Alltså, fotot kan ju vara från ett trapphus men avbilda "vägen till jobbet" 🤣, där något hänt på ovan nämnda väg som syns på fotot

Magnus E K
"På väg till" behöver behöver inte ha något med en väg(-bana) att göra. En skogvaktare kanske tar stigen till jobbet eller en uteliggare som sover i kontorets trapphus endast hissen.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det tror jag säkert men det är likväl märkligt att det är mycket lättare att hitta sin mobil och ta ett foto innan lasten ramlar av än efter....
Det är icke-grej, dashcamen fångar hela situationen både framför och bakom helt utan att någon behöver göra något.
En Tesla fångar väl allt i 360 grader, typ

Farstatjej90
D Dilato skrev:
Det är icke-grej, dashcamen fångar hela situationen både framför och bakom helt utan att någon behöver göra något.
En Tesla fångar väl allt i 360 grader, typ
Mm sant, jag hade nog kunnat titta lite på videos när folk tappar lasten. Mkt roligare än dålig surrning!

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Mm sant, jag hade nog kunnat titta lite på videos när folk tappar lasten. Mkt roligare än dålig surrning!
@WhamBaamTeslacam på youtube är informativ om mänsklighetens obegripliga trfikbetende...

• Gilla
snaggletooth och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Roligare kanske, det är en smaksak, men då ser man sällan surrningen, bara resultatet av den.
Visst kan man ha inställningen (som du verkar ha) att gick det bra så var det väl tillräckligt bra surrat, men man kanske låg på gränsen och hade tur. Hade det blåst till, hade en långtradare passerat eller om man fått bromsa lite hårdare hade det inte varit ok. Själv föredrar jag att försöka göra det lite bättre än så.

• Gilla
roli
  • Laddar…
Kul tills man börjar jobba med last i någon form.

Jag håller numera minst dubbla avståndet till släp jämfört med tidigare efter att i några år ha sett hur folk lastar. Jag har gjort många misstag själv men det blir bättre.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
T
Z z_bumbi skrev:
Kul tills man börjar jobba med last i någon form.

Jag håller numera minst dubbla avståndet till släp jämfört med tidigare efter att i några år ha sett hur folk lastar. Jag har gjort många misstag själv men det blir bättre.
Jag har varit rätt försiktig tidigare men efter att jag tog BE-kort så har jag ändrat beteende kring andras släp....

(Och faktiskt bytt gamla spännband och använder spännband mer än rep numera.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.