Hej, vi har köpt hus för ca 2 månader sen och enda sen vi flyttade in så har det varit väldigt varmt vatten i duschen (trodde det var för att termostaten hade fastnat på blandaren) så vi köpte ny blandare men samma problem kvarstår.
När jag skruvar loss blandaren så sprutar det ut både varmvatten från ena röret och kallvatten från andra röret.
När jag väl skruvar på blandaren så blir det ca 40-45 grader som kommer ut ur duschmunstycket och spelar egentligen ingen större roll hur mycket jag än vrider på termostaten.
Undrar ifall någon rörmokare eller någon annan har nån koll på vad som gör att göra eventuellt vad felet är?
När jag skruvar loss blandaren så sprutar det ut både varmvatten från ena röret och kallvatten från andra röret.
När jag väl skruvar på blandaren så blir det ca 40-45 grader som kommer ut ur duschmunstycket och spelar egentligen ingen större roll hur mycket jag än vrider på termostaten.
Undrar ifall någon rörmokare eller någon annan har nån koll på vad som gör att göra eventuellt vad felet är?
Vart kommer varmvattnet ifrån??? Där ska de sitta en blandningsventil så du får max 65 grader så ingen skållar sig.O Oskar Norman skrev:Hej, vi har köpt hus för ca 2 månader sen och enda sen vi flyttade in så har det varit väldigt varmt vatten i duschen (trodde det var för att termostaten hade fastnat på blandaren) så vi köpte ny blandare men samma problem kvarstår.
Hej, står att det är 63 grader i pannan!
Men alla andra blandare fungerar, har ett badkar 5 meter därifrån och där fungerar kall/varmvattnet perfekt
Men alla andra blandare fungerar, har ett badkar 5 meter därifrån och där fungerar kall/varmvattnet perfekt
Okej, glömde säga att jag bytte blandare även duschmunstycke så känns väl konstigt om de skulle vara det! Är även likadant med takduschenH Håbbe01 skrev:
Tänker bara att det är konstigt när alla andra blandare fungerar som dom ska, får väl ringa över en rörmokare! Skulle ba se om de fanns nå småknep för att spara lite stålar!
Tackar för hjälpen iaf av er alla🙌🏻
Tackar för hjälpen iaf av er alla🙌🏻