33 073 läst ·
952 svar
33k läst
952 svar
Hur sjutton betalar man kontant?
Japp, man gör tvärtom mot förr, istället för att skippa att slå in i kassan, som på 90talet, så slår man in en klippning som kvittas mot tex en påse pulver. Vips så har man bytt vitt pulver mot vita pengar. Det är nästan komiskt när man går förbi den lokala barberaren när han drar trimmern i luften runt huvet på kompisarna. Jag gick faktiskt in för ett tag sedan på drop in och ville klippa mig, men dom hade inte tid. Barberaren ryckte på axlarna och tittade mot dörren. Fick bli salongen intill. Det är ingen slump att ett kvarter ute i ingenstans kan ha 4 salonger där ingen annan verksamhet överlever.E Eld skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 635 inlägg
Mmm, men dom falska är väldigt välgjorda nuförtiden, inte lagda i en kopieringsmaskin. Jag hade inte tagit någon större summa i sedlar, vad ska jag göra om det visar sig att hälften är falska...F fribygg skrev:
Medlem
· Uppland
· 2 649 inlägg
De gamla, absolut. De har man ju använt massor. De nya känner jag inte igen. Alla vet hur en femkrona ser ut men nu ser den konstig ut. De borde gå tillbaks till de gamla pengarna så att man kan känna igen dem. Jag förstår inte varför de skulle byta. Det hade ju fungerat bra i åratal. Förfallet började när man införde 10-kronan istället för den fina sedeln vi hade innan.F fribygg skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 623 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 623 inlägg
Eftersom Riksbanken inte längre nöjer sig med bara de säkerhetsåtgärderna lär det väl förekomma.F fribygg skrev:
https://www.riksbank.se/sv/betalningar--kontanter/sedlar--mynt/sedlar/sakerhetsdetaljer/
Klicka här för att svara