Riktiga connoisseurer föredrar så klart originalet från 30-talet med nitat stativ, fernissad bok och kurvad sits. Helt annan känsla än med töntiga svetsfogar.

Redigerat:
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vet du inte själv vad du har för uppfattning om Grythyttan Stålmöbler och deras möbler?

Jag och andra har redan kommit med flera inlägg som tar upp indicier på varför deras produkter har bättre kvalitet än kopiorna.
igen har aldrig sakt nåt om det du som säger att dom är hand tillverkade när dom inte är det

M maria01 skrev:
igen har aldrig sakt nåt om det du som säger att dom är hand tillverkade när dom inte är det
Vem är det som påstår vad egentligen, har du något mer än dina ord som motsäger tillverkarens uppgifter vore det väl lämpligt med en bild eller länk som visar på det du påstår.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vem är det som påstår vad egentligen, har du något mer än dina ord som motsäger tillverkarens uppgifter vore det väl lämpligt med en bild eller länk som visar på det du påstår.

BirgitS är det som säger det​

kolla youtube länken som nån la up hand tillverkat är dom inte ingen ärsa inget smide för hand youtube klippet är 10 år gammal

visa här försvara det dyra priset med att möblerna är hand tillverkade därför dom är så dyra och jag menar på som jag har sakt från början att man betalar för märket inget annat

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
M maria01 skrev:

kolla youtube länken som nån la up hand tillverkat är dom inte ingen ärsa inget smide för hand youtube klippet är 10 år gammal

visa här försvara det dyra priset med att möblerna är hand tillverkade därför dom är så dyra och jag menar på som jag har sakt från början att man betalar för märket inget annat
I det klippet ser jag ju en massa moment som skulle kunna hoppas över eller automatiseras. Med resultatet sämre kvalitet.

• Haha
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:

Säger verkligen @BirgitS att tillverkarens uppgifter inte stämmer eller är det du som påstår det?

• Haha
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Säger verkligen @BirgitS att tillverkarens uppgifter inte stämmer eller är det du som påstår det?
jag påstar att det är märket man betalar för inte nåt hantverk eller att dom skulle hålla bättre bara för att dom är tillverkade i sverige

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
M maria01 skrev:

Hur menar du nu? Vad påstår BirgitS som inte stämmer med vad tillverkaren själv uppger?

F fribygg skrev:
Hur menar du nu? Vad påstår BirgitS som inte stämmer med vad tillverkaren själv uppger?
är det nåt jag lärt mig i livet man kan inte lita på ett företag och nu var det inte ens företaget som sa det det var BirgitS själv

BirgitS
M maria01 skrev:
är det nåt jag lärt mig i livet man kan inte lita på ett företag och nu var det inte ens företaget som sa det det var BirgitS själv
I inlägg 27 citerar jag företaget.

Men om du tror att företaget ljuger och säljer möbler som är tillverkade i lågprisländer för 2000 kr och som sen säljs för flera gånger mer så skulle det ju synas i årsboksluten. Eller hur?
Gör det det?

BirgitS BirgitS skrev:
I inlägg 27 citerar jag företaget.

Men om du tror att företaget ljuger och säljer möbler som är tillverkade i lågprisländer för 2000 kr och som sen säljs för flera gånger mer så skulle det ju synas i årsboksluten. Eller hur?
Gör det det?
vart har jag skrivit det ? det var inte vad jag fråga fter åter igen varför ställer du samma fråga

BirgitS
M maria01 skrev:
vart har jag skrivit det ? det var inte vad jag fråga fter åter igen varför ställer du samma fråga
Om man inte tror att det stämmer det som ett företag skriver på sina webbsidor, är det ju faktiskt samma sak som att man anser att företaget ljuger.

Jag väntar fortfarande på åtminstone något lite indicium för att det är så att Gytthyttan Stålmöblers information på webbsidorna inte stämmer.

Själv håller jag på rättsstatens princip att man är oskyldig tills det är bevisat att man är skyldig. Du verkar köra med "guilt by association". Gillar du när någon använder det mot dig?

• Gilla
MaKrBr och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Om man inte tror att det stämmer det som ett företag skriver på sina webbsidor, är det ju faktiskt samma sak som att man anser att företaget ljuger.

Jag väntar fortfarande på åtminstone något lite indicium för att det är så att Gytthyttan Stålmöblers information på webbsidorna inte stämmer.

Själv håller jag på rättsstatens princip att man är oskyldig tills det är bevisat att man är skyldig. Du verkar köra med "guilt by association". Gillar du när någon använder det mot dig?
åter igen företaget har inte bevisat nåt på sin hemsida att dom är hand tillverkade som du säger

BirgitS
M maria01 skrev:
åter igen företaget har inte bevisat nåt på sin hemsida att dom är hand tillverkade som du säger
Jag har inte påstått det heller, men att de har skrivit det är ett indicium för att det är så. Liksom den film som har visats.
Men du har inte kommit med något endaste litet indicium för att de ljuger. Du har bara kört med guilt by association, vilket förstås är irrelevant.

• Haha
maria01
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Inser du inte att en bild på ett snickeri och dess maskiner kan vara tagen var som helst i världen?

Du efterfrågade ju bilder på tillverkningen. När tillverkningen sker för hand så förutsätter det bilder med människor. Så varför efterfrågar du bilder på tillverkning för hand men där inga människor får vara med?
Inser du inte det ologiska med det?

Jag ser inte till något om att de skriver att de har tillverkning i Sverige. Jag kan inte hitta något organisationsnummer, varför det inte ens går att kolla upp vad det är för företag bakom webbsidan.
Grythyttans möbler är verkligen ingen kinaskit.

Alltså Jernverket är helt annorlunda mot Grythyttan Stålmöbler, inget likt alls.
här skriver du att När tillverkningen sker för hand har du ångrat det nu?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.