev:Arbetsgivaren. Där är skillnaden mellan 23 euro bruttolön och 36 euro arbetsgivarkostnad i timmen.
Det varierar litet från projekt till projekt vad arbetsgivarkostnaden per timme blir men när man dividerar totala arbetsgivarkostnaden för projektanställningen med antalet arbetade timmar brukar timkostnaden bli omkring 36 euro.
Varför skulle inte momsen inverka?
När en privat husägare eller ett friluftsmuseum anlitar ett företag måste de betala moms som de inte kan dra av någonstans.
När de anställer är lönen momsfri.
lön är väl alltid momsfri, det är ju ingen vara man säljer.
Ursäkta mig, mina damer och herrar, men skulle jag kunna be er återgå till ämnet: hur facket förlorade?
Min skadeglädje behöver påfyllning.
Min skadeglädje behöver påfyllning.
Renoverare
· Stockholm
· 21 043 inlägg
Du har inte så bra koll på hur moms fungerar verkar det som..H heimlaga skrev:
Lön är alltid momsfri.
Att en slutkonsument betalar moms som går till statskassan är helt irrelevant för din lön, det är pengar varken du eller din arbetsgivare skulle få ändå.
Jag vet mycket väl hur momsen fungerar. Du verkar leta efter någonting som du kan påstå om mig. Känns det bättre för dig om du kan avfärda mig?D Dilato skrev:
Förlorade och förlorade dom har ju inga medlemmar kvar som arbetar på Tesla så det finns inget att göra.R ReMaxBerea skrev:
Inte direkt så Tesla vann heller.
Konflikten var ungefär lika efterbliven som när ett gift par spenderar massor av pengar för att få rätten över katten vid en skilsmässa.
Klicka här för att svara