D daVinci skrev:
Då får vi be mats.3 ta och förklara varför sjuksköterska inte ingår i "som med dom flesta yrken idag"

Och vi får även be mats.3 göra en ingående förklaring till varför "dom flesta yrken idag" skulle inskränka sig till hantverkare.

Givet mats.3 nedlåtande ton förutsätts mats.3 klara av att göra en klar och tydlig redogörelse.

Nu väntar vi alla på mats.3.
Kolla vilka yrkesgrupper som ingår ibland hantverkare ?

Fairlane
M mats.3 skrev:
Kolla vilka yrkesgrupper som ingår ibland hantverkare ?
Du bör nog läsa igenom det hela igen.

Påståendet var att hantverkare kan fakturera Ahlsellpriser etc.
Det besvarades med "som med dom flesta yrken idag", vilket rimligtvis måste tolkas som att även andra yrkesgrupper kan fakturera Ahlsellpriser etc.

Ingen har påstått att politiker eller sjuksköterskor är hantverkare, så antingen har du missförstått hela sammanhanget eller så lever du väl också i någon föreställning av att andra yrkesgrupper också kan fakturera enligt Ahlsells prislista. Om det är det senare så undrar jag också vilka yrkesgrupper det är.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du bör nog läsa igenom det hela igen.

Påståendet var att hantverkare kan fakturera Ahlsellpriser etc.
Det besvarades med "som med dom flesta yrken idag", vilket rimligtvis måste tolkas som att även andra yrkesgrupper kan fakturera Ahlsellpriser etc.

Ingen har påstått att politiker eller sjuksköterskor är hantverkare, så antingen har du missförstått hela sammanhanget eller så lever du väl också i någon föreställning av att andra yrkesgrupper också kan fakturera enligt Ahlsells prislista. Om det är det senare så undrar jag också vilka yrkesgrupper det är.
Han jag svarade fattade uppenbarligen inte skillnaden sen vill väl alla ha betalt för matrial och dylikt.

Fairlane
M mats.3 skrev:
Han jag svarade fattade uppenbarligen inte skillnaden sen vill väl alla ha betalt för matrial och dylikt.
Klart att alla vil ha betalt, men återigen, påståendet var att de flesta yrken kan ta betalt enligt Ahlsellpriser och det var det som ifrågasattes.

P
M maria01 skrev:
hem landet måste säga ja först
Först måste den som eventuellt ska utvisas avsäga sig sitt svenska medborgarskap.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
P
M mats.3 skrev:
Det finns många yrkesgrupper som inte tar betalt för material.

Jag röstar på Alternativ för Sverige. De finns inte med i er Valkompass.

Fairlane
N Nilsson i Boda skrev:
Jag röstar på Alternativ för Sverige. De finns inte med i er Valkompass.
Förklaringen är enkel, man tittar på de 8 riksdagspartierna. Alternativ för Sverige, Feministiskt Initiativ, Kalle Anka Partiet etc är av rätt naturliga skäl inte med. Det är 165 partier anmälda och att BH ska presentera alla är åtminstone för mig rätt orimligt. Är man intresserad av de partierna som inte sitter i riksdagen idag så får man leta själv.

Fairlane Fairlane skrev:
Förklaringen är enkel, man tittar på de 8 riksdagspartierna. Alternativ för Sverige, Feministiskt Initiativ, Kalle Anka Partiet etc är av rätt naturliga skäl inte med. Det är 165 partier anmälda och att BH ska presentera alla är åtminstone för mig rätt orimligt. Är man intresserad av de partierna som inte sitter i riksdagen idag så får man leta själv.
Här är en riktig valkompass https://valkompass.rostaratt.com/
Prova om du vågar, du kanske har dina åsikter utanför Riksdagspartierna.

Fairlane
N Nilsson i Boda skrev:
Här är en riktig valkompass [länk]
Prova om du vågar, du kanske har dina åsikter utanför Riksdagspartierna.
Vilka ligger bakom den? Har den med alla 165 partierna i riksdagsvalet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.