Senaste inläggen
Rickard.: Tappventil är ordet du letar efter, jag tycker personligen att vatettes runda väggfäste och tappventil ser helt okej ut.
Snikholt: [citat] Yes finns tidstariff, men den är inte optimal för min del. Att hålla ned effekttoppar är däremot inte svårt alls.
AndersMalmgren: [citat] på min grabbs bil är det viktigt sätta clipsen så de pekar inåt både fram och bak. Annars tappar man dem direkt :D
Inodlog: [citat] Tack. Ja, enda anledningen till att jag frågade var om någon hade sagt att jag bör försöka fiska upp det istället för att skicka ut det i systemet. Men jag kom fram till att det borde väl mer eller bara sköljas ned i ett hål och inte tal om nån slang som det fastnar i. Så jag körde igång här och så borde det nog komma ut
massemanne: [citat] Dubbla stående reglar som står på varsin domkraft?
ajn82: Bör och bör, inget lagkrav, men grannen får klippa allt som hänger över tomtgränsen, så är ju bra att ha det tillräckligt långt in för att häcken skall överleva det
Farstatjej90: [citat] Svårare att montera, kräver modifiering för att montera, byter en liten box mot en stor box. Fattar inte, poängen är ju att dölja boxen. Som det jag länkade 🤔
pmd: [citat] Mäter de U-värde och kräver att det inte avviker från fönstrens genomsnittliga U-värdet i området?
Workingclasshero: [citat] Men vad innebär att ett bygge börjar? Men måste ju få göra lite geologiska undersökningar (gräva) och ta hem material och börja kapa upp i längder, det ör inte att börja bygga. Förklara gärna vad som var gjort innan lov och skicka förska bilder. /Workingclasshero
AlfonsSnickare: [citat] Hur blev det? Använde du en högtryckstvätt med medel?
fredrik.johansson: Jag tror att ett av dina bekymmer är att du har tre olika uteplatser, men ingen av dem är egentligen ”inredd” för det utan de är öde och tråkiga. En höjdskillnad är inget problem om det finns ett trevligt mål att gå till, en sittgrupp, pergola eller nåt annat. Nu är det en ensam stol på en av platserna, pallsoffa utan bord på en och tvättlina på den tredje. Ingen av dem
Centano: Vad är det för diameter på dem? 200 mm? Biltema har en del hjul. https://www.biltema.se/fritid/tradgard/luftgummihjul/hjul-200-mm-2000054674
styrman1: [citat] Väl formulerat. Håller helt med.
Fluxor: Börjat ta bort gammal färg på en dörr inför ommålning. Provade färgborttagning denna gång.
Es Z: [citat] Mitt tätskikt sticker också upp så där men inget syns under klämring. Är det korrekt? Känns lite läskigt att tätskiktet är så nära o kan skadas
Kadabra: [citat] Hmm, du trampar farlig mark. Framgångsrik brottsling väljer inte sekulariserat boende, de köper sig in i trygga områden., i vart fall i Storstadsområden.
Mr-nisse: Nyblivna ägare till ett 50-talshus med källare, och har för avsikt att måla om sockeln i sommar. Totalt novis på området. Enligt orginalhandlingar så består grunden av betonghålsten och sockeln behandlad med cementputs. Vad jag kan se så finns ovanpå detta ett ytterligare lager puts som målats. I samband med att vi målar om så ska vi passa på att laga sprickor och skavanker. Vad
Claes Sörmland: Ja det finns ju servitutsrätt till vatten, avloppsledningar, brunn och avloppsreningsanläggning, d v s att ni får ha sådana på grannen mark och själva stå för deras underhåll. Men det som står i PM 1988-09-06 kan väl som bäst ses som ett avtal. Och avtal får att säga upp, det måste bara ske med skälig uppsägningstid. Och avtalet är ju mellan de parter som upprättade det, byter
hsd: Jag skulle chansa på exempelvis denna [bild] Om det inte är för yrkesbruk
kisumisu: [citat] Att ha stort batteri kan väl knappast vara nackdel? Visst bilen väger mer, kanske mindre plats osv. Men hellre skulle jag välja större batteri än nån minibatteri som snabbladdas på 15min. De flesta biltillverkare verkar bara satsa på snabbladdning och pratas bara om laddtider (inte priser) inom elbilskretsarna också. Varför? Mest för att jag kan ladda billigt hemma och hos
sarath: [citat] Såg nu att det är en spårmejsel som behövs! Ska bara lyckas hitta en vinklad sådan så löser det sig förhoppningsvis!
swirve: [citat] Sånthär gör en glad att läsa!! Lite kreativt tänkande från fler personer och vips löser man problemet! Odugligt av tillverkaren att inte ha koll på sin maskin!! O värdelös support!
Jernhand: Byte av startmotor på båtmotorn. Något krånglade, kanske solenoiden. En hylsnyckelsats, en fast 12/14 mm nyckel och 5,5 mm borr eftersom kabelskon inte passade på den nya startmotorns skruv. Över lag gick det smärtfritt och startmotorn är på plats och motorn startar. [bild]