Hej!
Kommer en golvläggare och ska flytspackla i köket nästa vecka. Jag vill att dom lägger golvet en bit in under skåpen, men idag upptäckte jag att skåpen ej står på ben utan sparklisten verkar vara bärande i framkant. Opraktiskt. Finns en liknande list mitt under skåpen också (se bild).
Fick tillgång till lägenheten först härom dagen så har inte kunnat kolla detta innan tyvärr. Kan jag kila upp temporärt där jag ringat in (samt i övriga skarvar) och sen ta bort sparklisten medans man spacklar golvet, för att sedan sätta dit en ny sockel som tar vikten och då spackla igen hålen efter kilarna?
Andra tips och idéer? Borde ju egentligen byta hela köket men, ja, det hinner jag inte nu.

• IMG_5176.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5175.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är ju ingen sparklist utan en del av stommen.

Så man byggde förr :)

Det där köket verkar ju verkligen vara för gammalt för att man ska börja flytspackla och bängla.

Om ni nu vill sminka grisen innan ni får råd att renovera. Varför inte lägga ett vanligt enkelt flytande laminatgolv med kvartslist?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ja precis, skrev det så man skulle fatta vilken list det handlade om men du har ju rätt om semantiken.
Angående kök så finns inte pengarna nu tyvärr men då vi lägger golv i andra rum så tänkte vi lägga här samtidigt men, nej det är ju inte optimalt som sagt 😕

BirgitS
Lägg då golvet fram till sockeln, med den rörelsemarginal som tillverkaren anger, och sätt en kvartsstav eller smyglist för att täcka över. Är den i samma färg som sockeln eller golvet är det svårt att se det om man inte letar efter det.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Eller smäll på en sockel ovanpå den gamla när golvet är lagt

• Gilla
MarcusAn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.