Senaste inläggen
Keld: [citat] Jag har satt mina lövsilar på ca 80cm höjd, så slipper man hålla på att kröka rygg varje gång man rensar, vilket man gör ofta om dom sitter på bekväm höjd.
ajn82: [citat] Du är väl dock många andra trådar där forumets medlemmar beklagar sig över kompetensen på kommunerna i dessa frågor. Du brukar inte vara deras största fan 🤣 Men jag håller med dig, att inte hålla sig ajour med var sin händer i väldigt angränsande områden till det man jobbar med känns väldigt konstigt, men så har jag heller aldrig jobbat kommunalt.
pjgb: [citat] Ja om det är Haldex så frikopplas bakhjulen när systemet är spänningslöst. Hur är det med mellanaxeln som binder ihop fördelningslådan med bakre diff? Vet att lagren i fästena kan bli kass på Saabar som har samma system (fast en tidigare version.)
GlennB: [citat] Som jag skrev innan, vi är ganska många villaägare som inte har nåt dagvattensystem, utan vattnet från våra garageinfarter filtrerar snällt ner i marken bara. Numera bor jag på "landet" vid en grusväg och enskilt VA, men även i det samhället jag är uppväxt i med kommunala VA osv hade vi inget gemensamt dagvattensystem annat än på vägen som gick igenom samhället.
GunnL: [citat] Tänkte väl att du skulle höra av dig… 🙂 [MEDIA=youtube]patITdn4_9Q[/MEDIA] Det är väldigt ”pilligt” så var försiktig! Min enhet lade ju av efter ett tag (av nån anledning). Lycka till!
roli: [citat] Det gör det med Husqvarnas 4G också hur det är med deras RTK vet jag inte eftersom vi klarade oss med 4G då wifi:n inte riktigt räckte till.
Frerider: [citat] Håller med, med tillägget att man ska blinka vid färd rakt fram då man lämnar cp. Detta underlättar för dom som ska in i cp i motsatt riktning.
Trollskidan: Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 060 andra personer (97%) som har gjort quizet "Talar du flytande byggsvenska?"
Karriärmamman: [citat] Tack ! jag hoppas jag inte tröttnar på dem. Men brukar vara så feg, nu ville jag få det lite mer vågat och ombonat.
Testarn: [citat] Jag har varit rätt försiktig tidigare men efter att jag tog BE-kort så har jag ändrat beteende kring andras släp.... (Och faktiskt bytt gamla spännband och använder spännband mer än rep numera.)
tergo: Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 3 138 andra personer (45%) som har gjort quizet "Hur hög är din bygg-IQ?"
heimlaga: [citat] För att skurkar ljuger och manipulerar. Det skulle vara mycket enklare om de alla skulle ha ordet "bedragare" tatuerat i pannan. Men nu är det inte så. Jag är mycket tacksam om du kan åta dig att göra den tatueringen på alla oseriösa arbetsgivare. Det mest extrema fallet var en som höll på med låtsad vänskap i över tre år för att jag skulle lita på honom och fara till
Steelheart: [citat] 5 år senare har det hänt en del, men inte med huset och smart glas. Har bytt huset mot lägenhet och detta projekt är inte längre aktuellt. Möjligen i framtiden 😊 Men jag tror ändå att det har hänt en del på fronten med smart glas. Idén är bra och det finns många användnings områden.
gmogmo: [citat] Det är inga problem att kombinera Ikea kök med andra vitvaror. Undantaget är helintegrerade diskmaskiner, men det var ju inte aktuellt i ditt fall. Möjligen kan du behöva en passbit kring inbyggnadsugn och micro, beroende på modell, om du väljer fritt. Ps. Tretti.se hade i alla förut en checkbox för passar med ikeakök, för integrerade diskmaskiner.
Marko Koistinen: [citat] Tack Marlen! Absolut, det är viktigt :) Presic del för del, fokusera på enskilda moment, så att man inte missar eller glömmer sånt som ska in. Då blir det bra till slut! Just denna vecka har det varit fokus på mellanbjälklaget och göra det helt klart och få in allt som byggs in i det. Sen blir tillbaks till utsidan igen, så att det hinner bli klart innan värsta kylan och
z_bumbi: Jag tror jag bara skulle banda pallen och sedan sätta två spännband över för att hålla fast den men nu börjar jag fundera på om det är tillräckligt.
Kane: [citat] Brukar aldrig vara med i reservdelslistor etc. för maskinerna eftersom det fanns flera val av aggregat.
Frerider: [citat] En mästerlig orm med kameleont egenskaper skulle jag sammanfatta det.
hellem: [citat] Så länge du vill stå för att du är medvetet osanningsenlig och kategoriskt trycker ner dem du inte gillar för att skydda ditt ego så kan du uttrycka dig så om du vill. Det är ditt val.
Jamespond: [citat] Vore grymt. En gammal kollega skaffade innan jag skrev han betalade inte så mycket 50 eller 70. Minns ej. Men dom hade som vi färdig frånluft och plats på vinden. Ringde några men de jag pratade med minns ej bolagen prata och 150 eller mer. 4 till luft uppe och en nere sen installation av agget kan inte kosta dom summorna tänker jag.
Claes Sörmland: [citat] Men det är det minsta problemet. Det är ju bara att överklaga ett eventuellt föreläggande från kommunen att riva byggnaderna så förlorar kommunen i länsstyrelsen som till skillnad mot kommunen har jurister som sköter handläggningen. Eller om även dessa skulle göra fel MMD. Och skulle mot all förmodan MMD också spåra ut lär MÖD justera det hela. Lite tro får vi ju ändå
Myckling: [citat] Enligt instruktionen behöver man gräva en del för att hitta den😇
stewed: Vissa Balboa-enheter har ett par stift på kretskortet som om dom kortsluts disablar värmaren: https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-terrasspool.381297/page-104#post-5846793 Dom kan man kortsluta från Home Assistant med tex med en Fibaro Smart Implant eller liknande om man vill hindra värmaren att värma när elpriset är högt. Ett annat sätt att styra och övervaka Balboa-enheter
Baba_yaga: [citat] Har HQs 405ve Nera Grymt nöjd
dartan: Är bidraget på något sätt låst till svenskregistrerade affärer/företag eller kan man tex beställa fönster från Polen?
cpalm: [citat] Fråga dem vart du skall skicka fakturan för testarbetet 🙂