Senaste inläggen
Marcus Nyström1: [citat] okej, stor chans att det kan vara så i detta fallet också.
NightRider: [citat] Svarar mig själv - problemet var "skit i förgasaren". Plockade isär och gjorde rent förgasaren grundligt, sedan gick den normalt igen. Var avlagringar och skit i flottörhuset. Fick dock byta tätningsringen kring flottörhuset eftersom det läckte lite efter jag satt ihop den - billigaste och enklaste lösningen var en komplett kinakopia av hela förgasaren på nätet för typ 100
fribygg: Slamfärg är nog enklast och billigast om man vill ha kulör på ett vanligt hus eller uthus.. Röd är färgen jag skulle rekomendera, men det finns gul, grön, grå och svart slamfärg också om du skulle föredra nått annat än vanlig faluröd.
pjkw: Eller smäll på en sockel ovanpå den gamla när golvet är lagt
Mikael_L: Har du tänkt att väggen ska bli permanent, eller ska den gå att riva i framtiden utan att det sen syns så mycket, utan mycket att återställa, t.ex golv?
LaT: [citat] Om vi bara talar om dricksvatten så är kvaliteten före ett vattenreningsverk rätt ointressant, ta tex vattnet på rymdstationen som återbrukas gång på gång. Det intressanta är hur det är efter vattenreningsverket, och de flesta skulle nog säga att kvaliteten efter de kommunala reningsverken är rätt god. När jag var till sjöss så tillverkade vi vårt eget vatten direkt
Ganescha: [citat] Beror nog storleken på kommunen kanske? Bor i en relativt liten kommun, nog lättare här. Man får svar direkt på allt man mailar till dem, samma dag eller dagen efter.
Alfredo: [citat] Ja nu fungerade den även för mig på en androidplatta.
karlmb: [citat] Det gör det faktiskt. Mitt billiga Zigbee system ( Tuya gateway från Lidl) kräver fungerande molnkoppling. Det har dock fungerat sjukt bra i flera år men jag håller nu på att flytta över( jag var ju aldrig inlåst) mina enheter till en HAgreen. Man vill ju ha lite mer funktionalitet efter hand.
Kramla: Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 997 andra personer (67%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Johan Arkitekten Engström: Hej! Ta upp frågan innan projektet går för långt. Läs igenom kontrkatet. Det borde finnas någon klausul om hur man avslutar i förtid om samarbetet inte fungerar. Sedan, ställ er frågan - vad var det som gjorde att ni skrev på och vad var det som gjorde att ni ångrade er? En bra och respektfull dialog borde vara något att eftersträva för alla som gör projekt tillsammans. Lycka till!
Rutred: Ja Rullen sitter i botten Undrar om det kan vara fjädern som slocknat. Går det att byta?
Hybro: För att skydda mot dåligt utfört kommande takarbeten?
maria01: [citat] vart har jag skrivit det ? det var inte vad jag fråga fter åter igen varför ställer du samma fråga
Müssli: [citat] I så fall är det högst troligt en driver som gått sönder. Ibland sitter den inne i skåpet längst upp men ibland sitter den på baksidan av skåpet så du får lyfta ner det för att komma åt.
Nayha: [citat] När man skriver M28x1,5 (passar alla de som har det då?) eller ? För finns ju andra fabrikat som sagt ?
GVO: Har precis den listen i sovrummet! Förkroppade mot väggen och gerade mot taket. Lite trial and error så gick det, och målarfog är ens vän...
elisabethwik123: Har sprickor I tegelfasad, större på en an kortsidorna av huset och ett par mindre på långsidan. Kan man åtgärda detta själv och I så fall hur?
Renoveringstjejen: [citat] Det som är ganska intressant är att det inte fanns någon häxring de första åtta åren utan den kom fram för typ tre år sedan.
mexitegel: Men skit i det nu! Det har inte med rördragningen att göra.
xxargs: Det behövs inte saltsyra för att göra provet, det räcker med oxalsyra, citronsyra, ättiksyra, vinsyra, olika färdig avkalkninsmedel och badrumsrengöringsmedlen med med fosfosyra, citronsyra och sulfater - häller man på det (löst form i vatten om det är kristaller) och det börja fräsa så är det kalk, dock går det onekligen lite fortare i reaktion med saltsyra - men glöm inte att
tormunk: [citat] Inte ovanligt dränera ,riv ut allt organiskt flytspackla golv lägg typ floore golvvärme och klinker problemet löst.hade själv typ denna konstruktionen men utan källare.ofta ligger gamla rör dragningar under govet som en tickande bomb som väntar på att läcka.
Ganescha: 1. 82 butiker 2. Allmosor är alltid välkommet. Måste byta rutten panel på ett förråd på tomten, byta ut utvändiga ruttna lister runt fönstren. Byta ut rutten panel på burspråket utvändigt. Jem o fix har även bra priser på Einhell verktyg vilket jag har batteri till så då kan man äntligen uppgradera med en spikpistol kanske.
fribygg: [citat] Till badrum i äldre trähus kan plastmatta trots allt vara ett vettigt val..
karlmb: [citat] Känner en bra verkstad i Göteborg som ni kan be om snabb prisuppskattning från.
Kjell_G: Lyckades tillverka två ”solstrålar” till ett vindskydd som stått oanvänt länge. Använde ribbor från äldre vindskydd (egentillverkad) och klöv upp till 9 mm. Nu har det fått en tillfällig plats på altanen. [bild] [bild]
perlundstrom: [citat] Ja det är nog så ändå, det kändes väldigt lite bara med 10 000 kr men det är förstås billigt redan att ladda elbilsbatteri. Ofta är elen gratis dagtid i skåne, så laddar man då blir det säkert strax under en krona per kWh även efter alla avgifter. På sommaren brukar elen vara kring noll i pris dagtid, på höst/vår kanske natt är billigare, då kan man byta och ladda då