Senaste inläggen
datja: [citat] Erfarenheter i vårt stenhus är liknande, dvs att vinden bör ventileras. Stenhus fr 1947 med valmat tak och endast en kort glipa i varje väderstreck. När vi köpte 2011 en del svartmögelpåväxt här och där på råsponten. Vi byggde ut 2013-14 åt norrsidan och satt i utbyggnaden ventilering längs hela takfoten. Allt virke som kom dit då är skinande vitt och ser ut som nytt,
pacman42: Jag hade inte tvekat att slänga på plåtfasad om inte en brädfasad ryms inom budget. Det är bättre än masoniten alla dagar i veckan och den skyddar huset. Men kolla först skicket bakom masoniten.
Lakritsianen: [citat] Ok va bra! 😊 Men det är ju inte försent att styra upp. Plocka av dem, strö på jord, kratta, extra gräsfrön och strö på mer jord och vattna. Sedan har jag läst att gräs med mikroklöver ska vara toppen, ngt jag själv ska satsa på.
dicliff: [citat] Nejdå, även jag sett leendet och det tror jag fler har gjort också.❤️ Han ser så jättebelåten ut, man ser att han har det bra.😻
Boränteroboten: "2,28%, Swedbank, 2 871 630, 3 månader (rörlig) ..." Novisast har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
Claes Sörmland: [citat] Det är ingen tillbyggnad. En tillbyggnad måste vara volymskapande, det är t ex inte ett 30 cm högt trädäck som är vidbyggt huset.
fredrikchail: [citat] Okej, där ser man! Aldrig hört talas om det. Jag får söka lite på vad det är för något 😄
Intet: Här är en helt enkelt skrattretande dålig AI har varit i farten. [MEDIA=youtube]_l11JJUlRtU[/MEDIA]
Gräver: Hej, Önskar tips på koppling, typ anborrningsbygel, som jag kan använda för att koppla en kran till äldre vattenledning. Vattenledningen är av stål och 2 1/4” i ytterdiameter, vilket gjort det svårt för mig att hitta rätt. Förhoppningen är att kunna ansluta en vanlig PE slang mellan gamla ledningen och ny tappkran. Tacksam för tips och råd, gärna lösningar av tillfredsställande
Fritt harmoniskt hus: När vår Kenny klappade ihop efter ca 2500 tvättar så mailade jag Hemmy som vi köpt den av. Några timmar senare blev jag uppringd av kennys servicetekniker som sade att felkoden inte alls var trasigt lucklås så som det stod i manualen. Istället var det kolen i motorn som var nerslitna. Han beskrev hur jag skulle göra för att ta ut motorn och var man kunde köpa nya kol. Några dagar
BirgitS: [citat] Eftersom Riksbanken inte längre nöjer sig med bara de säkerhetsåtgärderna lär det väl förekomma. https://www.riksbank.se/sv/betalningar--kontanter/sedlar--mynt/sedlar/sakerhetsdetaljer/
pjgb: [citat] Hörru doktor bergsprängare, en f d kollega till mig sa att rödhåriga inte svarar på lokalbedövning på samma sätt som vanligt folk. Jag har själv lite rödhårighet i släkten (och i skägget) och minns två tillfällen där jag inte alls blivit bedövad. Första gången var det vid rotfyllning av en framtand. Tandläkaren satte 7 eller 8 sprutor runt tandköttet vid
BirgitS: [citat] Den skarven är fylld med lim/silikon etc. så det är inget som fastnar där. I alla fall inte så länge som man inte skadar den fogen, men det gäller ju oavsett var skarven är. Har haft planlimmad diskho i 15 år nu.
maah: Om alla plintar redan är färdiggjutna och i våg hade jag lagt ramen direkt på plintarna med syllpapp emellan. Sedan bulta fast ett vinkeljärn med expanderbult för att förankra ramen i plinten.
NoiseMaker: [citat] Mina takstolar varierar rejält, men vi ska göra oss besväret att flytta om dem... Lutar ändå åt Skånska just nu, för där får man ett komplett paket.
Mackster1991: [citat] Efter snabb googling hade jag undvikt den modellen ..
TheGame: [citat] Ja jag har sett flera städer med mycket skräp drällandes mycket plastkorkar från flaskor. Så du menar att korkarna på stränderna skräpar där pga korkar sitter fast på flaskorna? Vad skulle det bero på, att folk i protest sliter av korkar och kastar dom på stranden? 😆 Så ett icke peoblem med andra ord? Varför denna klagan över korkarna då? Eller har jag missförstått
Snusan-67: Jag engagerade mig då och hittade nåt liknande. Men jag får testa Blanco😊
13th Marine: Måste ju säga att det är praktiskt att slippa behöva ladda när man reser och istället starta resan med en fulladdad bil på hotellet. Även om det känns som destinationsladdare borde vara billigare så är ju alternativet snabbladdning på vägen.
Elroboten: "14 000 kWh, villa, 210 m², 4% mer än genomsnittet ..." En medlem har fyllt i sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
pacman42: Forumen på nätet är fulla med folk som klagar på just att den agerar jordfräs, än mer efter att flerpunktsvändningen togs bort. Jag hoppas dock på ismaskin vändning framöver, då svänger den mjukt in mot kanten och ut igen. Men vi får se om det kommer någon. 4G-täckningen är bristfällig på min tomt (massor av handovers) så jag har istället byggt extremt bra WiFi över hela
mexitegel: Till att börja med är asbest helt ofarligt så länge man inte bearbetar den så att det frigörs damm från det. Och även när man gör det så krävs det upprepad exponering under lång för att man ska riskera att bli sjuk. Underliggande levnadsvanor som te.x rökare löper högre risk. Men, återigen, det krävs att det frigörs asbestdamm, vilket det inte gör normalt sett. Dessutom; Bild
MagHam: Jag håller med min vän AndersS att du ska lägga tillbaka plattorna på enklast sätt. Ville bara veta att det handlade om en gammal källare. Och där lägger man normalt inga spärrskikt i sådana här fall utan den fukt som eventuellt kommer underifrån får passera upp och torka.
tradav: [citat] Tack. Yes ska ringa ut en elektriker innan jag kommit för långt för att få det rätt från början. Initialt är det bara en laddbox för en v90 hybrid så ingen tung laddning. Men vill ta höjd för rejälare elbil och laddning i framtiden när man ändå håller på. Mm jag tänker också 3 matningar. Tänkte dra laddbox och eluttag i ett rör och lyktkabel i ett annat rör via resp
TorpAnders: [citat] Hitachin har brunnit ihop så den är stendöd, chucken är slut liksom batterierna så nu får den pension. Makitan går bara på högväxeln, chucken är slut liksom batterierna. Jag ska öppna den ifall växeln går att fixa.
Oskar Norman: [citat] Nu när du säger det, men den kan inte vara åt andra håller samt skulle vara konstigt då alla dusch/temperatur symboler sitter på den sidan jag satt den nu åt
Nötegårdsgubben: [citat] Det är väl tanken. Ner med skiten, ös på med bentonitlera och försegla får gott så det inte ens gör något om det glöms bort. Även om det förstås lär gå att öppna blir det sannolikt så dyrt att det är billigare med jungfrulig råvara.