2 643 läst ·
99 svar
3k läst
99 svar
Bostadsvalet 2026: Så vill partierna lösa Sveriges bostadsproblem
Kolla vilka yrkesgrupper som ingår ibland hantverkare ?D daVinci skrev:Då får vi be mats.3 ta och förklara varför sjuksköterska inte ingår i "som med dom flesta yrken idag"
Och vi får även be mats.3 göra en ingående förklaring till varför "dom flesta yrken idag" skulle inskränka sig till hantverkare.
Givet mats.3 nedlåtande ton förutsätts mats.3 klara av att göra en klar och tydlig redogörelse.
Nu väntar vi alla på mats.3.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 311 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 311 inlägg
Du bör nog läsa igenom det hela igen.M mats.3 skrev:
Påståendet var att hantverkare kan fakturera Ahlsellpriser etc.
Det besvarades med "som med dom flesta yrken idag", vilket rimligtvis måste tolkas som att även andra yrkesgrupper kan fakturera Ahlsellpriser etc.
Ingen har påstått att politiker eller sjuksköterskor är hantverkare, så antingen har du missförstått hela sammanhanget eller så lever du väl också i någon föreställning av att andra yrkesgrupper också kan fakturera enligt Ahlsells prislista. Om det är det senare så undrar jag också vilka yrkesgrupper det är.
Han jag svarade fattade uppenbarligen inte skillnaden sen vill väl alla ha betalt för matrial och dylikt.Fairlane skrev:
Du bör nog läsa igenom det hela igen.
Påståendet var att hantverkare kan fakturera Ahlsellpriser etc.
Det besvarades med "som med dom flesta yrken idag", vilket rimligtvis måste tolkas som att även andra yrkesgrupper kan fakturera Ahlsellpriser etc.
Ingen har påstått att politiker eller sjuksköterskor är hantverkare, så antingen har du missförstått hela sammanhanget eller så lever du väl också i någon föreställning av att andra yrkesgrupper också kan fakturera enligt Ahlsells prislista. Om det är det senare så undrar jag också vilka yrkesgrupper det är.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 311 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 311 inlägg
Jag röstar på Alternativ för Sverige. De finns inte med i er Valkompass.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 311 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 311 inlägg
Förklaringen är enkel, man tittar på de 8 riksdagspartierna. Alternativ för Sverige, Feministiskt Initiativ, Kalle Anka Partiet etc är av rätt naturliga skäl inte med. Det är 165 partier anmälda och att BH ska presentera alla är åtminstone för mig rätt orimligt. Är man intresserad av de partierna som inte sitter i riksdagen idag så får man leta själv.N Nilsson i Boda skrev:
Här är en riktig valkompass https://valkompass.rostaratt.com/Fairlane skrev:
Förklaringen är enkel, man tittar på de 8 riksdagspartierna. Alternativ för Sverige, Feministiskt Initiativ, Kalle Anka Partiet etc är av rätt naturliga skäl inte med. Det är 165 partier anmälda och att BH ska presentera alla är åtminstone för mig rätt orimligt. Är man intresserad av de partierna som inte sitter i riksdagen idag så får man leta själv.
Prova om du vågar, du kanske har dina åsikter utanför Riksdagspartierna.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 311 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 311 inlägg
Klicka här för att svara