1 262 749 läst ·
5 662 svar
1263k läst
5,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Det är icke-grej, dashcamen fångar hela situationen både framför och bakom helt utan att någon behöver göra något.Farstatjej90 skrev:
En Tesla fångar väl allt i 360 grader, typ
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 196 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 196 inlägg
Roligare kanske, det är en smaksak, men då ser man sällan surrningen, bara resultatet av den.Farstatjej90 skrev:
Visst kan man ha inställningen (som du verkar ha) att gick det bra så var det väl tillräckligt bra surrat, men man kanske låg på gränsen och hade tur. Hade det blåst till, hade en långtradare passerat eller om man fått bromsa lite hårdare hade det inte varit ok. Själv föredrar jag att försöka göra det lite bättre än så.
Kul tills man börjar jobba med last i någon form.
Jag håller numera minst dubbla avståndet till släp jämfört med tidigare efter att i några år ha sett hur folk lastar. Jag har gjort många misstag själv men det blir bättre.
Jag håller numera minst dubbla avståndet till släp jämfört med tidigare efter att i några år ha sett hur folk lastar. Jag har gjort många misstag själv men det blir bättre.
Jag har varit rätt försiktig tidigare men efter att jag tog BE-kort så har jag ändrat beteende kring andras släp....Z z_bumbi skrev:
(Och faktiskt bytt gamla spännband och använder spännband mer än rep numera.)
Klicka här för att svara