20 206 läst ·
101 svar
20k läst
101 svar
Har man inte problem så skaffar man sig - SCHEPPACH BRMR300
Jag köpte en likadan. Haft ett helsike att få den att backa in rätt i laddstationen. Jag fick lura den genom att dra kabeln snett inåt vänster ifrån typ tredje hålet typ 5 cm ifrån det spåret den ska gå i. Grannen köpte oxå en och vi fick göra likadant bägge två. Annars missade den varje gång. Nu fungerar både hans och min helt och hållet. Det intressanta är att när man söker ny firmware så står det att denna modell inte har något USB uttag, vilket den har. Har någon lyckats hitta någon ny firmware?Ossian K Olsson skrev:
[bild]
”Året var 2026. Jag hade länge tänkt på det. Den där robotgräsklipparen. En robotgräsklippare. För att spara tid. För att få en fin gräsmatta. För att det är kul! Modellerna jag kunde tänka mig kom och gick. Men plötsligt kom ett infall. Ett erbjudande. Jag visste att det var fel, jag visste att det här skulle jag antagligen få ångra. Men jag gjorde det ändå, för har man inte jobb så skaffar man sig.
Mitt namn är Ossian K Olsson och det här är mitt sommar i P1”
Kanske inte riktigt. Men här står jag, precis hemkommen från Bauhaus med en robotgräsklippare. Ett billighetsmärke. En gräsklippare helt utan funktioner i princip. Men den kostade 995 kr och på pappret är den helt perfekt för mina behov.
Den här tråden blir en tråd som jag inte riktigt vet hur den kommer utvecklas. Det kan bli att jag om 5 år uppdaterar att det var ett superbra köp. Eller så är jag och lämnar tillbaka den redan ikväll.
Nu fungerar den perfekt. Jag har satt tråden 25cm ifrån staket istället för 35cm. Det fungerar bra än så länge. 
Kan lägga till att kabeln är spikrak 105cm innan kabeln går in i laddstationen...M micke_falk skrev:Jag köpte en likadan. Haft ett helsike att få den att backa in rätt i laddstationen. Jag fick lura den genom att dra kabeln snett inåt vänster ifrån typ tredje hålet typ 5 cm ifrån det spåret den ska gå i. Grannen köpte oxå en och vi fick göra likadant bägge två. Annars missade den varje gång. Nu fungerar både hans och min helt och hållet. Det intressanta är att när man söker ny firmware så står det att denna modell inte har något USB uttag, vilket den har. Har någon lyckats hitta någon ny firmware?
Gör en skiss Har samma strul med min iblandM micke_falk skrev:Jag köpte en likadan. Haft ett helsike att få den att backa in rätt i laddstationen. Jag fick lura den genom att dra kabeln snett inåt vänster ifrån typ tredje hålet typ 5 cm ifrån det spåret den ska gå i. Grannen köpte oxå en och vi fick göra likadant bägge två. Annars missade den varje gång. Nu fungerar både hans och min helt och hållet. Det intressanta är att när man söker ny firmware så står det att denna modell inte har något USB uttag, vilket den har. Har någon lyckats hitta någon ny firmware?
Nä den var spikrak. Då missade den varje gång. Sen drog jag ner kabeln under stationen ifrån tredje hålet där den ska gå rakt. Sen snett åt vänster och ca 5cm luckan där kabeln ska in. Då fungerade det.Maalox skrev:
Har byggt ”garage”, men den är på baksidan av garaget och gräver upp med hjulen. (Och nu klippt av kabeln) Hur gör jag för att slippa att klippan kör på ”garaget” hela tiden?Ossian K Olsson skrev:
Har HQs 405ve NeraOssian K Olsson skrev:
Jag kan ju hålla med dig! Nu kanske jag lägger orimligt mycket tid för jag tycker det är kul.
Men! En sak är att jag har ca 250 kvadratmeter jag klipper med den här samt många ytor gränsar mot plattor. Det gör att det är oerhört lätt för mig.
Det ska sägas att det jag egentligen väntar på gällande robotklippare är någon generation till av Husqvarnas modeller utan slinga. För det tar mig emot att köpa en kinamaskin(även de bra) för risken då är att lägga 10000 kr på en maskin som inte finns kvar om något år. Husqvarna är ju otroligt duktiga på att serva sina maskiner.
Så när gps/rtk/wifi-maskinerna blir tillräckligt bra kanske även du byter till en sån, får igång den fort och sen är det klart.
Grymt nöjd
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden