4 933 487 läst ·
33 989 svar
4933k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Gjort nästan samma grej för ett antal år sedan - tills jag hittade den flera veckor gamla frukten i en av ungarnas skolväska…. 😂Noramasen skrev:
Idag har jag varit på väg att eventuellt riva upp ett golv som är lagt för tre år sedan. Det har varit en fruktansvärd odör i tre till fyra dagar. Vi har letat överallt efter något som dött, men inte kunnat hitta det. Alternativen är att antingen låta det få vara med förhoppningen att det försvinner av sig självt. Men den tanken är inte särskilt lockande då det kanske kommer flera tillfällen. Eller riva upp golvet. Att orsaken ligger i golvet, trots att det är metallnät som ska förhindra möss eller liknande är enda stället som återstår.
Fram till det att jag öppnade upp inte golvet, men väl luckan till micron. DÄR ligger odören💩 😂😂😂.
[bild]
Ett i sammanhanget ganska lätt att åtgärda.
Vi använder knappt denna styggelse till hjälpreda i hushållet och därför har inte tanken gått däri att titta.
Lyckades tillverka två ”solstrålar” till ett vindskydd som stått oanvänt länge. Använde ribbor från äldre vindskydd (egentillverkad) och klöv upp till 9 mm. Nu har det fått en tillfällig plats på altanen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Såg på förmiddagen när solen låg på att mina köksluckor såg ganska sorkiga ut, trots att jag städar regelbundet, mest var det där man står vid bänken och runt handtagen, det är väl från kläder, naglar mm som färgar av sig.
Testade T-röd på en baksida, rengjorde bra utan att lösa upp färgen.
När alla luckor såg ut som nya passade jag på att slipa bänken och oljan in den med hårdvax.
12 år gammalt, men det nästan ut som nytt 🙂
Testade T-röd på en baksida, rengjorde bra utan att lösa upp färgen.
När alla luckor såg ut som nya passade jag på att slipa bänken och oljan in den med hårdvax.
12 år gammalt, men det nästan ut som nytt 🙂
Logga in
Skapa konto