Bump.Kolla även kontakten till "dödaren",det var den som strulade på min klippare.Se till att den inte sitter löst,då kan den jorda när den blivit varm.

• Gilla
RobbanMar
  • Laddar…
N NightRider skrev:
Bumpar också. Äldre åkgräsklippare som går fint i 10 min, sedan dör den lite slumpmässigt. Men den startar fint direkt igen och kan gå några minuter mellan att den dör. Känns som att den inte klarar hålla varvtalet, men har testat byta regulatorfjädrarna och kontrollerat att "regulatoraxeln" är i rätt läge (enligt YouTube), samt bytt tändstift, bytt luftfilter, kollat bränslefiltret (nästan nytt).

Man kan rädda den när man märker att den dör genom att snabbt som attans dra upp gasreglaget på choke en halv sekund och sedan ner igen till full gas.

Kan det vara den 10%-iga etanol/bensinen som ställt till det? Värt att testa alkylatbensin?
Svarar mig själv - problemet var "skit i förgasaren". Plockade isär och gjorde rent förgasaren grundligt, sedan gick den normalt igen. Var avlagringar och skit i flottörhuset. Fick dock byta tätningsringen kring flottörhuset eftersom det läckte lite efter jag satt ihop den - billigaste och enklaste lösningen var en komplett kinakopia av hela förgasaren på nätet för typ 100 spänn...

• Gilla
RobbanMar och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.