Senaste inläggen
Marcus Nyström1: [citat] Ja, precis så tänker jag också men inte grannen.. 😅
Rümpmas: Bump.Kolla även kontakten till "dödaren",det var den som strulade på min klippare.Se till att den inte sitter löst,då kan den jorda när den blivit varm.
Pete G.: [citat] Den enda förutsättning jag kan tänka mig om jag göra som för 25 år sen är att inte spika lockbräda igenom underpanelen men jag kanske strunta i det med. Alla spik hål hamnar i kläm på det viset.
MarcusAn: Ja precis, skrev det så man skulle fatta vilken list det handlade om men du har ju rätt om semantiken. Angående kök så finns inte pengarna nu tyvärr men då vi lägger golv i andra rum så tänkte vi lägga här samtidigt men, nej det är ju inte optimalt som sagt 😕
Floffe: Tack för feedbacken! 45x70 är det jag kör på. Då tar vi lite isolering för att bryta resonanslådorna. Att ha olika reglar till respektive sida känns svårt för en nybörjare.
Appendix: [citat] Orsaken att den utökade tillsynen och kraven kom till var ju att det varit vilda västern. När jag pratade med kommunens tillsynsfolk så var det klart "det är inte dig vi är ute för att sätta dit, du har en gammal men fungerande anläggning" Däremot berättade de om alla som bor med enkammarbrunnar utan infiltration. Där det i princip bara filtreras bort det "synliga äckliga"
Dilato: https://www.byggahus.se/forum/threads/maste-bryta-vattnet-pa-lk582-innan-duschblandarbyte.484959/post-5188414
etompau: Säkerställ att tv fungerar i uttaget på ovanvåningen. Koppla in tv på ovanvåningen, gör en kanalsökning och sparar kanallistan. Ta sedan ner tv till bottenvåningen och testa. Att en antennkabel fysiskt går sönder är ovanligt skulle jag säga. Det är en rätt rejäl kabel med skärm och kraftig innerledare. Du kan inte mäta antennsignalen med något enkelt instrument, det kräver
Jeppson: Det är rätt uppenbart att du Nisse inte vill lyfta blicken och prova annat.. Du menar gång på gång att man måste vara nörd för att få sakerna som ansluts att funka men prova och återkoppla när du testat 😊
Appendix: Jag tror Marko säger en viktig sak. Jag hoppas man upphandlade och letade efter en arkitekt som var bra på att rita det man vill ha. Inte bara att man tog den som var "billig" och tillgänglig. Arkitektur är ju utöver ingenjörskonsten även ett konstnärskap óch det är som med all konst man köper viktigt att se att man köper ett verk. Som man visserligen kan vara med och påverka. Men
Dilato: Har rullen kuggat fast ordentligt, tillräckligt långt nere? Matningen sker av sig självt, man behöver inte dra i nån tråd.
Snurrespratt: [citat] Nej du. Då har du inte förstått varför man gör det.
Staffan-N: Riktiga connoisseurer föredrar så klart originalet från 30-talet med nitat stativ, fernissad bok och kurvad sits. Helt annan känsla än med töntiga svetsfogar.
GVO: Har precis den listen i sovrummet! Förkroppade mot väggen och gerade mot taket. Lite trial and error så gick det, och målarfog är ens vän...
elisabethwik123: Har sprickor I tegelfasad, större på en an kortsidorna av huset och ett par mindre på långsidan. Kan man åtgärda detta själv och I så fall hur?
AndersS: [citat] Bara att fortsätta så gräset får ta över. Det är mycket under mark som ska bort och kan ta tid. Vet inte om det fungerar med NPK eller om det helst ska vara ren kalksalpeter.
Lill72: [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Farstatjej90: [citat] Även om jag inte använder "hen" är det ju rätt uppenbart vad syftet är?
xxargs: Det behövs inte saltsyra för att göra provet, det räcker med oxalsyra, citronsyra, ättiksyra, vinsyra, olika färdig avkalkninsmedel och badrumsrengöringsmedlen med med fosfosyra, citronsyra och sulfater - häller man på det (löst form i vatten om det är kristaller) och det börja fräsa så är det kalk, dock går det onekligen lite fortare i reaktion med saltsyra - men glöm inte att
A_Camera: [citat] Fast det är rätt tydligt att här behövs dräneringen fixas. Förutom att allt trä skall bort. Fuktfläckarna tyder på att det är fel på dräneringen. Om man bara tar bort allt organiskt material och målar om kommer fälckarna och fukten tillbaka ganska omgående. Slentrianmässig eller inte, det behövs göras och definitivt undersökas innan man gör något annat.
MPB: [citat] 1. Det finns 82 butiker i Sverige. 2. Måla/tapetsera om hallen så jag behöver spackel! Behöver massa spackel då det idag är viss struktur på väggarna och det är mycket hall som ska fixas. Behöver nog också en spark i baken för att komma igång med projektet...
xxargs: lägg madrassen på utlagd vanlig mataluminiumfolie eller man hittar mer slittålig 'nödfilt i aluminiumfolie' så kommer en del av värmestrålningen nedåt att studsa upp tillbaka igen, finns det någon mellanlager närmare så lägg den där. värmestrålningen som smiter iväg från ryggen när man (försöker) sover och inte kommer tillbaka igen är fruktansvärt när man ligger i tält med
nino: [citat] Nu lånade jag ut bilen så jag är inte helt säker men tror han sa att motorlampan tändes och den gick in i limp mode. Elfel på spridare 2 enl icarsoft
mexitegel: [citat] Gjort nästan samma grej för ett antal år sedan - tills jag hittade den flera veckor gamla frukten i en av ungarnas skolväska…. 😂
fribygg: [citat] Vore det inte bättre att bygga en fristående carport för och av solpanelerna, om de kan betala sej på 13år har de kanske lika lång livslängd kvar efter det och man riskerar ju inte befintligt tak