Finns det någon på forumet som har provat denna lösning? Det är en relativt tunn film som appliceras på glasrutan och skapar insynsskydd. Det går tydligen att ”dimma” tätheten i filmen och inte enbart on/off.

Det är tre fönster jag vill kunna styra. Ca mått 1900x800 mm (fönster ett) och 1900x1000 mm (fönster två och tre). Fick ett pris av ett företag i Sverige på ovan, 37,000:- exkl moms + installationskostnad 13.000:- exkl moms. Tycker det är lite för dyrt. Tittade runt på nätet och det finns att köpa från Kina. Liknande uppsättning skulle där kosta ca 10.000:- inkl moms (exkl importkostnader)

Hur tänker ni? Vågar man beställa ifrån Kina direkt? Företaget jag tittat på ger två års garanti men kan gissa det är lite omständigt med ett garantiärende på andra sidan jorden.

Företaget heter Hoho industry, En video som visar produkten:

//Nicklas

Intressant, hur har det gått?

Jag har inte gått vidare med detta ännu då jag gärna skulle vilja ha något omdöme av någon som provat. Fick hem en provbit som fungerade bra men där var ett ljud (pipljud) som var rätt irriterande. Vet inte om det var något fel eller det blir så när filmen är strömsatt och då genomskinlig.

Steelheart Nicklas75 skrev:
Jag har inte gått vidare med detta ännu då jag gärna skulle vilja ha något omdöme av någon som provat. Fick hem en provbit som fungerade bra men där var ett ljud (pipljud) som var rätt irriterande. Vet inte om det var något fel eller det blir så när filmen är strömsatt och då genomskinlig.
Hej! Vilket företag var du i kontakt med?

Uniteglass, IntelligentGlass och HoHo Industry - Kina

Ekströms glasmästeri AB, Ryds och Glamitec - Sverige

• Gilla
Kultypjämt och 1 till
  • Laddar…
Har sett dessa live , kan bara säga en sak; Kina kopiorna är sjukt grumliga mot dyrare leverantörer.
Byt glas ist, inte sååå dyrt och mycket finare transparens. Prata med Claes på CL specialglas, superkunnig kille:)

Med vänlig hälsning, fremax

Var tillverkas smartglaset som säljs i Sverige?

Borde vara någon skillnad då det är 4 ggr så dyrt här. Sen om man kan kalla Kinas för kopior vet jag inte. Vem var först med smartglas?

Vet ej vart det tillverkas (från cl-glas när jag beställt så kommer det från Finland )
Men det kanske bara monteras ihop där. Alla gör som de vill .. har du sett de olika typerna live?
Kör på Wish eller Alibaba , det är billigt (y)

Det var inte menat som något påhopp mot dig.
Jag har inte en aning om var de tillverkas som säljs i Sverige. Mycket kommer från Kina som sedermera säljs vidare i olika länder.

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att jämföra och tror på ditt ord. Billigt är bra men det finns en gräns på när funktion och kvalite går före. Priset som jag fick var det nästan 4 gånger dyrare av svensk återförsäljare kontra tillverkare i Kina.

Jag hade väldigt mycket kontakt med en fabrik som i ett mail i slutet frågade om jag var intresserad av att bli återförsäljare i Sverige Tackade nej till det.

Jag förstår dig självklart ;) men tips, prata med Claes, har du tur och bor nära något referenser projekt kan du kika på prylarna med. Jag upplevde deras produkter att vara av extremt hög kvalitet, med rimligt pris. För visst är det bättre med en support ”runt hörnet” och produkter som håller 4gg längre , med riktig garanti? Jagar själv alltid bästa priset , men med vissa produkter vill man inte ha strul. Hoppas du hittar något lämpligt och berättar om det :)

• Gilla
Steelheart
  • Laddar…
Uniteglass, IntelligentGlass och HoHo Industry - Kina

Ekströms glasmästeri AB, Ryds och Glamitec - Sverige
Tack!
Funderar på detta i nya sidoljus vid entrén. Vill inte ha insyn samtidigt som jag vill kunna se ut.

Inga problem.

Vågar inte uttala mig om kvaliten men garanti var där och även CE märkning (fick certifikat men det går att förfalska naturligtvis), Provbiten som jag fick hem fungerade perfekt, förutom ett lite surrande ljud. Ska tilläggas att jag är extremt ljudkänslig så en ”normal” person kanske inte lägger märke till det. Hojta till så skickar jag mailuppgifter till det företag jag hade mest förtroende för.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Inga problem.

Vågar inte uttala mig om kvaliten men garanti var där och även CE märkning (fick certifikat men det går att förfalska naturligtvis), Provbiten som jag fick hem fungerade perfekt, förutom ett lite surrande ljud. Ska tilläggas att jag är extremt ljudkänslig så en ”normal” person kanske inte lägger märke till det. Hojta till så skickar jag mailuppgifter till det företag jag hade mest förtroende för.
Du får gärna skicka uppgifter tack!

Kultypjämt kapten_krok skrev:
Du får gärna skicka uppgifter tack!
Du har PM

Hej,
Någon som köpte från Kina sedan i större kvantitet? Skulle behöva täcka 2 större väggar med nästan 7x9 meter, men kan göras i sektioner.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.